| کد خبر: 181164 |

سفر استانی به بوشهر:

◄ گامی دیگر در تکمیل کریدور ساحلی جنوب؛ افتتاح بزرگراه گناوه- دیلم

عملیات اجرایی راه‌آهن شیراز-بوشهر آغاز شد.

تین نیوز

با حضور وزیر راه و شهرسازی در استان بوشهر بزرگراه گناوه-دیلم افتتاح و عملیات قطعه ده راه‌آهن شیراز-بوشهر آغاز شد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، روز پنجشنبه وزیر راه و شهرسازی با سفر به استان‌های خوزستان و بوشهر از پروژه‌های راه و شهرسازی این استان‌ها بازدید کرد.

بزرگراه گناوه-دیلم به‌عنوان یکی از برنامه‌های این سفر با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور افتتاح شد.

 این بزرگراه در امتداد نوار کریدور ساحلی جنوب کشور به طول ۶۱ کیلومتر و عرض یازده متر بااعتبار هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال احداث‌شده است.

در اجرای این بزرگراه ۳۵۱هزار مترمربع خاک‌برداری، یک‌میلیون و ۱۱۶هزار مترمکعب خاک‌ریزی، ۱۶۱ هزار تن آسفالت، ۳۶هزار و ۵۰۰ مترمکعب بتن به‌کاررفته و دارای ۱۲۰ دستگاه آبرو و یک دستگاه پل خاص است.

توسعه و آبادانی زیرساخت‌های حیاتی و بالا بردن سطح ایمنی در نقل و انتقالات کشور، سهولت در حمل‌ونقل و جابه‌جایی، کاهش تصادف جاده‌ای، اشتغال‌زایی و جذب نیروی کار در منطقه، سهولت ارتباط شهرستان‌های بوشهر، دشتستان، گناوه، دیلم و اهواز از عمده اهداف اجرای این پروژه است.

  راه‌آهن شیراز-بوشهر ؛ خط ریلی ترانزیتی و استراتژیک

عملیات اجرایی قطعه ده راه‌آهن شیراز-بوشهر با حضور وزیر راه و شهرسازی در روز پنجشنبه آغاز شد.

این خط ریلی به طول ٤٥٠ کیلومتر باهدف اتصال مرکز استان بوشهر به شبکه سراسری راه‌آهن و دسترسی ریلی به منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی آغازشده است.

عملیات اجرایی قطعه ده راه‌آهن شیراز-بوشهر به طول حدود ٢٦کیلومتر حدفاصل شهر کلمه و بوشهر امروز آغاز شد که هزینه برآورد شده برای احداث آن دوهزار و ٣٤٣ میلیارد ریال است.

جابه‌جایی سه‌میلیون تن بار در سال اول بهره‌برداری و افزایش تا شش‌میلیون تن در ده‌سال، جابه‌جایی یک میلیون نفر مسافر در سال اول بهره‌برداری و افزایش تا دومیلیون نفر طی ١٠سال و رونق اقتصادی و اجتماعی استان بوشهر ازجمله مزایای احداث این خط ریلی است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.