| کد خبر: 145629 |

امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین مرکز پژوهش‌های مجلس و راه‌آهن

تفاهم‌نامه همکاری مشترک مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و راه‌آهن به امضای نمایندگان دوطرف رسید.

تین نیوز

تفاهم‌نامه همکاری مشترک مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و راه‌آهن به امضای نمایندگان دوطرف رسید.

به گزارش خانه ملت، تفاهم‌نامه همکاری مشترک مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به امضای حسین افشین معاون پژوهش‌های تولیدی-زیربنایی مرکز و سعید رسولی عضو هیات‌مدیره راه‌آهن رسید.

حسین افشین در این نشست تقویت حمل و نقل ریلی را از اولویت‌های توسعه کشور دانست و گفت: یکی از اولویت‌های کاری که در دستور کار مجلس و مرکز قرار گرفته موضوع حمل و نقل به ویژه حمل‌و‌نقل ریلی است که امضای این تفاهم‌نامه می‌تواند به پیشبرد این موضوع کمک کند.

وی افزود: همکاری مشترک مرکز و راه‌آهن می‌تواند به بررسی قوانین حوزه حمل‌و‌نقل ریلی کمک کند تا اگر قوانین بازدارنده‌ای در این زمینه وجود دارد، مشخص شوند و براساس آن با نظر نمایندگان محترم مجلس بازنگری در قوانین انجام گیرد.

معاون پژوهش‌های زیربنایی و تولیدی مرکز ‌تصریح کرد: تعامل مرکز پژوهش‌های مجلس و راه‌آهن باعث خواهد شد تا بتوانیم شاهد ارتقای ظرفیت راه آهن در بخش‌های حمل بار و مسافر باشید.

سعید رسولی نیز در این نشست تصریح کرد: امیدواریم با علاقه‌مندی که در مجموعه راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و پتانسیل و توانمندی که در مرکز پژوهش‌های مجلس وجود دارد به زودی ارتباط خوبی بین دو مجموعه برقرار شود و مطالعاتی که تاکنون انجام شده و قرار است انجام گیرد زمینه توسعه راه‌آهن را فراهم آورد.

وی افزود: تعامل و همکاری با مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی زمینه‌ساز هم‌افزایی در اجرای بهتر امور حمل و نقل ریلی خواهد بود.

عضو هیات‌مدیره راه‌آهن با اشاره به بند ۲۴ و ۲۵ سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه ‌تصریح کرد: مقام معظم رهبری در این سیاست‌ها با دقت و درایت به اهمیت اولویت ‌بخش ریلی در توسعه حمل‌ونقل و ایجاد مزیت رقابتی و توسعه‌ حمل‌ونقل ریلی باری با اولویت تجهیز شبکه و اتصال شبکه به مراکز بزرگ اقتصادی اشاره نموده‌اند.

سعید رسولی ابراز امیدواری کرد امضای این تفاهم‌نامه به همکاری و تعامل هرچه بیشتر مرکز پژوهش‌ها و راه آهن منتهی شود.

شایان ذکر است بخشی از اهداف امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران شامل همکاری و تسهیل ارتباط میان دو طرف در حوزه مقررات و قانونگذاری و نظارت مربوط به صنعت حمل و نقل ریلی و راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و بندهای ۲۴ و ۲۵ سیاست های کلی برنامه ششم توسعه ابلاغی معظم‌له به ویژه در ارتباط با بهبود حلقه‌های زنجیره فرایند توسعه اقتصادی، ‌افزایش توان رقابتی و ارتقا سهم حمل و نقل ریلی است.

گفتنی است اجرای پروژه‌های تحقیقاتی و کاربردی مورد نیاز طرفین، ‌تبادل تجربه و برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی و تدوین اسناد و مدارک علمی بخشی از موضوع این همکاری مشترک است.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.