| کد خبر ۳۰۷۹۴۴
کپی شد

تعلیق ۸ دفتر خدمات مسافرتی به دلیل عدم پاسخ به شکایات | ۲۱۳۹ شکایت در ۶ ماه نخست امسال

سازمان هواپیمایی کشوری از تعلیق موقت هشت دفتر خدمات مسافرتی به دلیل عدم پاسخ گویی به شکایات مسافران خبر داد. در ۶ ماهه نخست امسال بیش از ۲۱۰۰ شکایت در سامانه حقوق مسافر ثبت شده که ۸۳ درصد آن ها پاسخ داده شده است.

 تعلیق ۸ دفتر خدمات مسافرتی به دلیل عدم پاسخ به شکایات | ۲۱۳۹ شکایت در ۶ ماه نخست امسال
تین نیوز |

در پی ثبت بیش از ۲ هزار شکایت از عملکرد شرکت های هواپیمایی در سامانه حقوق مسافر، سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد که هشت دفتر خدمات مسافرت هوایی به دلیل قصور در پاسخ گویی و رعایت مقررات مربوط به حقوق مسافر، به صورت موقت تعلیق شده اند. رضا صدیق نیا، مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه ها، شرکت ها و مؤسسات هوانوردی، با اعلام این خبر گفت: در نیمه نخست سال جاری، بیش از ۸۵ هزار پرواز داخلی توسط ۲۷ شرکت هواپیمایی انجام شده و ۲,۱۳۹ شکایت در سامانه رسمی سازمان ثبت شده است.

به گزارش تین نیوز، صدیق نیا هدف از اجرای طرح های نظارتی و راه اندازی سامانه حقوق مسافر را افزایش رضایت عمومی، ارتقای کیفیت خدمات حمل ونقل هوایی و جلوگیری از تخلفات در فروش بلیت و ارائه خدمات سفر عنوان کرد. تاکنون بیش از ۸۳ درصد شکایات ثبت شده پاسخ داده شده و موارد باقی مانده نیز در حال بررسی هستند.

وی افزود: بیشترین شکایات مربوط به تأخیر یا لغو پروازها، فروش بلیت های جعلی از طریق سایت های غیرمجاز، مفقودی جامه دان و مشکلات مربوط به مدارک سفر مانند ویزا بوده است. وی تأکید کرد که سازمان هواپیمایی کشوری با اولویت قراردادن صیانت از حقوق مسافران، نظارت مستمر بر عملکرد شرکت های هواپیمایی و دفاتر خدمات مسافرتی را در دستور کار دارد.

در پایان، این مقام مسئول از مسافران خواست شکایات خود را از طریق سامانه حقوق مسافر به نشانی www.caa.gov.ir ثبت کنند تا در کوتاه ترین زمان ممکن مورد رسیدگی قرار گیرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تین نیوز، تا ۲۴ ساعت بعد منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
  • در نوشتن نظرات، لطفا بعد از هر کلمه، یک فاصله خالی بگذارید.
  • در انتقال تخلفات دستگاه‌ها، موارد تخلف را با ضمیمه نمودن اسناد تخلف به آدرس info@tinn.ir ارسال نمایید تا امکان پیگیری بصورت مستند فراهم شود.