| کد خبر: 170627 |

در دیدار مدیرعامل راه‌آهن با مدیر عامل منطقه آزاد ارس مطرح شد:

◄ افزایش سرعت مسیر ریلی «تبریز – جلفا»

رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل راه‌آهن در دیدار با محسن نریمان، رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس درباره توسعه مسیرهای ریلی منطقه آزاد ارس گفت‌وگو کرد.

تین نیوز

 مدیرعامل شرکت راه‌آهن در دیدار با مدیرعامل منطقه‌آزاد ارس گفت: افزایش سرعت مسیر «تبریز – جلفا» نیز یکی از مواردی است که مورد بررسی قرارگرفته و این قابلیت در مسیر وجود دارد تا با تغییراتی بتوان بر سرعت حرکت قطار افزود.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، سعید محمدزاده در این دیدار، گفت: راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از هرگونه همکاری با سازمان منطقه‌آزاد ارس استقبال می‌کند.

محسن نریمان نیز با اشاره به اقدامات و مطالعات انجام‌گرفته توسط سازمان منطقه‌آزاد ارس در حوزه توسعه مسیرریلی، گفت: مطالعات مسیر خط‌آهن «جلفا – اصل اندوز» به اتمام رسیده است و چندین جلسه ابتدایی نیز در این زمینه با راه‌آهن جمهوری‌اسلامی برگزارشده است.

وی به پایان مطالعات مسیر «جلفا – چشمه ثریا» تاکید و گفت: مسیر جلفا به چشمه ثریا برای اتصال خط‌آهن جلفا به ترکیه در برنامه‌های راه‌آهن کشور نیز قرار دارد و منطقه‌آزادارس نگاه ویژه‌ای به این مسیرریلی دارد.

او با تاکید بر تلاش سازمان منطقه‌آزاد ارس برای توسعه ریلی منطقه، خاطرنشان کرد: افزایش سرعت مسیر «تبریز – جلفا» نیز یکی از مواردی است که در سازمان منطقه‌آزادارس به صورت جدی به دنبال آن هستیم.

مدیرعامل سازمان منطقه‌آزادارس افزود: تاسیس شرکت ارس‌ریل و راه‌اندازی قطارگردشگری نیز از دیگر مواردی است که می‌تواند به کمک راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، باعث تحول در حوزه حمل‌ونقل ریلی کشور شود.

وی تصریح کرد: زیباسازی منظر شهری ایستگاه قطار جلفا و شهرک‌مسکونی راه‌آهن این شهر نیز از جمله مواردی است که از سوی دو طرف به آن تاکید می‌شود.

برگزاری جلسات منظم سازمان منطقه‌آزادارس با راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از جمله تصمیمات این دیدار بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.