| کد خبر: 130969 |

طلای جهانی اندکی افزایش یافت

تین نیوز

طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر آمار اقتصادی ضعیف‌تر از حد مطلوب آمریکا و آزمایش موشکی کره شمالی که ارزش دلار را ضعیف کرد، با افزایش قیمت روبرو شد.

 

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۱۲۲۹.۸۱دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز جمعه حدود ۰.۳ درصد افزایش داشت.

 

در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در ژوئن ۰.۲ درصد رشد کرد و به ۱۲۲۹.۹۰ دلار رسید.

کره شمالی روز دوشنبه اعلام کرد یک آزمایش موشکی موفقیت آمیز با هدف بررسی قابلیت حمل کلاهک هسته ای سنگین برگزار کرده است.

 

به گفته دانیل هاینس، تحلیلگر گروه بانکی ANZ ، آزمایش موشکی کره شمالی از قیمت طلا پشتیبانی کرد اما این اقدام در حال حاضر به اندازه ای تنش آفرین نشده است تا سرمایه گذاران نگرانی شدیدی پیدا کنند.

 

از سوی دیگر آمار اقتصادی ضعیف‌تر از حد مطلوبی که روز جمعه در آمریکا منتشر شد، احتمال افزایش دو دور دیگر نرخهای بهره در سال میلادی جاری را کاهش داد.

 

طلا به افزایش نرخ‌های بهره آمریکا فوق العاده حساس است زیرا نرخ‌های بهره بالاتر به تقاضا برای این فلز ارزشمند که سوددهی ندارد، لطمه می‌زند و در مقابل، از ارزش دلار پشتیبانی می‌کند.

 

دلار معاملات هفته جاری را در موضع دفاعی آغاز کرد و شاخص دلار در برابر سبدی از ارزهای بزرگ شامل یورو و ین، حدود ۰.۱ درصد اُفت کرد.

 

بر اساس گزارش رویترز، آمار کمیسیون معاملات آتی کالای آمریکا نشان داد صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سایر سرمایه‌گذاران قراردادهای خرید در بازار معاملات آتی کامکس را در هفته منتهی به 9 مه کاهش دادند.

 

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۱۶.۴۹ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۴ درصد افزایش یافت و به ۹۲۰.۶۰ دلار رسید. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری ۰.۲ درصد افزایش یافت و ۸۰۷.۵۰ دلار معامله شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.