| کد خبر: 181002 |

◄ بخش خصوصی ریلی را دریابید

دولت زمانی تصمیم گرفت که بخش ناوگان را خصوصی‌سازی کند اما پس‌ازاین اقدام، راهکارهایی که منجر به علاقه‌مندی بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری در این حوزه با اتخاذ روش‌های علمی شود، مشخص نشدند.

تین نیوز

دولت زمانی تصمیم گرفت که بخش ناوگان را خصوصی‌سازی کند اما پس‌ازاین اقدام، راهکارهایی که منجر به علاقه‌مندی بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری در این حوزه با اتخاذ روش‌های علمی شود، مشخص نشدند.

معاون ناوگان شرکت راه‌آهن با بیان این مطلب در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: حوزه ناوگان شامل سه بخش لکوموتیو، حوزه باری و حوزه مسافری هستند و راه‌آهن برای کمک به این بخش‌ها حق دسترسی و هزینه بالای تعمیرات و نگهداری خطوط و لکوموتیو را از شرکت‌ها یا نمی‌ستاند و یا مثلا حق لکوموتیو را با 50 درصد تخفیف از شرکت‌ها می‌گیرد.

مجتبی تفقدی در ادامه گفت: ما هزینه‌های تعمیرات را هم در نرخ تعرفه دیده‌ایم اما به‌رغم این تلاش‌ها رغبتی به سرمایه‌گذاری در بخش ناوگان به دلیل هزینه‌بر بودن آن از طرف بخش خصوصی وجود ندارد.

تفقدی افزود: با توجه به شرایط اقتصادی کشور، دولت باید از محل صرفه‌جویی مصرف سوخت و معادل صرفه‌جویی‌که این حوزه در دو بخش باری و مسافری برای کشور دارد، مبلغی برای توسعه سرمایه‌گذاری ریلی تخصیص دهد و همچنین مشوق‌های دیگر اقتصادی در این زمینه ایجاد شود وگرنه این بخش، به‌رغم تلاش‌هایی راه‌آهن، توان ایستادن روی پای خود را نخواهد داشت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.