| کد خبر: 255736 |

پل متحرک راه‌آهن شلمچه- بصره بر روی اروندرود توسط مهندسان ایرانی ساخته می شود

مدیر عامل راه‌آهن با اشاره به تفاهم با دولت عراق در خصوص خط ریلی شلمچه- بصره گفت: پل بزرگ و متحرک این مسیر ریلی توسط مهندسان ایرانی بر روی اروندرود (شط‌العرب) احداث خواهد شد.

تین نیوز

 

 

سید میعاد صالحی مدیر عامل شرکت راه آهن در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: اتصال ریلی ایران و عراق یا همان پروژه ریلی شلمچه بصره، پروژه ای راهبردی است که پیچیدگی ها و موانع فراوان سیاسی، اقتصادی و اجرایی دارد اما با رفت و آمدها، جلسات داخلی در سطوح متوسط و بالای مدیریتی کشور، گفتگوهای پی در پی با مقامات عراقی و البته بازدیدهای متعدد میدانی، بحمدالله و با مدد حضرت سیدالشهدا (ع) گره های چندساله این پروژه یکی یکی در حال باز شدن هستند.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، صالحی در ادامه گفت: تفاهم بر برنامه اجرایی دارای جزییات مکانی و زمانی، از اتفاقات مهم سفر اخیر به شلمچه و سپس بصره بود. پیرو توافق ماه گذشته آقای دکتر بذرپاش وزیر محترم راه و شهرسازی ایران و وزیر حمل و نقل عراق، دیشب نیز جلسه مفصلی با مقامات راه آهن عراق در کنسولگری ایران در بصره داشتیم.

به گفته صالحی، طبق تفاهمی که حوالی ۲ بامداد و پس از جلسه حدودا ۶ ساعته با مدیرعامل راه آهن عراق به امضا رساندیم، تحویل زمین جهت مین روبی و همچنین مطالعات پل بر روی اروند رود ان شاءالله به زودی انجام خواهد شد.

مدیر عامل شرکت راه آهن تاکید کرد: نقشه مسیر عبور این خط ریلی نیز مورد توافق نهایی و امضای معاونین فنی دوطرف قرار گرفت که اتفاق مهمی جهت شروع عملیات اجرایی بود.

وی افزود: پل بزرگ و متحرک این مسیر ریلی نیز توسط مهندسان ایرانی بر روی اروندرود (شط العرب) احداث خواهد شد. لازم میدانم از میزبانی صمیمانه سرکنسول محترم ایران در بصره و همکاران عزیزشان تشکر نمایم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 5 0

    باسلام
    اگر ممکن است مدیر عامل محترم بفرمایند چه شرکتی قرار است این کار را انجام دهد اصلا کدام شرکت در ایران سابقه ساخت پل متحرک دارد ایشان لطفا معرفی بفرمایند

    • ناشناس 5 0

      احتمالا دوستان نخبه آقای دکتر صالحی می توانند این کار را بکنند وایشان هم به هر حال بابت پستی که گرفته و دودستی چسبیده بایستی پوئن هایی را به دوستان ارائه کند حالا پل و بازشو ساخته هم نشد نشد مهم اینه مراودات برقرار باشد