| کد خبر: 110392 |

بازدید مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل از پروژه‌های بزرگ کشور

روان‌سازی تردد در جاده‌ای و ریلی در دستور کار وزارت راه و شهرسازی

هفته‌نامه حمل ونقل|
 
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل با اشاره به پیشرفت ابر پروژه آزادراه تهران-شمال گفت: برنامه‌ریزی برای ابر پروژه‌ها وابسته به هشت شاخه مدیریت است که درمجموع شاخص‌های مدیریت پروژه را تشکیل می‌دهند.

سعید محمدزاده درباره اهمیت مبحث مدیریت در ابر پروژه‌ها بیان داشت: در پروژه‌هایی مانند آزادراه تهران-شمال رعایت شاخص‌های مدیریت پروژه اعم از مدیریت یکپارچگی، مدیریت منابع، محدوده پروژه، مدیریت زمان، مدیریت ارتباطات، مدیریت ریسک، مدیریت محیط‌زیست و ایمنی در پروژه، از موضوعات بسیار مهم است.
 
 معاون وزیر راه و شهرسازی برنامه‌ریزی برای ابر پروژه‌ها را وابسته به شاخص‌های مطرح‌شده دانست و عنوان کرد: هر یک موارد مذکور در مدیریت پروژه به‌عنوان یک‌پایه مهم از پروژه تلقی می‌شود و پیوستگی آن‌ها با یکدیگر و نظام‌مند بودن آن در ساختار پروژه می‌تواند ابر پروژه را در چارچوب اهداف و برنامه‌های زمان‌بندی‌شده پیش ببرد.

محمدزاده با تأکید بر زمان در ابر پروژه‌ها عنوان کرد: در مدیریت ابر پروژه‌ها باید تمام شاخص‌های مطرح‌شده رعایت شود تا پروژه طبق زمان‌بندی با رعایت استانداردهای لازم ازلحاظ کمی و کیفی مورد بهره‌برداری قرار گیرد.
 
 او به‌عنوان نمونه از آزادراه تهران- شمال نام برد و گفت: در این پروژه روزانه هزار تن سیمان مصرف می‌شود و تاکنون ۲۸ هزار تن میلگرد به کار گرفته‌شده است و با توجه به تأکید فراوان بر تسریع عملیات اجرائی حدود ۳ هزار و ۸۰ نفر در ۱۲۶ جبهه کاری در این آزادراه مشغول هستند و این حجم از کار نیازمند مدیریت قوی و توانمند است.

 مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور مدیریت در پروژه را به‌ویژه در آزادراه تهران- شمال حائز اهمیت دانست و افزود: به‌طور میانگین در هر کیلومتر از این پروژه بیش از سه جبهه کاری فعال است و با توجه به حجم عملیات، تعداد ماشین‌آلات و نیازهای جبهه‌های کاری شرایط بسیار پیچیده‌ای حاکم است که تنها با مدیریت قوی قادر به پیشبرد آن هستیم.
 
 معاون وزیر راه و شهرسازی پیشرفت فیزیکی منطقه یک را درحال‌حاضر ۷۱/۸ درصد دانست و اظهار داشت: هم‌اکنون حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر نیروی انسانی در ۱۱۳ جبهه کاری در این ۳۲ کیلومتر فعال هستند و ۷۷۸ دستگاه ماشین‌آلات در این منطقه به کار گرفته‌شده است.

 پیشرفت فیزیکی قطعه یک به‌طور میانگین در طول ۱۸ سال گذشته ماهیانه حدود ۱۷/۰ درصد بوده که این رقم درحال‌حاضر به ۲/۹ درصد رسیده و تعداد ماشین‌آلات از ۱۰۵ دستگاه به ۷۷۸ دستگاه رسیده است. تعداد قالب‌های لاینینگ نیز از ۳ دستگاه، در دولت یازدهم به ۲۵ دستگاه ارتقا یافته است که این سازمان‌دهی و تجهیزات  برای اولین بار در تاریخ راه‌سازی صورت گرفته است.
 
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور گفت: با تکمیل کریدورهای اصلی جاده‌ای و ریلی در کشور و تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام برای روان‌سازی تردد اقدام می‌شود.

 سعید محمدزاده همچنین در حاشیه بازدید از پروژه در دست ساخت راه‌آهن قزوین به رشت گفت: بر اساس طرح جامع حمل‌ونقل که در حال پیگیری و اجراست روان‌سازی تردد در محورهای جاده‌ای و ریلی در دستور کار وزارت ره و شهرسازی قرار دارد.
وی افزود: براین اساس باید بتوانیم حمل‌ونقل را در داخل کریدورهایی که قوام دارند و شریان‌های حیاتی کشور هستند کنترل کنیم لذا توسعه زیرساخت‌ها در ادامه این کریدورها با جدیت دنبال می‌شود.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: مجموعه کارها و طراحی‌ها در این بخش باید به‌گونه‌ای باشد که حمل‌ونقل راحت و ایمن در کشور محقق شود.
وی بیان کرد: در طرح جامع حمل‌ونقل کشور کل شریان‌ها مدل شده‌اند و همه مقصد و مبداءها مشخص و مدل شده و جریان‌های حرکت موردتوجه قرارگرفته و در یک برنامه مدون لازم است تا همه حمل‌ونقل‌های باری و مسافری در این مسیرها روان شود.

محمدزاده یادآورشد: مهم‌ترین نکته این است که بتوان آزادراه‌ها را از حالت بن‌بست خارج کرد و مانند مدل شبکه حمل‌ونقل ریلی بار ترافیک را از آزادراه‌ها کم کرد.
 
وی با اشاره به بازدید دکتر نوبخت از راه‌آهن قزوین به رشت اظهارداشت: این بازدید برای رفع موانع اجرا و تسریع در پروژه صورت گرفت و خوشبختانه رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور برای تأمین اعتبار موردنیاز طرح اطمینان دادند که می‌تواند سرعت پروژه را افزایش دهد. محمدزاده درباره اهمیت اقتصاد حمل‌ونقل اظهارداشت: اقتصاد حمل‌ونقل بخشی از اقتصاد ملی است و در هر منطقه باید بر اساس وضعیت خاص آن منطقه نسبت به روش توسعه حمل‌ونقل، توسعه شبکه، اصلاح و تغییر و ایجاد کریدور جدید تصمیم گرفت.
 
بستر حضور بخش خصوصی در طرح‌ها مهیاست
وی از ضرورت مشارکت بخش خصوصی در اجرای طرح‌های حمل‌ونقلی خبر داد و گفت: وزارت راه و شهرسازی برای اینکه بتواند  مشارکت بیشتری را در توسعه زیرساخت‌ها و زیربناهای حمل‌ونقل محقق کند بستر لازم را مهیا کرده و در سالهای اخیر رویکرد جدی خود را در این حوزه نشان داده است.

محمدزاده اظهارداشت: مدل خوب و قابل قبولی که در کشور جاافتاده نوع مشارکت بخش خصوصی در ایجاد آزادراه‌هاست که نتایج بسیار خوبی داشته است.
وی تصریح کرد: البته مدل دیگری در حال پیگیری برای اجراست تا بتوانیم علاوه بر مشارکت مستقیم از روش‌هایی مانند «صندوق پروژه» امکان جذب بخش خصوصی در توسعه زیرساخت ریلی،   بزرگراهی و آزاد را فراهم کنیم.
 
اولویت با راه‌های تأثیرگذار است
محمدزاده بیان کرد: در سال جاری اولویت با پروژه‌هایی است که بیشترین تأثیر را در اصلاح حمل‌ونقل کشور دارند مانند کریدورهای اصلی که آن‌ها را موردتوجه جدی قرار خواهیم داد.

وی اضافه کرد: تسریع در پروژه‌های نیمه‌تمام از دیگر اولویت‌هایی است که امسال آن را پیگیری می‌کنیم و امیدواریم با برنامه‌ریزی صحیح و استفاده مناسب از منابع موجود خود طرح‌ها را به‌سرعت تکمیل کنیم و به مرحله افتتاح برسانیم.نوبخت معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه روز جمعه به همراه سید آقایی مدیرعامل شرکت راه‌آهن، فریدون همتی استاندار، محمدعلی نجفی استاندار گیلان، بهمن طاهر خانی و روح‌الله بابایی صالح نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی از پروژه راه‌آهن قزوین به رشت بازدید کردند.
 
راه‌آهن قزوین به رشت به مسافت ۱۶۴ کیلومتر با ۱۰۸۷ میلیارد تومان اعتبار تاکنون بیش از ۷۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و قرار است تا پایان امسال یا حداکثر اردیبهشت‌ماه سال آینده مورد بهره‌برداری قرار گیرد.  معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، احداث دو پروژه عظیم آزادراه شرق و غرب اصفهان را در شبکه حمل‌ونقل کشور حائز اهمیت دانست و اظهار امیدواری کرد که هر چه زودتر به اتمام برسد.
 
 سعید محمدزاده معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور از پروژه آزادراه غرب اصفهان بازدید کرد.

 محمد زاده در حاشیه این بازدید ضمن تأکید بر انجام اقدامات لازم درباره ایمن‌سازی آزادراه غرب اصفهان و به سرانجام رساندن آن برای رفع مشکلات ترافیکی شهر اصفهان، گفت: آزادراه شرق و غرب اصفهان در جهت تأمین امنیت سفر و کاهش مسیر و رفع آلودگی‌های زیست‌محیطی در شهر اصفهان در حال احداث است که امید است با پیگیری‌های استان و پشتکاری که کاملاً محسوس است، بتوان این دو پروژه عظیم را طبق برنامه تعیین‌شده به بهره‌برداری رسانیم.
لینک خبر
 
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.