| کد خبر: 242157 |

◄ پروژه قطار تبریز- بستان‌آباد در پایان راه بی اعتبار مانده است

پروژه قطار تبریز- بستان‌آباد - میانه بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بخشی از عملیات روسازی و تکمیل ایستگاه این پروژه باقی مانده است.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: پروژه قطار تبریز- بستان‌آباد - میانه بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بخشی از عملیات روسازی و تکمیل ایستگاه این پروژه باقی مانده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا،  ابوالقاسم سلطانی در یک گفت و گوی خبری افزود: عملیات اجرایی این پروژه به علت عدم تخصیص اعتبار و بدهی به پیمانکاران تقریبا در حالت نیمه تعطیل بود و به محض تخصیص اعتبارات لازم، تا سه ماه آینده این پروژه به اتمام می رسد.

وی با اظهار امیدواری برای بهره برداری کامل این پروژه در اوایل تابستان امسال، یادآوری کرد: تاکنون برای خط ریلی از ایستگاه بستان آباد تا ایستگاه خاوران، حدود یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه شده که مبلغ امروزی این هزینه کرد بیش از سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی گفت: علاوه بر بدهی ۵۰۰ میلیارد تومانی به پیمانکاران این پروژه، برای تکمیل آن نیز به بودجه کافی نیاز وجود دارد تا این پروژه در زمان وعده داده شده به اتمام برسد.

بیشتر بخوانید:

صرفه جویی ۱.۵ میلیارد لیتری با تکمیل راه آهن میانه-بستان آباد

مهمترین کریدور ریلی شمالغرب چشم به راه اعتبار است

سلطانی، با بیان اینکه اخیرا با مساعدت مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، بخشی از بدهی به پیمانکاران پرداخت شد تا پروژه به فعالیت خود ادامه دهد، گفت: اگر بخشی از مطالبات پیمانکاران پرداخت شود، عملیات اجرایی این پروژه سرعت بیشتری به خود می گیرد.

وی با اشاره به اینکه ادامه مسیر پروژه از ائل گلی تا ایستگاه اصلی (راه‌آهن) هنوز قطعی نشده است، اظهار داشت: هم اکنون پیشرفت فیزیکی کل پروژه با احتساب این مسیر، ۷۷ درصد و پیشرفت ریالی آن ۹۷ درصد است.

به گزارش ایرنا، راه‌آهن میانه - بستان‌آباد - تبریز ۲۰۳ کیلومتر طول دارد و از ایستگاه موجود میانه آغاز می‌شود و با گذر از مسیری نسبتا کوهستانی از شهرهای ترکمن‌چای، بستان‌آباد و باسمنج عبور کرده و به ایستگاه خاوران می‌رسد و در نهایت به ایستگاه راه‌آهن موجود تبریز متصل خواهد شد.

میان‌بری که در پروژه راه‌آهن تبریز-میانه ایجاد شده، نزدیک به ۱۳۰ کیلومتر از مسیر تبریز- تهران کمتر کرده و زمان سفر از تبریز به تهران را نیز حدود ۴ تا ۵ ساعت کاهش می‌دهد.

مسیر ریلی جدید میانه تا بستان‌آباد به طول ۱۳۲ کیلومتر آذرماه سال ۹۹ مورد بهره‌برداری قرار گرفت .

با بهره‌برداری از پروژه راه‌آهن میانه - بستان‌آباد - تبریز، ترانزیت ریلی ایران برای نخستین‌ بار به اروپا متصل می‌شود و اتصال آن به راه‌آهن نخجوان، ایروان، تفلیس از طریق جلفا و دیگر مرزهای آبی و خاکی به افزایش مبادلات بین‌المللی و صادرات کالا به جمهوری‌های آذربایجان، ارمنستان و ترکیه می‌انجامد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.