| کد خبر: 164029 |

ذاکری خبر داد:

◄ جزییات فاینانس 4 پروژه ریلی شرکت ساخت با چین

خط اعتباری جدیدی با حضور ریس جمهور چین و ایران بازگشایی‌شده است که در پی آن هرچه زودتر به مرحله اجرای عملیات این 4 پروژه می‌رسیم.

تین نیوز

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور از جذب فاینانسور برای 4 پروژه ریلی خبر داد و گفت: برای ساخت راه‌آهن همدان به سنندج و  سیستم علائمی تهران -همدان -سنندج با طرف چینی به تفاهم رسیده‌ایم و آماده مبادله تفاهمنامه هستیم.

جبار علی ذاکری در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز در خصوص عملکرد شرکت ساخت در جذب فاینانسور با هدف پیشبرد پروژه‌های ریلی کشور، گفت: هم‌اکنون جذب فاینانسور برای 4 پروژه ریلی تمام مراحل خود را سپری کرده است و فقط منوط به تأمین خط اعتبار از طرف دولت چین (فاینانسور اصلی) است.

وی خبر داد که خط اعتباری جدیدی با حضور رئیس جمهور چین و ایران بازگشایی‌شده است که در پی آن هرچه زودتر به مرحله اجرای عملیات این 4 پروژه می‌رسیم.

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور در خصوص جزییات این پروژه‌ها، ادامه داد: در پروژه غرب کشور از راه‌آهن کرمانشاه به مرز خسروی با یک شرکت چینی به نتیجه رسیده‌ایم و موافقت‌نامه‌ای بین ما و طرف چینی مبادله شده است و پروژه دوم راه‌آهن شیراز به بوشهر است که توافقات نهایی آن انجام و قبل از سال جدید به‌صورت رسمی طی جلسه‌ای با حضور اصحاب رسانه به امضای مقام عالی وزارت رسید.

وی از جذب 2 فاینانس برای دو پروژه ریلی دیگر خبر داد که در مراحل نهایی تفاهم است و گفت: نخست ساخت راه‌آهن همدان به سنندج و دیگری سیستم علائمی تهران -همدان -سنندج است که با طرف چینی به تفاهم رسیده‌ایم و آماده مبادله تفاهمنامه است.

به گفته ذاکری چهارمین قرارداد که بازهم از سوی چینی‌ها به مرحله اجرا خواهد رسید. پروژه راه‌آهن گرگان- بجنورد- مشهد است که توافقات اصلی آن با طرف چینی و آستان قدس صورت گرفته است و مجوزهای لازم اخذ و ظرف یک ماه آینده مبادله خواهد شد.

به گزارش تین نیوز طـرح راه‌آهن تهران-همدان-سنندج  به طول 410 کیلومتر، به‌صورت یک‌خطه، با سرعت طرح km/h  160 برای مسافری و km/h 120 برای باری طراحی‌شده است

 مسیر تهران- همدان به طول 260 کیلومتر و مسیر همدان- سنندج به طول 150 کیلومتر. این طرح در مسیر خود از شهرهای تهران، رباط‌کریم، ساوه، فامنین، همدان، بهار، قروه و سنندج عبور می‌نماید.

قرار است پس از اتمام مسیر همدان-سنندج در آینده راه‌آهن به مرز باشماق مریوان وصل شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.