| کد خبر: 199178 |

◄ افتتاح قطعه یک آزادراه تهران-شمال در بهمن ماه، قطعی شد

معاون توسعه ساختمان و انرژی بنیاد مستضعفان افتتاح قطعه اول آزادراه تهران-شمال در بهمن ماه امسال را قطعی اعلام کرد.

تین نیوز

معاون توسعه ساختمان و انرژی بنیاد مستضعفان افتتاح قطعه اول آزادراه تهران-شمال در بهمن ماه امسال را قطعی اعلام کرد.

به گزارش تین نیوز، این در حالی است که رئیس بنیاد مستضعفان نیز در تاریخ هفتم آبان ماه اعلام کرده بود که منطقه یک آزادراه در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

سید پرویز فتاح در صفحه شخصی‌‌اش نوشته بود، امروز(7 آبان) بازدیدی از آخرین وضعیت پیشرفت آزادراه تهران - شمال داشتم، قطعه اول آزادراه به عنوان مهمترین بخش این پروژه ملی در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد. 

اکنون و پس از گذشت حدود 10 روز از این اظهار نظر رئییس بنیاد مستضعفان، منوچهر خواجه دلوئی معاون توسعه ساختمان و انرژی بنیاد مستضعفان نیز افتتاح قطعه اول آزادراه تهران-شمال در بهمن ماه را قطعی دانست و در مورد مزایای افتتاح این آزادراه نیز گفت: با افتتاح قطعه آزادراه تهران – شمال بیش از ۸۶ میلیون لیتر بنزین در سال صرفه‌جویی می‌شود که بر اساس نرخ بنزین فعلی معادل۴۳۰۰ میلیارد ریال است.

وی کاهش ۴۴۷ میلیون کیلومتری استهلاک مسافت عبوری، کاهش ۳۷ میلیون تنی آلاینده‌ها و نقش ویژه در کاهش تصادفات را از دیگر مزایای افتتاح قطعه اول این آزادراه ذکر کرد.

معاون توسعه ساختمان و انرژی بنیاد مستضعفان با اشاره به کاهش زمان تردد به شمال کشور با افتتاح قطعه اول آزادراه تهران – شمال، خاطرنشان کرد: در مواقع عادی این آزادراه موجب کاهش یک و نیم ساعتی تردد به شمال کشور می‌شود و در مواقع پیک این مقدار به بیش از سه ساعت افزایش می‌یابد.

خواجه دلوئی افزود: تونل‌های آزادراه تهران-شمال علاوه بر تهویه‌های معمولی دارای تهویه‌هایی مخصوص مواقع آتش است که ایمنی آنها را دوچندان می‌کند.

به گزارش تین نیوز، هفته گذشته (8 آبان) معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل نیز به ایسنا گفته بود: با توجه به اینکه عملیات اجرایی آزادراه تهران-شمال تقریبا تمام شده است، هیچ مشکلی برای افتتاح و بهره‌برداری از این آزادراه در دهه فجر نداریم و تنها دغدغه ما روی سیستم نرم‌افزاری ایمنی آن است که هیچ مشکلی نداشته باشد.

جلال بهرامی تاکید کرده بود: بیش از ۹۷ درصد کارهای مرتبط با مهندسی عمران آزادراه تهران-شمال انجام شده است و برای افتتاح و بهره‌برداری از آن در دهه فجر هیچ مشکلی وجود ندارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.