| کد خبر: 164532 |

خادمی خبر داد:

◄ تکمیل مسیر ریلی رشت-قزوین و میانه-تبریز تا چند هفته آینده

شرکت ساخت به‌سختی توانست تعهدات خود را در سال گذشته اجرا کند و باوجود اینکه وزارت راه‌وشهرسازی و سازمان برنامه‌وبودجه به‌عنوان پشتیبان ما در پروژه‌های اقتصاد مقاومتی بودند اما به دلیل تأخیر در تخصیص اعتبار، پروژه‌های ما نیز با تأخیر به بهره‌برداری رسید

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی از اختصاص 85 درصدی منابع به شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور خبر داد و در عین‌ حال به تشریح دشواری‌های تکمیل پروژه‌های ریلی و آزادراهی شرکت ساخت‌وتوسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در شرایط تنگنای مالی پرداخت.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، خیرالله خادمی در نشست خبری امروز در جمع خبرنگاران به تشریح عملکرد شرکت ساخت‌وتوسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در یک سال گذشته پرداخت.

معاون وزیر راه‌وشهرسازی با بیان اینکه سال 96 به لحاظ تأمین منابع اعتباری، سالی سخت و خاص بود گفت: شرکت ساخت به‌سختی توانست تعهدات خود را در سال گذشته اجرا کند و باوجود اینکه وزارت راه‌وشهرسازی و سازمان برنامه‌وبودجه به‌عنوان پشتیبان ما در پروژه‌های اقتصاد مقاومتی بودند اما به دلیل تأخیر در تخصیص اعتبار، پروژه‌های ما نیز با تأخیر به بهره‌برداری رسید.

خادمی همچنین خبر داد که در سال گذشته 85 درصد تخصیص منابع به شرکت ساخت تعلق گرفت که 90 درصد آن اسناد خزانه و اوراق مشارکت بود.

این در حالی است که به گفته خادمی برای پیشبرد بخشی از پروژه‌ها مانند خرید مصالح و تملک اراضی نیاز به وجه نقد داریم.

معاون وزیر راه‌وشهرسازی در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای پروژه‌های ریلی این شرکت اشاره کرد و گفت: در سال گذشته 500 کیلومتر ریل‌گذاری شد که به نسبت سال‌های گذشته رقم بسیار چشم‌گیری بود. در برخی از محورها توانستیم ظرف یک سال 115کیلومتر ریل‌گذاری داشته باشیم که نمونه آن راه‌آهن تهران-کرمانشاه است.

خادمی به آخرین وضعیت ریل میانه به تبریز اشاره کرد و بابیان اینکه 122کیلومتر ریل‌گذاری در این محور شد، گفت: تا چند هفته آینده ریل‌گذاری راه‌آهن رشت-قزوین و همچنین 10 کیلومتر باقی‌مانده محور میانه به تبریز تمام می‌شود.

خادمی همچنین توضیح داد که باهدف حمایت از تولیدکننده داخلی برخی از قطعات که در داخل ساخته می‌شد از تولیدکننده داخلی خریداری شد و به‌این‌ترتیب شرکت ساخت توانست در سال گذشته اقدامات بسیار خوبی را در حوزه ریلی انجام دهد.

خادمی هم‌چنین به پروژه‌های آزادراهی شرکت ساخت اشاره کرد و گفت: باوجوداینکه سال گذشته 70 درصد تعهدات ما در بخش آزادراهی به تحقق پیوست اما این مسیرها به بهره‌برداری نرسید. چراکه پروژه‌های آزادراهی مثل بزرگراه‌ها نیستند و امکان بهره‌برداری قطعه‌قطعه آن‌ها وجود ندارد.

وی به آخرین وضعیت تکمیل پروژه کنارگذر جنوبی تهران اشاره کرد و گفت:40 کیلومتر از تکمیل این مسیر باقی است که ما امیدواریم در شش ماه نخست سال جاری تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی هم‌چنین به آخرین وضعیت آزادراه تهران- شمال و اصفهان به شیراز اشاره کرد و گفت: تکمیل آزادراه تهران- شمال با سرعت خوبی ادامه دارد و درعین‌حال آزادراه اصفهان – شیراز که عملیات روسازی آن به‌صورت بتنی انجام‌شده است به تکمیل 60 درصدی رسیده است.

وی به بازدید اخیر خود از آزادراه اراک بروجرد خرم‌آباد اشاره کرد و بابیان اینکه پیشرفت فیزیکی آزادراه اراک- خرم‌آباد به 70 درصد رسیده است گفت: طول این آزادراه 134 کیلومتر است و موجب اتصال آزادراه اراک- سلفچگان- ساوه و آزادراه خرم‌آباد- پل زال می‌شود و همچنین نقش مهمی در گشایش گره‌های ترافیکی در محدوده شهرهایی چون اراک، بروجرد و خرم‌آباد دارد.

به گفته خادمی این آزادراه صاحب اولین و بزرگ‌ترین تونل سه خطه آزادراهی کشور است که نقش میانبر مسیر بروجرد به خرم‌آباد را ایفا می‌کند و مسیر فعلی به طول 100 کیلومتر را به 58 کیلومتر کاهش می‌دهد

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.