| کد خبر: 256836 |

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی مدعی شد؛

◄ در تابستان با کمبود شدید هواپیما مواجه می‌شویم/ نرخ سفر هوایی از جاده‌ای ارزان‌تر است

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی می‌گوید در شرایطی که نرخ سفر هوایی از سفر جاده‌ای ارزان‌تر است پیش‌بینی می‌شود با توجه به رشد تقاضا در تابستان، احتمالا با کمبود هواپیما مواجه شویم.

تین نیوز

هر سال تقاضای سفر هوایی در ماه‌های پایانی بهار و تعطیلی مدارس افزایش می‌یابد و کمبود صندلی پرواز نسبت به تقاضای سفر، بهانه‌ای برای گرانفروشی بلیت هواپیما می‌شود.

به گزارش تین نیوز، به تازگی روزنامه تعادل در گزارشی از به صدا درآمدن زنگ هشدار صنعت هوایی خبر داد و نوشته ابطال پی‌درپی پروازهای شرکت‌ هواپیمایی آتا به دلیل نبود هواپیمای پشتیبان به معنای مشکل جدی در صنعت هوایی است.

کمبود شدید هواپیما در تابستان

این روزنامه به نقل از مقصود اسعدی سامانی عنوان کرده است: در ایام تابستان که تقاضای سفر افزایش می‌یابد و مسافرت نسبت به بهار رشد دارد، به‌شدت با کمبود بلیت مواجه خواهیم شد؛ این شرایط ریشه در کاهش نقدینگی ایرلاین‌ها برای تعمیرات به‌ موقع هواپیما و عدم افزایش مناسب قیمت بلیت ناوگان دارد.

گران فروشی ایرلاین‌ها در پی تعطیلی هفته آینده/ بلیت هواپیما کمیاب شد

او گفته است: در شرایطی که نرخ سفر هوایی از سفر جاده‌ای ارزان‌تر است، کسی که پیش از این با قطار و اتوبوس سفر می‌کرد به دلیل مناسب بودن قیمت و صرفه‌جویی در زمان به سمت هواپیما می‌رود.

او به عدم حمایت دولت انتقاد جدی کرد و گفت: عدم حمایت دولت از افزایش قیمت بلیت هواپیما باعث شده است خسارت بر صنعت هوایی بیشتر شود.

اسعدی سامانی در بخش دیگری از سخنان خود به زیان انباشته ایرلاین‌ها اشاره کرد و افزود: بخش خصوصی با زیان انباشته و بدهی به شرکت فرودگاه‌ها و مراکز دریافت خدمات مواجه است و در این شرایط واسطه‌گری و شبکه توزیع و فروش چارتری افزایش یافته که این هم در کمبود عرضه و عدم دسترسی مردم به بلیت هواپیما تاثیرگذار است.

او اعلام کرد: پیش‌بینی می‌کنیم در ایام تابستان که تقاضای سفر افزایش می‌یابد و مسافرت نسبت به بهار در سه ماه آینده رشد دارد، به‌شدت با کمبود بلیت مواجه شویم.

برنامه دولت برای به پرواز درآوردن هواپیماهای زمینگیر

با اجرای برنامه دولت برای توسعه ناوگان هوایی، هم‌اکنون تعداد صندلی‌های پروازی تا ۴۰ درصد افزایش یافته و تعداد هواپیماهای عملیاتی به ۱۷۵ فروند هواپیمای رسیده است. «افزایش ناوگان» استراتژی دولت سیزدهم است و این مهم را از دو راه خرید هواپیمای دست‌دوم و اورهال هواپیماهای زمینگیر پیگیری می‌کند تا دو برابر و نیم شدن تقاضای سفر را پاسخ دهد.

بر اساس اعلام معاون وزیر راه و شهرسازی، از ابتدای سال گذشته ۱۰۰ فروند هواپیما ی زمینگیر شناسایی شده است که دولت در نظر دارد تا برنامه اورهال مجدداً این پرنده‌ها را در دستور قرار دهد و وارد چرخه پروازی کند. از این مسیر نیز در سال گذشته چندین فروند هواپیما بعد از چند سال زمینگیری وارد چرخه پروازی شده است.

سازمان هواپیمایی طی ۲ سال گذشته اعلام کرده است که برای افزایش تعداد صندلی پرواز منتظر احیای برجام نمی‌ماند و افزایش ناوگان را از چند مسیر دیگر ادامه می‌دهد. بر اساس بخشی از برنامه که مربوط به خرید ناوگان دست دوم می‌شود، در سال گذشته ۵۰ فروند هواپیما با میانگین سنی ۱۹ سال وارد کشور شدند. دولت برنامه خرید هواپیماهای دست دوم را با هدف تقویت ناوگان ایرلاین‌ها در دستور کار دارد و مذاکرات برای افزایش خرید در دستور کار است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    پس گرونش کن