| کد خبر: 180463 |

◄ یک نماینده مجلس: همتی گفت 4 صفر را از پول ملی حذف می‌کند

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس از پیشنهاد حذف چهار صفر از ریال از سوی رئیس کل بانک مرکزی خبر داد.

تین نیوز

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس از پیشنهاد حذف چهار صفر از ریال از سوی رئیس کل بانک مرکزی خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از خانه ملت، حمیدرضا حاجی بابایی درباره نشست این فراکسیون با رئیس بانک مرکزی گفت: عبدالناصرهمتی در این نشست تاکید داشت که اصلاح نظام بانکی را با سرعت انجام می دهند.

او افزود: همتی تاکید دارد دولت هیچ نقشی در بالا رفتن قیمت ارز ندارد، از سوی دیگر بر این باوریم که باید با کمترین هزینه بهترین نتیجه را بگیریم، اما اینکه چرا قیمت‌ها پایین نمی‌آید به دلیل چسبندگی است، با این حال همه فکر می کنند قیمت دلار دوباره افزایش پیدا می کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به صحبت های رئیس بانک مرکزی ادامه داد: از 33 میلیارد دلار صادرات صورت گرفته 7 میلیارد دلار آورده شده که 5.5 میلیارد دلار آن برای پتروشیمی ها است. رئیس بانک مرکزی تاکید دارد که باید حل مشکلات با بانک مرکزی هماهنگ شود که البته آنها به تنهایی نمی توانند مشکلات را حل کنند.

حاجی بابایی با بیان اینکه به اعتقاد رئیس بانک مرکزی مشکل اساسی ما ارز نیست بلکه ریال است، افزود: به گفته همتی نقدینگی سرگردان نداریم، هدایت نقدینگی معنا ندارد، نقدینگی 1700 هزار میلیاردی 30 درصد قدرت خود را به دلیل تورم از دست داده است، به همین دلیل در نظر دارند 4 صفر را از پول حذف کنند، که باید هر چه زودتر این تصمیم گرفته و انجام شود، حذف 4 صفر به این معنا است که به جای 10 هزار تومان گفته شود 10 تومان.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.