| کد خبر: 187188 |

حاجی بابایی:

خروح بخش قهاوند با تکمیل پروژه‌های ریلی همدان

تکمیل پروژه‌های ریلی همدان بخش قهاوند را از بن بست خارج می‌کند.

تین نیوز

همدان - نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: تکمیل پروژه های ریلی و جاده ای استان همدان بخش قهاوند و شهرستان فامنین را از بن بست خارج می‌کند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، حمیدرضا حاجی بابایی در جمع مردم قهاوند با بیان اینکه قهاوند یک منطقه ویژه است، افزود: از ۲۰ سال قبل در برنامه‌های توسعه همدان به گونه‌ای عمل کرده‌ایم که همدان پیشانی توسعه و پیشرفت در غرب کشور باشد.

وی با بیان اینکه بعد از ارائه طرح ایجاد راه آهن تهران - همدان، این پروژه از مسیر قزوین و تاکستان تغییر پیدا کرد و برای همدان مصوب شد، گفت: با توجه به اینکه خط آهن تهران _ همدان و نیز اتوبان تهران _ همدان از فامنین و قهاوند می‌گذرد این دو منطقه مبادی عبور خطوط ریلی و جاده‌ای می‌شوند و نقش مهمی را در توسعه اقتصادی و اجتماعی این مناطق ایفا خواهند کرد.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: خط راه آهن تهران _ همدان که با راه آهن همدان- ملایر تکمیل می‌شود با قید دو فوریت در مجلس مصوب و به عنوان یک پروژه استراتژیک ملی پیگیری و اجرا شد چراکه زیر ساخت بسیار مهمی برای اجرای سایر برنامه‌های توسعه استان محسوب می‌شود.

وی گفت: با اجرای پروژه‌های تکمیلی در بخش ریلی و جاده‌ای بخش قهاوند و شهرستان فامنین از بن بست خارج می‌شوند.

حاجی بابایی با بیان اینکه سال ۱۳۸۸ اتصال اراک از طریق قهاوند با جاده بین المللی به اتوبان تهران مصوب شد، اظهار داشت: با اجرای این پروژه اراک از طریق قهاوند با یک جاده بین المللی به اتوبان همدان و ملایر به اتوبان تهران همدان متصل می‌شود.

وی گفت: اجرای این پروژه علاوه بر سایر محسنات مسیر را برای مردم ملایر و تویسرکان به تهران حدود یک ساعت کمتر می‌کند.

وی گفت: با تکمیل این پروژه مردم شهرستان فرمهین در استان مرکزی نیز که از این مسیر تردد می‌کنند به اتفاق مردم روستاهای هیزج، احمد آباد، رزج، امیراباد کرد، خماجین، قزل آباد، قلعه جوق و راستگویان از بن بست خارج و رونق اقتصادی به واسطه این پروژه‌ها ممکن می‌شود که در حال حاضر نیز ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه در نظر گرفته شده است.

نقشه بین المللی مراد بلاغی تا اتوبان تهران -همدان بررسی و مقرر شده خط مخابرات ایجاد و تقویت شود

نماینده مردم همدان در مجلس شوری اسلامی گفت: با هماهنگی مدیر مخابرات استان همدان نقشه بین المللی مراد بلاغی تا اتوبان تهران -همدان نیز بررسی و مقرر شده خط مخابرات ایجاد و تقویت شود تا در هیچ روستایی مشکل اینترنت وجود نداشته باشد.

وی با یادآوری اینکه در سال ۹۷ برای استان همدان ۸ پروژه ملی مصوب شد و برای سال جاری نیز ۸ پروژه ملی دیگر مصوب شده است، گفت: پروژه‌های مصوب با نامه رسمی به استاندار همدان اعلام شده کمااینکه ۴۱ پروژه ملی از ۲۰ سال قبل تا امسال برای استان همدان مصوب و برای اجرا به استاندار همدان ابلاغ شده است.

حاجی بابایی بابیان اینکه راه آهن همدان _ ملایر فروردین سال جاری مصوب شد، گفت: خط ریلی همدان به ملایر نقشی مهم و استراتژیک در محورهای ارتباطی با غرب و جنوب کشور دارد و تمام استان‌های کشور برای رفتن به غرب و جنوب کشور از این خط استفاده می‌کنند.

وی گفت: همچنین خط زنجان به تبریز به راه آهن تهران _همدان وصل می‌شود که با اجرای این پروژه زیر ساختی استان‌های جنوبی از همدان عبور می‌کنند که به طور حتم در توسعه اقتصادی و تولید همدان نقش بسیار مؤثری خواهد داشت.

وی با بیان اینکه تمام اینها قانون شده و با ردیف مشخص اعلام شده است، گفت: پروژه گاوداری ۶ هزار راسی قهاوند با مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در ایجاد اشتغال و تولید و توسعه نقش اساسی ایفا خواهد کرد.

حاجی بابایی تاکید کرد: همدان با شتاب در پروژه‌های ملی پیشتاز است و روند توسعه به خوبی پیگیری می‌شود.

وی گفت: از محل فروش نفت در روستای هیزج قهاوند یک سالن ورزشی در سال آینده ساخته می‌شود.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در بیشتر روستاهای شهرستان همدان ایجاد سالن‌های ورزشی در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.

وی گفت: کشور به چهار قطب فناوری برتر تقسیم و همدان به عنوان الگوی فناوری انتخاب شده که با اجرای آن همدان الگوی توسعه کشور در فناوری‌های برتر خواهد شد.

منبع: همدان

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.