| کد خبر: 173762 |

◄ راه‌آهن تهران-همدان برقی می‌شود

نماینده مردم همدان از دریافت ردیف بودجه‌ای برای برقی و سریع‌السیر کردن راه‌آهن تهران-همدان در سال جاری خبر داد.

تین نیوز

نماینده مردم همدان از دریافت ردیف بودجه‌ای برای برقی و سریع‌السیر کردن راه‌آهن تهران-همدان در سال جاری خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، حمیدرضا حاجی‌بابایی گفت: دریافت ردیف بودجه‌ای برای برقی و سریع‌السیر کردن راه‌آهن تهران-همدان در سال جاری  محقق شده است و  پیگیر تسریع در عملیاتی شدن این برنامه هستیم.

او گفت:  در تبیین ضرورت برقی شدن خط آهن تهران-همدان گفت: احداث راه‌آهن تهران-همدان با ارائه طرح دوفوریتی در مجلس مصوب و پیگیری شد.

این عضو مجلس شورای اسلامی گفت: تاخیر ۱۳‌ساله در بهره‌برداری از این پروژه و تغییر الگوهای توسعه‌ای کشور و به‌تبع آن همدان ایجاب می‌کند که به‌منظور تسریع در ارائه خدمات به همشهریان و توسعه زیرساخت‌های اقتصادی و اجتماعی همدان و موقعیت استراتژیک آن در کشور در برقی و سریع‌السیر شدن عملیات اجرایی این خط آهن تسریع به عمل آید.

حاجی ‌بابایی ادامه داد: با اجرای طرح‌های موردنظر انقلاب ریلی در همدان ایجاد می‌شود به‌گونه‌ای که همدان تنها چهارراه ریلی کشور به شمار می‌رود.

او ادامه داد: طرح راه‌آهن غرب کشور به طول ۶۰۵‌کیلومتر به‌صورت یک‌خطه در حال اجراست که محورهای سمنگان به اراک به طول ۲۶۷‌کیلومتر، کرمانشاه به خسروی به طول ۲۶۳‌کیلومتر و همدان به ملایر به طول‌۷۵‌کیلومتر برنامه‌ریزی و در این خصوص تعداد ۱۳‌ایستگاه در مسیر همدان پیش‌بینی‌شده است.

نماینده مردم همدان اظهار داشت: با ایجاد خطوط ریلی از ایستگاه ملایر-فیروزان-کرمانشاه به طول ۱۷۷‌کیلومتر و همچنین اجرایی شدن راه‌آهن ملایر به همدان؛ غرب به شرق و جنوب متصل می‌شود.

حاجی‌بابایی به تخصیص یک‌صد میلیارد ریال برای احداث راه آهن زنجان-تبریز اشاره کرد و گفت: اصلاح و ایجاد ایستگاه راه‌آهن فامنین، عملیات اجرایی ایستگاه راه‌آهن تهران-همدان در شهر، تکمیل راه‌آهن تهران-همدان، ایجاد ایستگاه قهاوند و تسریع در اجرای سریع الیسر و برقی شدن این خط ریلی با هماهنگی وزارت راه و شهرسازی  و تشکیل چندین جلسه در حال پیگیری است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سیدمیثم 0 0

    اول خطی که اولویت باری و مسافری ندارد را می سازند بعد هم بودجه برای برقی کردنش می گیرین
    این نمایندگان نه بدنبال منافع ملی بلکه بدنبال منافع محلی که همراستا با منافع شخصیشون هست بودجه بیت المال رو حیف و میل می کنن
    8 سال هست که مردم محروم شرق کشور منتظر ساخت پروژه های راهبردی دارای اولویت مثل چابهار ـ سرخس هستن که علاوه بر توسعه شرق کشور عوائد حاصل از بار ترانزیتی که عبور میدهد را به کل کشور می رساند هستند بعد بعضی از این نمایندگان با افتخار میان میگن با دو فوریت بودجه تخصیصی برای پروژه ریلی حوزه انتخابیشون گرفتن.

  • امیرعباس 1 0

    در پاسخ آقای سید میثم
    مسیر تهران همدان هم دارای الویت مسافر هست و هم الویت بار
    این مسیر تکه ای از مسیر استراتژیک اتصال ایران به سوریه و دریای مدیترانه است
    همچنین اگه نگاهی به آمار کنید میزان مسافر غرب کشور بسیار بیشتر از حجم مسافر شرق میباشد
    ضمنا پروژه برقی کردن راه آهن یک پکیجی است ملی که مشاور اسپانیایی دارد و درصورتی اجرایی می شود که از طرف مشاور تایید گردد
    همچنین راه آهن همدان قطعه ای از کریدور شمالغرب به جنوب غرب است یعنی اتصال بندرامام به مرز ترکیه و کشور آذربایجان که حجم ترانزیت بسیار زیادی دارد و قرار است از طریق راه آهن قزوین رشت آستارا کشور روسیه به خلیج فارس متصل شود
    البته با همه ی این مزایای منکر نیاز به اتصال چابهار به عنوان بندری مهم در کنار دریای عمان به راه آهن سراسری نیستم.