| کد خبر: 183870 |

وضعیت مناسب بودجه عمرانی آذربایجان شرقی

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی گفت: بودجه تخصیص یافته نسبت به جمعیت و میزان محرومیت یک منطقه است به طوریکه بودجه عمرانی سال ۹۸ استان نسبت به کل کشور قابل توجه است.

تین نیوز

 رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی گفت: بودجه تخصیص یافته نسبت به جمعیت و میزان محرومیت یک منطقه است به طوریکه بودجه عمرانی سال ۹۸ استان نسبت به کل کشور قابل توجه است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از فارس، محمد وحدتی‌هلان امروز اظهار کرد: وضعیت بودجه عمرانی استان براساس اعتباراتی که امسال نسبت به کل بودجه وجود دارد، یک بودجه قابل قبول است.

وی افزود: بودجه تخصیص یافته نسبت به جمعیت و میزان محرومیت یک منطقه است به طوریکه بودجه عمرانی سال ۹۸ استان آذربایجان‌شرقی نسبت به کل کشور وضعیت خوبی دارد.

رئیس مجمع نمایندگان استان با تاکید  بر اینکه اگر بودجه محقق شده و تخصیص یابد، می‌توان کارهای چشمگیری انجام داد، تصریح کرد: بودجه سال ۹۸ با توجه به وضعیت و اعتبارات یک بودجه ویژه است و با این شرایط موجود، وضعیت آذربایجان‌شرقی از لحاظ بودجه در شرایط خوبی قرار دارد.

وی در رابطه با بودجه تخصیص یافته برای پروژه‌های ملی استان گفت: بودجه مورد نظر برای پروژه‌های ملی در نظر گرفته شده است و در صورت تخصیص می‌توان شاهد اتمام این پروژه‌ها شد، چراکه میزان تحقق بودجه و تخصیص آن بسیار مهم است که این نیز بستگی به درآمدهایی دارد که دولت برای تحقق بودجه مدنظر گرفته است.

نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس در ادامه با بیان اینکه آذربایجان‌شرقی نسبت به موضوع راه‌ها با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو است، بیان داشت: کارهای زیادی نسبت به راه، ریل و غیره در استان انجام گرفته است که نمونه آن تخصیص اعتبار مناسب برای خط آهن میانه، بستان‌آباد و تبریز است و اخیراً نیز کلنگ‌زنی راه‌آهن بستان‌آباد به سراب و اردبیل نیز زده شد که از جمله اقدامات موثر می‌باشد.

گلایه از وزیر راه و شهرسازی نسبت به برخی پروژه‌های راهی استان

وی ادامه داد: البته اقدامات موثری دیگر مانند طرح هادی روستاها، آسفالت معابر روستایی و غیره نیز کارهای زیاد و راضی‌کننده‌ای انجام گرفته است ولی بیشتر مشکلات در رابطه با راه‌های اصلی بین شهرستان‌ها و شهرهاست.

وحدتی با تاکید بر اینکه راه‌هایی مانند تبریز، مرند، بازرگان و تبریز، ماکو و تبریز، ارمنستان از جمله راه‌های بین‌المللی و پرتردد است، گفت: متاسفانه روند پیشرفت این راه‌ها ضعیف بوده و ما از وزیر راه و شهرسازی نسبت به این موضوع گله داریم.

وی ادامه داد: راه بستان‌آباد به شیبلی نیز از جمله راه‌های پراهمیت است که قرار بود چهاربانده شود ولی با مشکلاتی از قبیل رها کردن پروژه توسط کارفرما و روند رو به ضعف سرعت پروژه روبه رو است.

این نماینده مجلس متذکر شد: از وزیر راه و شهرسازی و مدیران کل مربوطه خواهشمندیم با ورود جدی به این مسائل، خواستار تسریع در پیشرفت کار شوند.

دعای سال تحویل رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی

وی در پایان گفت: دعای سال تحویل بنده از خداوند متعال این است تا قدرت و آگاهی به مسوولان برای انجام کار جهادی و ایستادگی در مقابل گرانی عطا کند تا بلکه به تبع آن بتوانیم جلوی این موضوع را گرفته و آرامش را برای کشور به ارمغان آوریم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.