| کد خبر: 237170 |

◄ پیشنهاد جامعه مهندسان مشاور ایران در مورد انتقال ساز و کار توسعه زیر ساخت ریلی

اقتضا می کند برای مدتی دو مجموعه شرکت راه آهن و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، همچنان به موازات یکدیگر با هم افزایی، تعامل و هم اندیشی با تمام ظرفیت تحت هدایت جنابعالی به تلاش خود ادامه دهند.

تین نیوز

جامعه مهندسان مشاور ایران در نامه ای به وزیر راه و شهرسازی در خصوص انتقال ساز و کار توسعه زیر ساخت ریلی به شرکت راه آهن، پیشنهاد داد شرکت راه آهن و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور همچنان به موازات یکدیگر در این زمینه فعالیت کنند.

به گزارش تین نیوز، در بخشی از متن نامه ای که در تاریخ 23 آبان ماه به رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی نوشته شده، آمده است: دستور اخیر جنابعالی در انتقال ساز و کار توسعه زیرساخت ریلی به دستگاه بهره بردار یعنی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران نشان دهنده دغدغه جنابعالی و همکاران محترم به این زیربنای با اهمیت است.

بیشتر بخوانید:

ماجرای یک ابلاغیه وزارتی + تصویر نامه

در ادامه این نامه عنوان شده است: هرچند به دلیل حجم متراکم کارهای جاری شرکت راه آهن اعم از مدیریت بهره برداری از ظرفیت های موجود، جذابیت بخشی جهت انتقال بخشی از حجم بار و مسافر به ریل، رفع گره های حمل و نقل ترکیبی با بنادر و پایانه ها، تلاش برای برطرف کردن گلوگاه های مسیرهای موجود ریلی کشور، رایزنی برای جذب ترانزیت کالا با توجه به موقعیت جغرافیایی و ژئوپلیتیک کشور به علاوه ساماندهی و اتمام طرح هایی نظیر برقی کردن راه آهن تهران مشهد، سریع السیر راه آهن قم، اصفهان و دوخطه کردن محور جنوب شرق که سالهاست شروع شده اما به نتیجه مطلوب نرسیده است، اقتضا می کند برای مدتی دو مجموعه شرکت راه آهن و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، همچنان به موازات یکدیگر با هم افزایی، تعامل و هم اندیشی با تمام ظرفیت تحت هدایت جنابعالی به تلاش خود ادامه دهند.

در ادامه این نامه تاکید شده است: در این مسیر تشریفات پرهزینه و بعضا طاقت فرسای جابجایی حجم قابل ملاحظه ای از قراردادها در حوزه های فنی، پیمان تا ذی حسابی را نباید از نظر دور داشت که افزون به زحمت جدی در دستگاه های اجرایی متبوع، موجب ایجاد سردرگمی میان عوامل مهندس مشاور و پیمانکاران این طرح ها خواهد بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید قصابیان 0 1

    سلام.از این مرقومه بر میآید که جامعه مهندسان مشاور با اصل انتقال ساز و کار توسعه زیر ساخت ریلی به دستگاه بهره بردار مخالف نیست.اما توصیه کرده که به دلیل حجم متراکم کارهای جاری شرکت راه آهن، دو شرکت ساخت و شرکت راه آهن به موازات همدیگر تحت هدایت جناب وزیر به تلاش خود ادامه دهند و همافزایی کنند.به نظرشورای مدیریت ، بدلیل شرایط طاقت فرسا و شکننده ی کنونی این جابجایی در فرصت مناسب آتی موکول بشود.
    سوال: این فرصت مناسب آتی چه زمانی فرا خواهد رسید؟ چه شرایطی باید در کشور حاکم بشود که دیگر نگوییم طافت فرسا و شکننده ؟
    شرایط اقتصادی کشورهمیشه همین طور بوده و ناپایدار بوده و اگر قصد داریم کاری انجام بدهیم باید در همین اتمسفر انجام بدهیم و لذا " انجام تغییرات در فرصت مناسب آتی" عملا حواله امر به محال است.