| کد خبر: 198094 |

◄ اعزام ۲۳۰ هزار زائر توسط خطوط ریلی استان مرکزی به کرمانشاه و اهواز

۲۳۰ هزار زائر توسط خطوط ریلی استان مرکزی به کرمانشاه و اهواز اعزام می‌شوند.

تین نیوز

مدیرکل راه آهن اراک از تدابیر ویژه راه آهن اراک برای جا‌به‌جایی زوار اربعین خبر داد و گفت: ۲۳۰ هزار زائر از خطوط ریلی استان مرکزی به کرمانشاه و اهواز اعزام می‌شوند.

به گزارش تین نیوز به از روابط عمومی راه آهن، محمدرضا قربانی با اشاره به آمادگی راه آهن اراک برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی اظهار داشت: خدمت‌رسانی به زائران که از ۱۵ مهرماه شروع شده تا ۳۰ مهر ماه نیز ادامه دارد.

وی افزود: به محور کرمانشاه ۲۵۶ رام قطار برنامه‌ریزی و پیشبینی شده که در روزهای اوج خود روزانه به ۱۸ رام قطار مسافربری می‌رسد.

مدیرکل راه آهن اراک ادامه داد: برای محور اهواز هم تعداد ۲۲۸ رام قطار مسافربری پیش بینی شده که همه در حال تردد هستند و با این قطارها نزدیک به ۲۳۰ هزار نفر از زائران به کرمانشاه و اهواز اعزام می‌کنیم.

قربانی تصریح کرد: در این مدت راه آهن در ایستگاه‌های تشکیلاتی آمادگی کامل برای استقبال مسافران دارد، در ایستگاه راه آهن کرمانشاه امکانات خوبی برای پذیرایی و استقبال از مسافران فراهم شده است.

وی بیان کرد: تعداد ۴ موکب در این ایستگاه در حال خدمات‌رسانی به زائران هستند، نمازخانه‌ها در ایستگاه اراک، کرمانشاه و فیروزان تجهیز شدند به همین سبب مسافران می‌توانند از امکانات موجود استفاده کنند.

مدیرکل راه آهن اراک خاطرنشان کرد: یک موکب از آستان قدس رضوی در ایستگاه کرمانشاه روزانه ۴ هزار وعده غذا پخت و بین زائران و مسافران توزیع می‌کند، موکب دیگری هم روزانه تعداد یک هزار و ۵۰۰ وعده غذایی پخت می‌کند.

قربانی خاطرنشان کرد: مسئولان در راستای خدمات‌رسانی بهتر به زائران همکاری خوبی دارند که امیدواریم این همکاری ادامه داشته باشد، اکنون برای قطارهای برگشت آماده می‌شویم به طوری که از ۲۵ مهرماه برگشت زائران انجام می‌شود.

وی افزود: قطارهای دو طبقه  نزدیک به یک هزار نفر ظرفیت دارد که تلاش می‌کنیم بیشتر در محور کرمانشاه مستقر کنیم تا بتوانیم در جابه‌جایی زوار نقش مهمی داشته باشیم.

مدیرکل راه آهن اراک عنوان کرد: از نخستین روز شروع فعالیت قطارهای اربعین، با تمهیدات مسئولان و مسافران جابه جایی زائران در مسیرهای رفت و برگشت به صورت کامل انجام می‌شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.