| کد خبر: 172466 |

◄ توسعه سامانه‌های ثبت تخلف سرعت در محورهای استان مازندران

توسعه سامانه‌های ثبت تخلف سرعت در محورهای شریانی واصلی استان مازندران در اولویت اجرا قرار دارد.

تین نیوز

بررسی آمار تصادفات و مطالعه بر روی علل اصلی حوادث جاده‌ای در مازندران نشان‌دهنده این است که سرعت غیرمجاز و انحراف به چپ از دلایل اصلی وقوع تصادفات فوتی و جرحی در مازندران است.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مازندران، محسن هاشمی رئیس اداره مدیریت راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مازندران بابیان این خبر گفت: این اداره‌کل در راستای ارتقا ایمنی تردد در محورهای استان و برای کنترل سرعت غیرمجاز رانندگان و همچنین رفتارهای مخاطره‌آمیز آنان اقدام به نصب، راه‌اندازی و توسعه سامانه‌های ثبت تخلف سرعت در محورهای شریانی واصلی استان کرده؛ به‌طوری‌که در سال 96 این سامانه‌ها از تعداد هشت سامانه به 56‌سامانه افزایش پیداکرده‌اند و در سال جاری نیز عملیات نصب و راه‌اندازی حدود 50‌سامانه دیگر نیز آغاز خواهد شد.

وی افزود: با تکمیل و بهره‌برداری کامل از این سامانه‌ها تمامی محورهای شریانی واصلی و همچنین محورهای مواصلاتی مازندران به‌ویژه محورهای پر تصادفی چون محور هراز، ساری-کیاسر و محور ساری-دریا و بابل-بابلسر به این سامانه‌ها مجهز شده و امید آن می‌رود با بهره‌برداری از این سامانه‌ها شاهد کاهش تصادفات با شدت بالا باشیم.

رئیس اداره مدیریت‌ راه‌های راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مازندران تصریح کرد: با استفاده از سامانه‌های هوشمند حمل‌ونقل مختلف سعی بر نظارت مداوم و مستمر بر شرایط ترافیکی، جوی و حوادث و وقایع جاده‌ای داریم و تلاش می‌شود با ایجاد ارتباط بین نهادهای مسئول در جاده و همچنین تحلیل و ارزیابی پارامترهای ترافیکی مانند میزان تردد، سطح سرویس، ساعات شلوغی و سرعت تردد در محورها سهولت و ایمنی تردد را افزایش دهیم.

هاشمی عنوان کرد: در این زمینه تعداد 45‌سامانه نظارت تصویری، 102‌دستگاه تردد شمار برخط، دو دستگاه سامانه توزین در حال حرکت و دو دستگاه تابلوی ترافیک نما و... نیز بکار گرفته‌شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.