آغاز پروژه راه آهن بروجرد ـ ملایر/رونق گردشگری در لرستان و همدان
استاندار لرستان با اشاره به اهمیت پروژه ملی راه آهن دورود ـ بروجرد ـ ملایر، بر لزوم پرداخت کامل حقوق مردم و رفع معارضین مسیر تأکید کرد.
پروژه راه آهن بروجرد ـ ملایر به طول ۲۷ کیلومتر با هدف اتصال لرستان به شبکه ریلی غرب کشور آغاز شده و با تکمیل آن، بروجرد به همدان و اراک متصل خواهد شد؛ اقدامی که می تواند استان لرستان را از بن بست تاریخی خارج کند.
به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، پروژه راه آهن بروجرد – ملایر به طول 27 کیلومتر که شامل دو تونل در مسیر است، یکی از طرح های زیربنایی مهم برای تکمیل کریدور ریلی غرب کشور محسوب می شود. اجرای این طرح می تواند بروجرد را به شبکه ریلی همدان و اراک متصل کرده و لرستان را از بن بست تاریخی خارج سازد.
راه آهن دورود – خرم آباد و همچنین مسیر بروجرد – ملایر از جمله پروژه های مهم ریلی غرب کشور به شمار می روند که سال هاست مطرح شده اند. بهره برداری از آن ها تأثیر چشمگیری بر توسعه اقتصادی، جابه جایی بار و مسافر و نیز رونق گردشگری در لرستان و همدان خواهد داشت.
در مسیر راه آهن بروجرد – ملایر، این خط بخشی از اتصال همدان – اراک – خرم آباد به شمار می رود و موجب می شود بروجرد به شبکه ریلی غرب کشور متصل گردد. با تکمیل این حلقه ارتباطی، لرستان به همدان، اراک و سایر نقاط غرب کشور متصل شده و حمل ونقل کالا، به ویژه محصولات کشاورزی و صنعتی بروجرد، تسهیل خواهد شد.
عباس گودرزی، نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی، در حاشیه بازدید از این پروژه اظهار داشت: اردیبهشت امسال مناقصه انتخاب پیمانکار برای اجرای 27 کیلومتر راه آهن دورود – بروجرد به عنوان فاز نخست خط ریلی دورود – بروجرد – ملایر برگزار شد و قرارگاه سازندگی خاتم به عنوان پیمانکار برگزیده شد که هم اکنون اجرای پروژه را آغاز کرده است.
سید سعید شاهرخی، استاندار لرستان، نیز در جریان بازدید از این پروژه با بیان اینکه این طرح برای شهرستان بروجرد بی نظیر است، گفت: این پروژه بخشی از بسته راه آهن دورود – خرم آباد – بروجرد – ملایر بوده و از نظر توسعه ای برای استان اهمیت فراوان دارد، چرا که لرستان را به مرکز و شمال کشور متصل می کند.
وی با اشاره به پیگیری های عباس گودرزی افزود: خوشبختانه معارضان محلی نیز در تملک اراضی همکاری کرده اند و مسیر پروژه در حال اجراست.
استاندار لرستان همراهی مردم را نشانه فرهنگ بالای بروجردی ها دانست و تصریح کرد: حق و حقوق مردم تا آخرین ریال پرداخت خواهد شد و آنان با نجابت در کنار مسئولان ایستاده اند.
شاهرخی همچنین تأکید کرد: آمادگی داریم هر مصوبه ای که به تسریع این پروژه کمک کند، در استان تصویب و اجرا کنیم. تکمیل این خط ریلی علاوه بر کاهش هزینه های حمل ونقل، بستر توسعه اقتصادی، صنعتی و گردشگری منطقه را فراهم خواهد ساخت.
در مجموع، تکمیل این خطوط ریلی می تواند استان لرستان را از بن بست نسبی خارج کرده و فرصتی بزرگ برای رونق اقتصادی، گردشگری، اشتغال زایی و کاهش هزینه های حمل ونقل ایجاد کند.
وزارت راه باید در احداث راه اهن الیگودرز به اصفهان که ۴۴۰ کیلومتر طول دارد راه اندازی نمایید
بروجرد چی داره که راه آهن میخواد مدیران بی سواد بودجه کشور خرج یه پروژه میکنن که خروجی اش صفره
تو چطور به این نتیجه رسیدی حسادت و تنگ نظری تا کجا؟
چقدر شما تنگ نظری تمام این سالها حقوق بروجرد رو صرف مرکز استان کردید به ناحق ،براب ثبت دره خرم آباد اشیاء تاریخی بروجرد رو بصورت غیر قانونی بردین فلک الافلاک و به یونسکو نشون دادین و بزرگترین خیانت از طرف استانداری و چشم پوشی نمایندگان خورده بروجرددر قبال دور زدن بزرگراه خرمآباد اراک در حالیکه فقط ده کیلومتر تفاوت راه میشد بروجرد حذف کردین از کوریدور شمال به جنوب و بدترین ضربه به اقتصاد گردشگری بروجرد بود و خدا لعنت کنه مسببین و خائنان رو
بروجرد چندتا کارخانه بزرگ در سطح ملی داره ،میشه بگین خرمآباد چی داره که تمام بودجه استان رو میبلعه و حق بقیه شهرها رو بخاطر ش ضایع میکنید 😡
در هیچ کجا دنیا پول مملکت رو خرج طرح های سیاسی مسولین استان نمیکنن .اخه چه مزیت اقتصادی داره؟ فقط حیف و میل پول .به جای این طرح باید راه اهن ازنا اصفهان هزینه بشه یا شیراز بو شهر عسلویه یا چابهار مشهد .واقعا جای تاسف داره مدیران بی سواد
ازنماینده ی محترم بروجرد آقای گودرزی ممنونیم بابت زحماتشون،باتوجه به اینکه شهر بروجرد دارای منابع ارزشمندی هست ومسئولان بر این امر واقف شدند امیداست که پروژه های بیشتری از این قبیل برای رشد کشاورزی و گردشگری این شهرافتتاح بشه و رونق اقتصادی مطلوبی برای استان و استانهای همجوار فراهم بیاره با سپاس از مسئولان اجرای این طرح
ازنا ایگودرز از لحاظ با فت شهری واقتصادي و راهبردی به گرد بروجرد نمی رسند اتصال دهنده سه استان لرستان و همدان و مرکزی حسودا واقع بین باشد
ازاقایون خواهش میکنم یکم تاریخ شهر بروجرد را بخوانند بعدآ اضحار نظر کنن
یکی از مهمترین شاخصه های توسعهیافتگی اتصال به شبکه حمل و نقل ریلی است
چرا مخالفت با توسعه شهرها؟ این دعوای قدیمی هزارسال پیش حاصل تعصب های کورکورانه و اشتباه را نمی خواهید تمام کنید؟
بروجرد مرکز خرید استان و شهرهای همجوار است
تمام شهرستان ها ی اطراف مشتری بازار بروجرد هستند
چه عیبی دارد یک ریل باس بطور منظم با قیمتی بسیار ارزان تر از سواری های مسافرکُش هر روز از ملایر، از نهاوند، از اشترینان و...از خرم اباد به بروجرد بیاید و برتان گرداند!
این چه مخالفت ساده لوحانه ای است؟