| کد خبر: 239612 |

نقش‌آفرینی ذوب‌آهن اصفهان در توسعه ریلی چابهار

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور گفت: شرکت ذوب‌آهن با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد می‌تواند در راستای توسعه ریلی چابهار نقش مهمی داشته باشد.

تین نیوز

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور گفت: شرکت ذوب‌آهن با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد می‌تواند در راستای توسعه ریلی چابهار نقش مهمی داشته باشد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سعید محمد با حضور در غرفه ذوب‌آهن اصفهان در نمایشگاه لجستیک چابهار، تولید ریل را، دستاورد بزرگ ذوب‌آهن اصفهان برای کشور و توسعه حمل و نقل ریلی توصیف کرد.

معاون خرید ذوب‌آهن اصفهان در این بازدید در گفت‌وگو با دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری و رئیس جمهور بر حمایت از تولید ملی، اظهار کرد: این مجتمع عظیم صنعتی در شرایط کنونی برای تامین مواد اولیه به ویژه سنگ آهن و زغال سنگ با مشکلات بسیاری مواجه است و ذوب‌آهن به دلیل عدم برخورداری از سهمیه سنگ آهن، مورد بی مهری قرار گرفته است.

محمد جعفر صالحی افزود: حرکت شرکت‌های معدنی به سمت تولید فولاد که در تخصص آن‌ها نیست، نادرست است و این شرکت‌ها باید به افزایش کمی و کیفی تولید در حوزه معدن تمرکز کنند.

وی اظهار کرد: اگر ذوب آهن اصفهان دغدغه تأمین مواد اولیه نداشته باشد، می‌تواند بیش از گذشته محصولات مورد نیاز کشور از جمله ریل را تولید کند که در توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل ریلی نقش مهی دارد.

رضا راستی، مدیر کل دفتر ترانزیت گمرک ایران و محمدعلی خاشی، ناظر گمرکات استان سیستان و بلوچستان، دیگر مسئولینی بودند که در غرفه ذوب‌آهن اصفهان حضور یافتند و با سلطانی مدیر امور فنی و برنامه ریزی تولید شرکت گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایسنا، همایش و نمایشگاه لجستیک چابهار با حضور سعید محمد، معاون رئیس جمهور و دبیر شواری عالی مناطق آزاد کشور و جمعی از کارشناسان و متخصصان حوزه حمل و نقل کشور، با  هدف معرفی ظرفیت‌ها و امتیازات بندر چابهار به‌عنوان کانون جدید لجستیک و زنجیره تأمین کشور برگزار شده است، همچنین در همایش و نمایشگاه لجستیک چابهار راهبردهای عملی برای فعال‌سازی دالان ترانزیت جنوب - شمال از طریق چابهار و جایگاه لجستیکی این بندر به‌عنوان محور توسعه مکران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.