| کد خبر: 185172 |

مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک گفت:

◄ ۳۰۰ واگن باری و مسافری در واگن پارس اراک تولید شد

قرارداد تولید ۴۰۰ واگن باری و ۲۱ واگن مسافربری در سال گذشته از سوی شرکت واگن پارس اراک با شرکت‌های بهره‌برداری منعقد شد که در پی آن بیش از ۲۹۰ واگن باری و هفت دستگاه واگن مسافری تولید شد.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک گفت: ۳۰۰ واگن باری و مسافربری پارسال در این در این واحد واگن‌سازی تولید و به ناوگان ریلی کشور پیوست.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا محمدرضا مختاری افزود: قرارداد تولید ۴۰۰ واگن باری و ۲۱ واگن مسافربری در سال گذشته از سوی شرکت واگن پارس اراک با شرکت‌های بهره‌برداری منعقد شد که در پی آن بیش از ۲۹۰ واگن باری و هفت دستگاه واگن مسافری تولید شد.

وی ادامه داد: ارزش ریالی واگن‌های باری تولید شده در این شرکت ۵۴۱ میلیارد ریال و ارزش واگن‌های مسافربری ۲۷۱ میلیارد ریال برآورد شده است.

مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک اظهار داشت: با وجود شرایط ویژه اقتصادی کشور از قبیل افزایش نرخ ارز، تخصیص ندادن ارز دولتی به مواد اولیه، افزایش بیش از قطعات و مواد اولیه حتی یک روز هم این واحد تولید تعطیل نشد و با ایجاد تعامل با شرکت‌های بهره‌بردار تولید همواره در این شرکت جریان داشت.

مختاری اضافه کرد: با توجه به هزینه بالای ساخت واگن به خصوص واگن مسافربری، در صورت پرداخت تسهیلات به شرکت‌های بهره‌بردار داخلی و نیاز کشور به افزایش ظرفیت بار و مسافر و با ایجاد جریان نقدینگی مناسب، ظرفیت تولید ۱۵۰ دستگاه واگن مسافربری و یک‌هزار دستگاه واگن باری در شرکت واگن پارس اراک وجود دارد.

وی افزود: قرارداد تولید و فروش یک‌هزار و ۳۰۰ واگن باری و ۱۰۰ دستگاه واگن مسافری در شرکت واگن پارس اراک با شرکت‌های بهره بردار منعقد شده که در صورت تامین تسهیلات و منابع مالی، ۲۲ دستگاه واگن مسافری و ۷۰۰ واگن باری در سال آینده تولید و ۳۰ دستگاه واگن مسافربری نیز تعمیر می شود.

شرکت واگن پارس اراک واحد تولیدی مادر تخصصی در حوزه محصولات ریلی خاورمیانه است.

این شرکت در سال ۱۳۵۴ در اراک آغاز به کار کرد و در سال ۱۳۶۴ با سرمایه‌‌گذاری سازمان صنایع و نوسازی ایران به یکی از زیر مجموعه‌های این سازمان پیوست.

کارگاه‌های تولیدی شرکت واگن پارس در فضایی به وسعت ۳۳ هکتار جانمایی شده است.

این شرکت به عنوان بزرگ‌ترین سازنده انواع لوکوموتیو، واگن‌های باری، مسافری و مترو در خاورمیانه، متولی اصلی تولیدات سیستم حمل و نقل ریلی ایران است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.