راه آهن رشت- آستارا یک الزام استراتژیک در سیاست گذاری های حمل ونقلی کشور
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل با بیان اینکه ادامه اجرای پروژه راه آهن رشت- آستارا یک ضرورت اقتصادی و یک الزام استراتژیک در سیاست گذاری های حمل ونقلی کشور است، گفت: نباید اجازه دهیم در پیچ وخم های مدیریتی یا کمبود منابع، روند اجرای آن دچار وقفه شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل با بیان اینکه ادامه اجرای پروژه راه آهن رشت- آستارا یک ضرورت اقتصادی و یک الزام استراتژیک در سیاست گذاری های حمل ونقلی کشور است، گفت: نباید اجازه دهیم در پیچ وخم های مدیریتی یا کمبود منابع، روند اجرای آن دچار وقفه شود.
به گزارش تین نیوز از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل، در جریان نشست بررسی آخرین وضعیت پروژه راه آهن رشت – آستارا که امروز (شنبه) با حضور هوشنگ بازوند، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور برگزار شد، بر لزوم تداوم حمایت از این پروژه به عنوان یکی از اولویت های ملی تأکید شد.
بازوند ضمن قدردانی از زحمات انجام شدهدر مراحل اجرایی پروژه ریلی، تصریح کرد: پروژه رشت – آستارا برای ما از اهمیت راهبردی برخوردار است و نباید اجازه دهیم در پیچ وخم های مدیریتی یا کمبود منابع، روند اجرای آن دچار وقفه شود.
وی افزود: انتظار دارم مجموعه دستگاه های مسئول، برنامه ریزی مدونی برای تداوم و تسریع در اجرای این خط ریلی داشته باشند.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل همچنین با اشاره به برخی چالش های موجود در حوزه تأمین منابع و هماهنگی های بین دستگاهی، گفت: از سال ۱۴۰۴، بر اساس برنامه سازمانی، باید شاهد پیشرفت های ملموس در این پروژه باشیم. مکاتباتی نیز با دفتر وزیر انجام شده و دغدغه ها به صورت رسمی منعکس شده است، اما هنوز برخی مسائل مربوط به تخصیص نیرو، ماشین آلات و هماهنگی های میدانی نیازمند پیگیری جدی تر است.
بازوند در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به موقعیت ژئوپلیتیکی این مسیر در اتصال به کریدور شمال – جنوب، ادامه اجرای پروژه راه آهن رشت – آستارا نه تنها یک ضرورت اقتصادی، بلکه یک الزام استراتژیک در سیاست گذاری های حمل ونقلی کشور است.
چرا؟ وچطور این راه آهن یک الزام استراتژیک است جناب بازوند؟
بر اساس چه اطلاعاتی و چه اهدافی چنین نتیجه گیری را می کنید؟
وقتی تقریبا 80 درصد کارشناسان اعلام می کنند این خط ریلی هیچ وتوجیهی ندارد!!!
با سلام ، متاسفانه اجرای این پروژه راه آهن ، بخصوص از منطقه گیسوم به سمت آستارا که عمدتا از زمین های مرغوب شالیزار و باغات مردم بی دفاع و مظلوم تالش میگذرد و باعث مشکلات جانبی فراوانی برای مردم از بابت بی ارزش شدن زمین مبنی بر غیر قابل فروش و مسکونی شدن و ... میشود.درصورتیکه میشه این مسیر رو با کمی فاصله از لوله گاز اصلی ساحل دریا که عمده زمین در اختیار دولت و منابع طبیعی هست عبور داده بشه.
فلذا علیرغم مخالفت و نظر کارشناسان مبنی بر غیر موجه بودن اجرای این پروژه ، با لجبازی و سیاسی کردن موضوع همچنان بر انجام این کار اصرار می ورزند.