| کد خبر: 158094 |

خادمی تشریح کرد:

◄ افتتاح چند پروژه برای جلوگیری از قفل شدن مبادی خروجی تهران

معاون وزیر راه و شهرسازی از اجرای 4 طرح با هدف بازشدن مسیرهای خروجی تهران در زمان بحران‌هایی مانند زلزله خبر داد که برخی از آنها در آستانه تکمیل و افتتاح است.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی افتتاح چند پروژه بزرگراهی در کشور را بهترین راهکارها برای رفع تلاقی ترافیک داخلی تهران با ترافیک مسافران عبوری عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز خیر الله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران این پروژه‌ها را کنارگذر جنوبی تهران به طول 158 کیلومتر، طرح حرم تا حرم برای‌هدایت ترافیک از قم به سمت شرق، بزرگراه قزوین-بویین‌زهرا و ساوه برای رفع ترافیک غرب و هم‌چنین اتصال چرم شهر به بومهن به‌صورت آزادراهی و تکمیل کریدور شمال جنوب از کنار تهران به جاده های شمالی مثل فیروزکوه و هراز عنوان کرد.

خادمی گفت: از حدود 4 سال گذشته و با شروع پروژه حرم تا حرم طرح‌های خوبی از سوی شرکت ساخت برای حل مشکل ترافیک پایتخت آغازشده است.

وی با توضیح اینکه تمام‌ مسیرهای جاده‌ای و ریلی برای انشعاب به شمال، غرب و شرق کشور از تهران می‌گذشت و هرکسی می‌خواست به این مناطق برسد باید از تهران می‌گذشت، گفت: این مشکل هم اتلاف وقت برای مسافر و هم افزایش ترافیک در گلوگاه‌های خروجی را در پی داشت.

خادمی بابیان اینکه برای حل مشکل تداخل ترافیک عبوری و داخلی که منجر به حجم ترافیک زیادی در استان تهران خصوصاً در مسیرهای کنارگذر می‌شد طرح‌های زیادی داریم به پروژه‌هایی اشاره کرد که به‌منظور خروج تهران از این وضعیت طراحی‌شده‌اند.

او گفت: یکی از این پروژه‌ها ساماندهی برخی از مسیرها از مبدأ قم بود. از یک‌سو محور حرم تا حرم از قم به سمت مشهد ساخته می‌شود که به‌جای عبور ترافیک آن در تهران به سمت چرم‌شهر و ورامین حرکت می‌کند و از سوی دیگر ما طرحی را دنبال می‌کنیم که راهی از قم به سمت ساوه و ازآنجا به سمت بویین‌زهرا و سپس قزوین ساخته شود تا ترافیک شمال غرب نیز نیازی به عبور از تهران پیدا نکند..

وی با بیان این‌که با وجود این طرح‌ها همچنان مسافران شمال ایران مجبور بودند از راه‌های اصلی تهران عبور کنند، گفت: خوشبختانه در قالب تفاهم‌نامه‌ای که در نمایشگاه حمل‌ونقل با سرمایه‌گذار منعقد شد، از محدوده چرم شهر، یک آزادراه به سمت پردیس و بومهن به طول 120 کیلومتر ساخته می‌شود تا این مسافران نیاز به ورود به تهران نداشته باشند و بدون تلاقی با ترافیک داخلی تهران  به مقصد برسند.

به گفته خادمی ساخت کنارگذر جنوبی تهران به طول ۱۵۸ کیلومتر نیز در دستور کار است که ممکن است قطعه نخست آن تا پایان سال جاری زیر بار ترافیک برود.

وی توضیح داد که مجموعه این اقدامات با این هدف انجام می‌شود که راه‌های خروج تهران گشایش‌یافته و در پدافند غیرعامل وضعیت این شهر بهبود یابد. چراکه یکی از موضوعات مهم تهران همین بحث خروج از شهر در مواقع بحران و زلزله است که تخلیه شهردر اسرع وقت انجام شود.

خادمی ادامه داد: در زلزله اخیر شاهد قفل شدن خروجی‌های تهران بودیم که این ترافیک به داخل شهر رسید که با افتتاح کنارگذر جنوبی چرم‌شهر به بومهن و طرح گسترش همت بخش زیادی از این مشکل حل و تخلیه تهران در مواقع ضروری عملی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور درباره آخرین وضعیت آزادراه همت نیز اظهار کرد: کل پروژه 20 کیلومتر است و 5 کیلومتر آن ساخته‌شده است و ۱۵ کیلومتر از این پروژه باقی‌مانده که در عرصه اجرایی با مشکل برنامه‌ریزی مواجه نیست، اما حدود ۶۰ واحد مسکونی در دل آن قرار دارد که برای خرید و تخلیه آن‌ها نیاز به ۳۵ میلیارد تومان پول نقد داریم و پس‌ از آن نیز چند ماه زمان می‌برد تا ساکنان آن خانه‌های خود را تخلیه کنند و بحث انتقال آن‌ها انجام بگیرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.