| کد خبر: 158495 |

میرشفیع:

◄ نیازمند21 هزار کیلومتر راه آسفالته روستایی هستیم

اگر بخواهیم حدود ۱ میلیون و نیم جمعیت روستایی را از راه مناسب برخوردار کنیم لازم است که حدود ۲۱ هزار کیلومتر دیگر راه آسفالت در حوزه راه‌های روستایی بگنجانیم.

تین نیوز

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌و‌نقل کشور با تشریح آسیب‌های حذف قیر رایگان در لایحه بودجه 97 گفت: ممکن است پروژههای روستایی تحت تاثیر این تصمیم غلط قرار گیرد.

به گزارش تین نیوز از هفته نامه حملونقل حسین میرشفیع، در خصوص آسیب‌های حذف قیر رایگان در لایحه بودجه گفت: در سال‌های گذشته ابتکار خیلی خوبی وجود داشت، بدین گونه که با توجه به اینکه دولت محدودیت منابع مالی دارد مستقیماً قیر در اختیار پیمانکاران قرار بگیرد و در حساب‌های فی‌مابین ما و پیمانکاران منظور شود و از آن‌طرف قیری که وزارت نفت در اختیار وزارت راه قرار می‌دهد در حساب‌های بین وزارت نفت و خزانه اعمال شود. 

وی با بیان اینکه این ابتکار عمل چند سال انجام می‌شد و برخی سال‌ها خود دولت در لایحه منظور می‌کرد و برخی سال‌ها منظور نمی‌شد اما با توجه به تأثیر مثبتی که در پیشرفت پروژه‌های عمرانی داشت همواره مورد حمایت مجلس بود، ادامه داد: به‌ویژه اینکه ما در بحث نگهداری راه‌ها محدودیت فصل کاری برای روکش آسفالت‌راه‌ها داریم و این موضوع ارتباط مستقیمی با ایمنی راه‌ها دارد. 

وی گفت: شاید نگاه از همین زاویه باعث می‌شد که در همه این سال‌ها مجلس پشتیبانی کند و قیر را به دست ما برساند. امسال هم نمی‌دانم چطور از لایحه جا مانده و فکر می‌کنم در مجلس باید با دیدی مثبت به آن نگاه شود و به حالت قبل بازگردد.

 میرشفیع در خصوص اینکه حذف قیر رایگان تأثیری در کم‌وکیف وضعیت راه‌های آسفالته می‌گذارد؟ گفت: ضربه بسیار بدی به ادامه عملیاتی‌شدن طرح‌های ما در راه‌های کشور خواهد زد. ضمن اینکه تمام سیکل کاری را در این صنعت متوقف می‌کند که عاملی برای بیکاری فعالان و شاغلان در این صنعت است. 

وی ادامه داد: ضمن اینکه فصل کاری برای آسفالت زمان محدودی است و اگر در آن فصل کار نکنیم عملاً یک سال را از دست می‌دهیم و این یک مشکل بزرگ است. در آسفالت منحنی تخریبی وجود دارد که اگر آسفالت به‌موقع بهسازی نشود یک‌مرتبه خراب می‌شود که خسارت هنگفتی به اقتصاد کشور وارد می‌شود طوری که همان جاده‌ای که می‌توانستیم با هزینه کم بهسازی کنیم باید با هزینه زیاد از نو آسفالت کنیم که دوباره قابل‌استفاده شود؛ بنابراین ما معتقدیم که حذف قیر رایگان از لایحه سال آینده ناشی از بی‌دقتی است.

وی در خصوص اینکه آخرین وضعیت آسفالت راه‌های روستایی ما چگونه است؟گفت:حدود ۹۲ درصد جمعیت روستایی کشور از راه روستایی مناسب برخوردار هستند اما اگر بخواهیم حدود ۱ میلیون و نیم جمعیت روستایی را از راه مناسب برخوردار کنیم لازم است که حدود ۲۱ هزار کیلومتر دیگر راه آسفالت در حوزه راه‌های روستایی بگنجانیم. در حوزه راه روستایی در برنامه ششم این اهداف دیده‌ شده ولی متأسفانه در بودجه تأمین منابع مورد نیازش در نظر گرفته نشده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.