| کد خبر: 145657 |

به زودی؛ با قطار به کرمانشاه سفر کنید

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد: با اتمام ریل‌گذاری خط ریلی فیروزان- کرمانشاه به زودی شهر کرمانشاه به شبکه ریلی متصل و قطار به کرمانشاه وارد می شود.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد: با اتمام ریل‌گذاری خط ریلی فیروزان- کرمانشاه به زودی شهر کرمانشاه به شبکه ریلی متصل و قطار به کرمانشاه وارد می شود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیراله خادمی طول این خط ریلی را 110 کیلومتر اعلام کرد و گفت: این پروژه بخشی از راه‌آهن غرب کشور به طول 605 کیلومتر است که از شهرهای ملایر، نهاوند، کنگاور، صحنه، کرمانشاه، اسلام‌آباد غرب، گیلانغرب، قصرشیرین و خسروی عبور می‌کند.

وی افزود: بخشی از این محور حدفاصل اراک تا ملایر به طول 90 کیلومتر و ملایر تا فیروزان به طول 66 کیلومتر به بهره‌برداری رسیده است،176 کیلومتر مسیر حدفاصل ملایر تا کرمانشاه طی یکسال گذشته ریل‌گذاری شده است، 263 کیلومتر حدفاصل کرمانشاه تا خسروی در دست ساخت است و حدفاصل ملایر تا همدان نیز به طول 75 کیلومتر در دست مطالعه قرار دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی میزان پیشرفت فیزیکی زیرسازی را 96 درصد اعلام کرد و گفت: روسازی محور 56 درصد است و ساختمان‌های ایستگاه نیز با پیشرفت فیزیکی 74 درصد در دست اقدام است.

خادمی با اشاره به 232 دستگاه پل در این مسیر بیان داشت: این خط آهن دارای 10 دستگاه پل خاص به طول یک هزار متر، پنج دستگاه تونل به طول 2 هزار و 989 متر و شش ایستگاه است.

معاون وزیر راه و شهرسازی بهره‌برداری از این محور را موجب اتصال کرمانشاه به شبکه ریلی کشور دانست و افزود: این خط‌آهن سبب تسهیل ارتباطات و افزایش ترانزیت کالا و مسافر می‌شود و با اتصال به خط ریلی کشور عراق موجب تسهیل سفر زائران عتبات عالیات خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.