| کد خبر: 171957 |

◄ هاشمی: قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان شامل افشانی نمی‌شود

احتمالاً مصوبه مجلس شامل حال افشانی نمی‌شود. محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران بابیان این مطلب افزود: شورا تلاش می‌کند شهردار تهران در مسند خود باقی بماند.

تین نیوز

احتمالاً مصوبه مجلس شامل حال افشانی نمی‌شود. این موضوع را محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران عنوان کرده و افزوده که شورای شهر تهران تلاش می‌کند شهردار تهران در مسند خود باقی بماند.

به گزارش تین‌نیوز، پس از مصوبه مجلس برای منع به کارگیری بازنشستگان در سمت‌های دولتی و حکومتی، در رسانه‌ها صحبت‌های زیادی مبنی بر احتمال خداحافظی محمدعلی افشانی، شهردار تهران از پست خود منتشر شد.

با این حال خود آقای شهردار عنوان کرد که «برای خروج از شهرداری، عجله‌ای ندارد و منتظر تصمیم شورای نگهبان می‌ماند.» با تایید مصوبه مجلس در شورای نگهبان، گمانه‌زنی درباره احتمال استعفای شهردار تهران آغاز شد. اما بار دیگر، برخی اعضای شورای شهر تهران، استعفای شهردار تهران را منوط به «استفساریه قانون مجلس» کردند که خود پروسه‌ای زمان‌بر محسوب می‌شود.

حالا و با اظهارات جدید محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران، به نظر می‌رسد تلاش‌ها برای نگه داشتن افشانی در شهرداری آغاز شده است.

هاشمی در حاشیه جلسه علنی امروز شورای شهر، در جمع خبرنگاران با اشاره به جزئیات جلسه هم‌اندیشی صبح امروز گفت: یکی از محورهایی که موردبحث قرار گرفت بررسی مصوبه مجلس درخصوص منع به‌کارگیری بازنشستگان بود.

او گفته که «به‌نظر می‌آید» این قانون شامل حال شهردار تهران نمی‌شود و شورای شهر تهران سعی می‌کند تغییر مدیریتی در شهرداری نداشته باشیم و شهردار تهران به کار خود ادامه دهد.

او با اعلام این‌که موضوع کارکنان بازنشسته شهرداری در جلسه هم‌اندیشی موردبررسی قرارگرفته است، گفت: درحال‌حاضر شورای نگهبان قانون را به مجلس برگشت زده و تلاش‌های دیگری هم در این فاصله می‌توان کرد؛ اما معتقدیم شهردار تهران هم‌تراز وزرا است و  امکان حضور در پست فعلی خود را دارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.