| کد خبر: 131153 |

صعود نفت در بازار جهانی استمرار یافت

تین نیوز

نفت در معاملات روز سه‌شنبه بازار جهانی در پی اعلام توافق میان عربستان صعودی و روسیه برای تمدید برنامه کاهش تولید تا پایان مارس 2018 افزایش یافت.

 

به گزارش ایسکانیوز؛ نفت برنت که قیمت پایه بازار جهانی است، ۱۳ سنت یا ۰.۳ درصد نسبت به قیمت نهایی روز دوشنبه افزایش یافت و به ۵۱.۹۵ دلار در هر بشکه رسید.

 

نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا‬ ۴۸.۹۸ دلار در هر بشکه معامله شد که ۱۳ سنت یا ۰.۳ درصد نسبت به قیمت نهایی معاملات روز گذشته افزایش داشت.

 

عربستان سعودی و روسیه با هدف مقابله با اشباع عرضه در بازار جهانی روز دوشنبه اعلام کردند با ضرورت تمدید توافق کاهش تولید به مدت ۹ ماه دیگر تا پایان مارس سال ۲۰۱۸ توافق کرده‌اند. با این همه با وجود تعهد عربستان سعودی که بزرگ‌ترین صادرکننده اوپک است و روسیه که بزرگ‌ترین تولیدکننده جهان است، هنوز توافق نهایی حاصل نشده است زیرا ۱۲ عضو دیگر اوپک و سایر تولیدکنندگانی که در برنامه کاهش تولید مشارکت دارند، باید با تمدید آن موافقت کنند.

 

به گفته سوکریت ویجایاکار، مدیر شرکت مشاوره انرژی تریفکتا، باید دید آیا همه کشورهای مشارکت‌کننده در این توافق با موضع عربستان و روسیه موافق خواهند بود یا خیر.

 

جیمز وود، تحلیلگر سرمایه‌گذاری جهانی در شرکت "ریوکین سکیوریتیز" پیش‌بینی کرد که به رغم تمدید توافق کاهش تولید، عرضه جهانی احتمالا بالا خواهد ماند و همان‌طور که در شش ماهه گذشته مشاهده شد، تولید رو به رشد آمریکا و سطح بالای ذخایر این کشور، حرکت صعودی نفت را محدود نگه داشت و تمدید ۹ ماهه در این مرحله بعید است این روند را تغییر دهد.

 

بر اساس گزارش رویترز، قیمت‌ها از زمان اعلام تصمیم این دو تولیدکننده در روز دوشنبه دو درصد صعود کردند، در حالی پس از اعلام توافق اولیه برای کاهش تولید در ۳۰ نوامبر سال ۲۰۱۶ در مدت دو روز بیش از ۱۵ درصد جهش یافته بودند.

 

بانک آمریکایی گلدمن ساش در گزارشی اعلام کرد: علاوه بر تداوم رشد تولید نفت آمریکا که از اواسط سال ۲۰۱۶ بیش از ۱۰ درصد افزایش یافته و به ۹.۳ میلیون بشکه در روز رسیده است، تولید سایر اعضای اوپک که از مشارکت در توافق کاهش تولید معاف بودند شامل لیبی و نیجریه افزایش خواهد یافت. این حجم افزایش تا حدود زیادی هر گونه تاثیر مثبت تمدید کاهش تولید را جبران خواهد کرد. این بانک متوسط قیمت مورد پیش‌بینی برای نفت برنت در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۷ را همچنان در ۵۷ دلار در هر بشکه ثابت نگه داشت.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.