| کد خبر: 265252 |

پیشرفت ۶۷ درصدی راه‌ آهن چابهار زاهدان

مدیرعامل مجموعه راه و شهرسازی قرارگاه خاتم الانبیا گفت: راه آهن چابهار- زاهدان تا به امروز شاهد پیشرفت ۶۷ درصدی بودیم و ۵۰۰ یورو دیگر برای تکمیل این پروژه باید تامین مالی شود.

تین نیوز

مدیرعامل مجموعه راه و شهرسازی قرارگاه خاتم الانبیا گفت: راه آهن چابهار- زاهدان تا به امروز شاهد پیشرفت ۶۷ درصدی بودیم و ۵۰۰ یورو دیگر برای تکمیل این پروژه باید تامین مالی شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، محمدرضا رحمانی مدیرعامل مجموعه راه و شهرسازی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص)، گفت: این قرارگاه ۴۹ پروژه طی یکسال اخیر به بهره برداری رسانده است و در ۹ کلان شهر در زمینه ساخت مترو فعال هستیم و از جمله در شهر تهران نزدیک به ۴ کیلومتر خط مترو احداث کردیم و در شهرهایی قم و مشهد نیز ساخت خط مترو را در دست اقدام داریم. بزرگترین ناوگان حفاری مکانیزه را در اختیار داریم و تابلو و ایستگاه های پست برق را توانستیم داخلی سازی کنیم و این مجتمع اقتصادی در حوزه مترو ۳۳۸ کیلومتر ساخته و یا در دست ساخت قرار دارد.

مدیرعامل مجموعه راه و شهرسازی قرارگاه خاتم الانبیا تاکید کرد: با تزریق منابع مالی پروژه راه آهن چابهار- زاهدان پیشرفت ۶۷ درصدی را داشته و اجرای این پروژه از اوایل (۱۴۰۰) آغاز که طی این سال ها شاهد پیشرفت چشمگیری بودیم. یک بخشی از این پروژه در محور زاهدان- خاش است که در سال گذشته به بهره برداری رسید و امروزه در حال استفاده مسافرین است. ۲۰۵ پل خاص در این طرح وجود دارد و ۵۰۰ میلیون یورو اعتبار برای تکمیل این طرح مورد نیاز است که اگر این اعتبار تزریق شود، تا پایان سال ۱۴۰۳ اجرای این طرح به پایان می رسد.

وی افزود: راه آهن رشت - آستارا باید به پایانه آستارا وصل شود که این اتصال ایران را به روسیه برای حمل کالا وصل خواهد کرد و حمل و نقل ریلی می تواند نقش ویژه ای را در ترانزیت کالا از شرق به غرب دنیا بر عهده داشته باشد. منابع مالی برای طرح های ریلی یا از صندوق توسعه ملی و یا از محل تهاتر نفت با دولت تأمین می شود.

وی در خصوص ساخت فاز دو فرودگاه امام خمینی (ره) ادامه داد: یک شرکت چینی به صورت مشارکتی وارد ساخت طرح مرحله دوم فرودگاه امام خمینی شدیم و بر اساس منابعی که تأمین می شود بخش اول این طرح تا پایان سال آینده به بهره برداری می رسد. طراحی اولیه ترمینال ۴۱۰ هزار مترمربعی فرودگاه انجام شده است که با طراحی صورت گرفته، زیرساخت فرود بزرگترین هواپیماهای دنیا در فرودگاه فراهم می شود، علاوه بر این قطار سریع السیر نیز از فرودگاه امام عبور خواهد کرد. با ساخت فرودگاه ظرفیت جابجایی مسافر در سال ۱۴۰۵ به ۳۵ میلیون نفر افزایش می یابد، یادآور شد: حدود ۴۸۰۰ کیلومتر خط آهن یا ساخته شده یا در دست ساخت است.

وی در خصوص ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن توسط این قرارگاه، گفت: در حوزه ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن اعلام آمادگی کردیم و اگر وزارت راه با قرارگاه خاتم قرارداد پیمانکاری دهد آماده هستیم تا در شهرهای مختلف واحد بسازیم و تحویل متقاضیان دهیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • كارشناس فني محلي 0 0

    وزير راه و استاندار سيستان و بلوچستان و مدير پيمانكار مي گويند تا پايان سال آينده پروژه را مي توانند تمام كنند. شايد وزير و استاندار از سختي كار اين پروژه و وضعيت پلها و تونلها در قطعه 4 و 5 و 6 خبر نداشته باشند ولي مدير پيمانكار خبر دارد كه هيچگاه امكان ندارد در كمتر از سه سال بتوانند قطار از زاهدان به چابهار را حركت دهند. چگونه مي توان راه عوام فريبي و وعده هاي نشدني را مسدود نمود؟