| کد خبر: 237783 |

تسریع در روند اجرای پروژه راه آهن بیرجند- یونسی

تسریع در روند اجرای پروژه راه آهن بیرجند- یونسی در دستور کار استان قرار دارد و تا رسیدن به سرمنزل مقصود، به طور ویژه دنبال می‌شود.

تین نیوز

استاندار خراسان جنوبی گفت: تسریع در روند اجرای پروژه راه آهن بیرجند- یونسی در دستور کار استان قرار دارد و تا رسیدن به سرمنزل مقصود، به طور ویژه دنبال می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، جواد قناعت به تشریح جلسه نحوه مشارکت و سرمایه گذاری دراحداث و تکمیل پروژه‌های ریلی و آزادراهی کشور که روز گذشته در محل وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، پرداخت و خاطرنشان کرد: این جلسه به ریاست وزیر راه و شهرسازی و با حضور ۵ نفر از مدیران عامل بانک های عضو کنسرسیوم بانکی پروژه راه آهن چابهار-زاهدان-بیرجند- یونسی درخصوص یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان، برگزار شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا،  به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی،  وی ادامه داد: بر اساس مصوبه دولت، ۷۰ درصد اعتبارات این پروژه توسط صندوق توسعه ملی، ۲۰ درصد توسط کنسرسیوم ریلی و ۱۰  درصد نیز توسط وزارت راه و شهر سازی تأمین خواهد شد.

استاندار با بیان این که صندوق توسعه ملی باید این اعتبار را در اختیار بانک ها قرار دهد، تصریح نمود: با توجه به این که برای اولین بار است که بانک ها از صندوق توسعه ملی، تسهیلات ریالی دریافت می‌کنند، لذا ابهاماتی پیش آمد و در روند اجرای کار وقفه ایجاد نمود.

قناعت افزود: جلسه روز گذشته برای رفع این ابهامات بود و موارد موجود به صورت فنی و تخصصی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی یادآور شد: ما در این جلسه با اشاره به دغدغه های استان، بر لزوم تسریع در روند اجرای کار تأکید و تأکید کردیم که نباید کار معطل بلاتکلیفی بانک‌ها در نحوه اجرا بماند.

به گفته وی؛ بنا به تصمیمات اتخاذ شده در این جلسه، امیدواریم تا یک هفته آینده، با روشن شدن تکلیف بانک‌ها و انعقاد تفاهم نامه های لازم، شاهد اجرایی شدن این پروژه باشیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.