| کد خبر: 159551 |

خادمی خبر داد؛

◄ پیشرفت فیزیکی 55درصدی پروژه‌های آزادراهی

این آزادراه از پروژه‌های کشور است که سبب کاهش ترافیک تهران به کرج و همچنین پایتخت به غرب می‌شود.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور خبر داد که با تزریق 15 میلیارد تومان اعتبار به این شرکت در هفته گذشته مهم‌ترین مشکل آزادراه همت – کرج  خرید 72 واحد مسکونی بود حل شد و این آزادراه تا 6 ماهه دیگر به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز خیر اله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت در حاشیه بازدید از عملیات اجرایی آزادراه همت- کرج در جمع خبرنگاران گفت: این آزادراه از پروژه‌های کشور است که سبب کاهش ترافیک تهران به کرج و همچنین پایتخت به غرب می‌شود.

وی به تشریح روند تکمیل قطعات این پروژه پرداخت و گفت: این آزادراه 3 قطعه دارد که قطعه نخست آن 95درصد،  قطعه دوم 92 درصد و قطعه سوم 64 درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است.

وی ادامه داد: بر این اساس پروژه همت غرب به طول 14.6 کیلومتر اکنون به پیشرفت فیزیکی 82 درصدی رسیده است.

خادمی همچنین با ابراز رضایت از سرعت پیمانکار در عملیات اجرایی این پروژه گفت: مشکل اصلی در تأخیر عملیات تلاقی بخش‌هایی از آزادراه با مناطق مسکونی و عدم اعتبار لازم برای خرید این واحدهای مسکونی و توسعه آزادراه بود.

وی گفت: لازم است که 72 واحد مسکونی برای ادامه ساخت پروژه خریداری کنیم که نیازمند 30 میلیارد تومان اعتبار است که بعد از مدت‌ها در هفته گذشته 15 میلیارد تومان آن تأمین‌شده است.

بر این اساس در صورت خرید این واحدهای مسکونی، این پروژه تا 6 ماه آینده تکمیل و بهره‌برداری می‌شود.

خادمی بابیان اینکه این آزادراه از انتهای منطقه 22 تهران آغازشده است و نهایتاً به ابتدای جاده‌ی چالوس متصل می‌شود گفت: کاهش ترافیک ورودی جاده چالوس یکی از مزایای بهره‌برداری این آزادراه است

خادمی همچنین توضیح داد: هزینه ساخت هر کیلومتر آزادراه در دشت 10 میلیارد در تپه 15 میلیارد و در کوهستان 20 میلیارد تومان است. محورهایی که ترافیک مناسبی در آن باشد می‌توانند بین 15 تا 20 سال اصل سرمایه مستهلک شود و در برخی از آزادراه‌ها 30 سال طول می‌کشد تا اصل سرمایه بازگردد.

وی ادامه داد تاکنون 300 میلیارد تومان برای تملک اراضی وی احداث آزادراه تهران – کرج هزینه شده و برای اتمام این پروژه 140 میلیارد تومان اعتبار دیگر نیازمندیم.

خادمی همچنین در خصوص وضعیت پروژه‌های آزادراهی توضیح داد که در حال حاضر 2400 کیلومتر شبکه آزادراهی در کشور وجود دارد که 1130 کیلومتر آن در دست اجرا و 2407 کیلومتر در دست مطالعه است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت برای اجرای این پروژه‌ها تاکنون 6 هزار میلیارد تومان هزینه شده است که میزان پیشرفت فیزیکی کل این پروژه‌ها 55 درصد است.

خادمی همچنین در پاسخ به این سؤال که آخرین وضعیت احداث پروژه آزادراه تهران شمال گفت: هزینه احداث این آزادراه تاکنون 2500 میلیارد تومان بوده است و در صورت تأمین اعتبار کار احداث پروژه به همین صورت پیش می‌رود.

او همچنین خبر داد: برای ساخت پروژه‌های آزادراهی کشور 2هزار میلیارد تومان از محل اوراق مشارکت به 9 پروژه‌ها تزریق‌شده است که با ورود این منابع مالی ساخت آزادراه‌های مهمی چون شیراز – اصفهان مجدداً آغاز می‌شود

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.