| کد خبر: 197789 |

​وزیر راه و شهرسازی:

قطار به اندازه کافی ویژه زوار اربعین وجود دارد

به اندازه کافی اتوبوس و قطار وجود دارد.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی در خصوص افزایش تعداد بلیت اتوبوس و قطار برای زوار اربعین اظهار کرد: به اندازه کافی اتوبوس و قطار وجود دارد. ممکن است در روز خاصی کسی دیر اقدام کرده باشد و برای خرید بلیت کمی معطل شده باشد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز؛ محمد اسلامی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوال خبرنگاری در خصوص افزایش بلیت های مسیرهای منتهی به مرز گفت: ما روزانه ۵۵ قطار به مقصد استان‌های مرزی داریم و در همدان، کرمانشاه و اهواز و خرمشهر حدود ۴۵۷ هزار صندلی سفر پیش بینی شده که امیدواریم کسی با مشکل مواجه نشود.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار دیگری در خصوص تدابیر این وزارتخانه برای جلوگیری از گرانفروشی بلیت هواپیماها در ایام اربعین نیز اظهار داشت: من از مردم خواهش می‌کنم بلیت را از دفاتر معتبر خریداری کنند نه از دفاتری که به ایرلاین خاصی متصل نیستند. قیمت بلیت مصوب دو میلیون و دویست و دو میلیون و هشتصد است که اعلام شده و بر اساس مسافت است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: به اندازه کافی پرواز وجود دارد پس مردم از خود ایرلاین ها بلیت بخرند تا واسطه‌ها حذف شوند. تعزیرات هم برخورد می‌کند ولی خود مردم هم امیدواریم که توصیه ها را جدی بگیرند.

اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه طرح اقدام ملی مسکن در یک مسیر طبیعی و رو به رشد است گفت:برای حدود ۱۸۰ هزار واحد پروژه اجرایی آغاز شده است که تا پایان سال هر ۴۰۰ هزار واحد را عملیاتی خواهیم کرد.

وی افزود: بر اساس این طرح برای هر شهر در قالب سامانه GIS تعریف مشخصی کردیم که این مرحله پشت سر گذاشته شده است و در مرحله تحویل نهایی، آماده سازی و احداث ۱۸۰ هزار مسکن هستیم.

اسلامی با اشاره به اینکه همه دستگاه‌ها باید در این زمینه به ماموریت خود عمل کنند،‌تاکید کرد:‌ تا پایان سال ۴۰۰ هزار واحد مسکن که قرار است که در طرح اقدام ملی مسکن عملیاتی شود را آغاز خواهیم کرد و امیدواریم تا اتمام سال ۹۹ این پروژه به ثمر برسد.

وی همچنین در رابطه با وضعیت قیمت منازل استیجاری گفت: ما همیشه پاسخ روشن داده ایم و نکته مهم این است مالکین و صاحبخانه‌ها باید مراعات مستاجرین را بکنند هر چند این رابطه متقابل است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: اعطای تخفیف مالیاتی برای صاحبخانه‌هایی که مراعات مستاجرین را می‌کنند هم اکنون در دستور کار است و این موضوع در هیئت دولت به تصویب رسیده و به مجلس ارسال شده است که قرار است اصلاحیه آن انجام شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: ریل نیوز

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.