| کد خبر: 189875 |

رئیس دانشگاه علم و صنعت:

◄ عزم راه‌آهن برای توسعه حمل ونقل ریلی

تمامی دانشگاهیان کشور آمادگی همکاری با راه‌آهن برای شناسایی چالش‌ها و مشکلات پیش روی آن‌ها را دارند.

تین نیوز

تمامی دانشگاهیان کشور آمادگی همکاری با راه‌آهن برای شناسایی چالش‌ها و مشکلات پیش‌روی آن‌ها را دارند.

​به گزارش تین‌نیوز، جبارعلی ذاکری، رئیس دانشگاه علم و صنعت در مراسم هفتمین نمایشگاه حمل  و نقل ریلی و تجهیزات وابسته با بیان این‌که شرایط کشور بسیار خاص است و گره حل مشکلات آن تنها به وسیله دستگاه توانمند و اجرایی دانشگاهیان و تولیدکنندگان داخلی باز می‌شود، گفت: در حوزه حمل ونقل ریلی طی چند سال گذشته اتفاقات بسیار خوبی  رخ داد و امیدواریم آثار آن را در آینده نزدیک ببینیم.

وی ادامه داد: افزایش طول شبکه راه‌آهن و تحت پوشش قرار دادن اکثر مراکز استانها، گام بسیار مهمی در این حوزه به شمار می‌رود. باید در جهت ارتقای بهره‌وری و افزایش سهم راه‌آهن از حمل بار و مسافر باشد و شرکت راه‌آهن باید این موضوع را در دستور کار خود قرار دهد.

رئیس دانشگاه علم و صنعت به برگزاری کنفرانس راه آهن در سال 1998 در کشور ژاپن اشاره کرد و گفت: دبیر این کنفرانس در آن دوره، راه‌اندازی حمل و نقل ایده درب تا درب را مطرح کرد و ما در آن دوره تصور نمی‌کردیم که این طرح دست پیدا کنیم اما در آینده نه چندان دور شاهد آن هستیم که نه تنها این ایده به مرحله اجرایی رسیده،  بلکه تمامی حوزه‌های حمل ونقل را هم در برگرفته است.

به گفته وی به زودی شاهد راه‌اندازی حمل ونقل پر سرعت و همچنین توسعه حمل ونقل حومه شهری و برون شهری خواهیم بود.

ذاکری یادآوری کرد:‌ هم ‌اکنون تمامی زیرساخت‌های توسعه حمل ونقل در ایران شکل گرفته و ما با استفاده از توان مهندسان داخلی، شاهد توسعه و پیشرفت حوزه حمل ونقل ریلی خواهیم بود.

رئیس دانشگاه علم و صنعت اظهار کرد: راهبردی که در دانشگاه علم و صنعت پیش گرفته‌ایم می‌تواند گره گشای تمامی مشکلات حوزه حمل ونقل باشد، چراکه ما علم کاربردی را در پیش گرفته‌ایم و به سراغ مباحث کاربردی و صنایع مطالعات و پژوهش‌ها رفته‌ایم.

وی در پایان گفت: تمامی دانشکده‌های ایران آمادگی کامل برای همکاری با راه‌آهن را دارند و ما با استفاده از توان متخصصان خود می‌توانیم چالش‌ها و مشکلات فرا روی راه‌آهن را شناسایی و آنها را برطرف کنیم.

 

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.