| کد خبر: 183243 |

چند درصد از مسافران خراسان رضوی با قطار جا به جا می شوند؟

26 درصد مسافران خراسان رضوی با قطار سفر می‌کنند.

تین نیوز

هم اکنون 26 درصد از کل مسافران خراسان رضوی از طریق راه آهن جا به جا می شوند.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی مدیرکل راه آهن خراسان گفت:  این رقم 6 درصد بیشتر از افق تعیین شدهسفر 26 درصد مسافران خراسان رضوی با قطار از سوی راه آهن جمهوری اسلامی ایران است.

محمدهادی ضیایی مهر افزود: مطابق برنامه کلان راه آهن جمهوری اسلامی ایران در افق سال 1400 می بایست حمل بار در کشور از طریق خطوط ریلی به 30 درصد و حجم جا به جایی مسافر به 20 درصد در شیوه های حمل و نقل ارتقا یابد.

وی ادامه داد: هم اکنون 16 درصد جا به جایی بار در خراسان رضوی از طریق خطوط ریلی صورت می گیرد و دستیابی به سهم 30 درصدی در این بخش تا پایان برنامه ششم توسعه در دستور کار اداره کل راه آهن خراسان است.

مدیرکل راه آهن خراسان گفت: با توجه به پیشی گرفتن بخش مسافری راه آهن این استان از برنامه تعیین شده، برای کمک به تحقق سهم 20 درصدی جا به جایی مسافر از طریق راه آهن در کشور، سهم 37 درصدی انتقال مسافر از طریق ریل در خراسان برای سال 1400 هدفگذاری شده است.

طول خطوط ریلی خراسان رضوی با 45 ایستگاه راه آهن به هزار و 500 کیلومتر می رسد و روزانه 90 رام قطار مسافربری و 35 رام قطار باربری در این شبکه ریلی رفت و آمد دارند. سالانه 42 درصد قطارهای مسافربری کشور به مشهد رفت و آمد می کنند که این رقم معادل جا به جایی سالانه 13 میلیون نفر در این مسیر ریلی است.

همچنین سالانه افزون بر 8 میلیون تن بار در شبکه داخلی و بین المللی به ویژه با آسیای مرکزی به صورت ترانزیت، صادرات و واردات در خطوط راه آهن خراسان رضوی جا به جا می شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.