| کد خبر: 248007 |

مدیرعامل راه آهن:

هفت قطار باری در ۲ هفته گذشته از روسیه وارد ایران شد

مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به راه اندازی قطار ایران به روسیه در دولت سیزدهم گفت: در ۲ هفته گذشته بیش از هفت قطار با ۳۵ الی ۴۰ واگن باری، از شمال شرق روسیه حرکت کرد و با طی چهار هزار کیلومتر وارد مرز سرخس شد و مسیر خود را تا بندرعباس ادامه داد.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به راهاندازی قطار ایران به روسیه در دولت سیزدهم گفت: در ۲ هفته گذشته بیش از هفت قطار با ۳۵ الی ۴۰ واگن باری، از شمال شرق روسیه حرکت کرد و با طی چهار هزار کیلومتر وارد مرز سرخس شد و مسیر خود را تا بندرعباس ادامه داد.

به گزارش تین نیوز، سید میعاد صالحی روز پنجشنبه در حاشیه راه اندازی قطار محلی سمنان به مشهد  بیان کرد: از ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم با توجه به دیپلماسی حمل و نقل ریلی، سفرهای مختلفی به کشورهای هدف انجام شد و میزبان این کشورها نیز بودیم.

وی افزود: تردد قطار به مقصدهای قزاقستان و چین هم پیش بینی شد و هر زمان که تصمیم گیری در حوزه تعرفه ها به نتیجه برسد، راه اندازی می شود و این مذاکرات در مراحل پایانی قرار دارد.

مدیرعامل شرکت راه آهن کشور با بیان اینکه ارتباط ریلی با کشورهای مشترک المنافع و چین بسیار مهم است گفت: اکنون قطار چین میتواند به قزاقستان بیاید و از آنجا  از مسیرهای ترکمنستان و یا ازبکستان وارد ایران شود.

رونمایی از ۲ لوکوموتیو نو و چهار لوکوموتیو بازسازی شده در هفته آینده 

صالحی بیان کرد: تعداد قطارهای مسافربری در دوران کرونا کمتر شد و بسیاری از قطارهای متوقف شده باید به تردد بازگردد، اما چون در سه سال گذشته نوسازی لوکوموتیوها انجام نشد، بسیاری از قطارها به دلیل کمبود لوکوموتیو هنوز متوقف است.

وی افزود: در هفته آینده ۲ لوکوموتیو نو و چهار لوکوموتیو بازسازی شده در تهران رونمایی می شود.

وی بیان کرد که در دولت سیزدهم ارتقاء حمل و نقل ریلی در اولویت قرار گرفت به طوری که در چهار ماه اول امسال، رکورد جابه جایی مسافر در ۱۰ سال گذشته جابه جا شد و این روند تا پایان سال ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه یکی از اقدامات مهم برای تحقق این هدف، اضافه کردن قطارهای مسافربری است که برای نمونه، امروز قطار محلی سمنان به مشهد افتتاح شد، ادامه داد: در ماههای آینده قطار مسافربری از مبدا سایر استانها به مقصد مشهد نیز با توجه به توان و ظرفیتهای موجود راه اندازی میشود و ماه به ماه تعداد این قطارها افزایش مییابد.

از به روزترین فناوری قطارهای برقی در کشور استفاده خواهد شد

وی تاکید کرد: به منظور راه اندازی قطار برقی و پرسرعت، نشست هایی برای ترسیم نقشه جامعی از حرکت قطار تهران به مشهد و تهران به اصفهان و همچنین سایر شهرها برگزار شد که بتوان با توجه به تغییرات فناوری قطارها، از به روزترین فناوری استفاده شود.

صالحی ابراز داشت: موضوع قطار برقی نخستین بار ۱۸ سال پیش مطرح شد و اکنون فناوری های بالاتری وجود دارد، بنابراین در حال بررسی و جمع بندی هستیم که روی کدام فناوری تمرکز کنیم.

ساعت حرکت قطار محلی سمنان- مشهد

حرکت قطار محلی سمنان - دامغان  - شاهرود به مقصد مشهد مقدس از امروز پنجشنبه آغاز شد و حرکت این قطار همه روزه انجام میشود.

به گفته مدیرکل راه آهن شمال شرق(۱) مسافران برای تهیه بلیت این قطار محلی می توانند به باجه های فروش بلیت قطار و یا تارنمای فروش بلیط راه آهن (رجا) مراجعه کنند.

فرشاد زادخور افزود: حرکت قطار محلی استان سمنان ساعت ۱۰:۳۵ صبح از ایستگاه سمنان آغاز میشود و ساعت ۱۲:۰۵ در ایستگاه دامغان و ساعت ۱۳:۱۰ در ایستگاه شاهرود برای سوارشدن مسافران این نقاط توقف دارد.

وی ساعت ورود این قطار به مشهد مقدس را ۱۸:۳۰ اعلام کرد، ادامه داد: بازگشت قطار از مشهد ساعت ۲۳:۴۰ آغاز و ساعت ۵:۱۵ وارد ایستگاه شاهرود، ساعت ۶:۱۰ وارد ایستگاه دامغان و ساعت ۷:۳۵ وارد ایستگاه سمنان میشود.

محدوده استحفاظی اداره کل راه آهن شمالشرق (۱) از ایستگاه گرمسار تا ایستگاه نقاب به طول ۵۴۰ کیلومتر و به صورت دوخطه است که ۵۸ درصد از مسیر پر تردد تهران - مشهد را دربرمیگیرد.

روزانه بیش از ۹۰ رام قطار مسافری و ۲۰ رام قطار باری در این مسیر  تردد دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.