| کد خبر: 269367 |

◄ ابطال بارنامه بدون اطلاع راننده و صاحب بار؛ شگرد جدید برای عدم پرداخت سهم دولت

تعدادی از رانندگان کامیون از اقدام برخی شرکت های حمل و نقل در ابطال بارنامه های صادر شده بدون اطلاع رانندگان یا صاحبان بار با هداف پرداخت نکردن مبالغ دولتی خبر دادند.

تین نیوز

تعدادی از رانندگان کامیون از شگرد جدید برخی شرکت های حمل و نقل در ابطال بارنامه های صادر شده بدون اطلاع رانندگان یا صاحبان بار با هداف پرداخت نکردن مبالغ دولتی خبر دادند.

به گزارش تین نیوز، یک رانندگاه کامیون با بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت: در یک مورد بارنامه ای از  پایانه باربری بزرگ تهران در نسیم شهر محموله ای به مقصد بندرعباس گرفته و مبلغ 6500 هزار تومان بابت کمیسیون شرکت پرداخت کردم.

وی افزود: پس از آن که کالای مورد نظر  را از کارخانه بارگیری و حمل کرده و در اسکله بندرعباس تحویل داده اما متاسفانه بعد از گذشت چند روز متوجه شدم که باربری فوق بدون اطلاع دادن به راننده یا صاحب بار، بارنامه فوق را ابطال کرده تا مبالغ حقوق دولتی را هم پرداخت نکرده و کل مبلغ کمیسیون را به حساب خودش واریز نماید.

او ادامه داد: یعنی بدون این که در این قانون شکنی شرکت باربری نقشی داشته باشم محموله ای را بدون مدرک قانونی و بدون بیمه بار تا بندرعباس حمل کرده که کارکردی برای او و  برای کامیون ثبت نشده است و بدین علت سهمیه گازوئیل هم برای کامیون واریز نمی شود.

این راننده کامیون گفت: همچنین تمامی دوربین های واقع در مسیر هم به علت اینکه کامیون حامل بار بدون مدرک قانونی در سیستم می باشد اقدام به ارسال جریمه می نمایند.

وی افزود: سوال این است که چه دلیلی موجب شده که یک شرکت باربری آن هم در تهران نه در یک جای پرت و دورافتاده از کشور چنین آشکار قانون شکنی و تخلف می کند و حق راننده و کامیون را پایمال می کند و هیچ ترسی هم از مراجع مربوطه ندارد؟

او عنوان کرد: چرا امکان انجام چنین تخلفاتی برای باربری ها  بدون اطلاع راننده و یا صاحب کالا وجود دارد و چرا احصای عملکرد راننده و کامیون و در نتیجه واریز سوخت به دست چنین افراد متخلف و سودجویی سپرده شده که هروقت دلشان خواست می توانند عملکرد راننده و کامیون را ابطال نمایند که در نتیجه نه عملکردی برای راننده ثبت می شود که برای تمدید کارت هوشمند لازم است و نه کارکردی برای کامیون ثبت می شود که برای واریز همین مقدار اندک سوخت بسیار ضروری و حیاتی است ؟ 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمد 1 0

    متاسفانه باربریهای متخلف هر روز روش جدیدی برای کمتر کردن کرایه رانندگان یا کمتر پرداخت کردن حقوق دولتی پیدا میکنند مثلا اکثر بارنامه هایی که در مشهد صادر میشود شهر مبدا به جای مشهد بینالود درج میشود در حالیکه محل کارخانه در شهرک صنعتی طوس میباشد و محل تخلیه هم مثلا به جای تبریز شهرستان بستان آباد درج میشود که باعث میشود طبق جداول تعرفه کرایه کمتر شده و در نتیجه میزان حقوق دولتی بارنامه هم کمتر میشود هم اینکه مقدار گازوییل تخصیصی به بارنامه هم به علت کاهش مسافت کمتر میگردد یعنی ظلم مضاعف به راننده و دزدی از حقوق دولتی اما نکته بسیار عجیب تر اینه که پس سازمان راهداری چه چیزی را در بارنامه های صادره کنترل میکند که تقلب به این بزرگی را متوجه نمیشود ؟!!!!!

  • ظفرعظیمی مهر 0 0

    برنامه راهبران قدیم گوشی رانندگان بسیار برای اطلاعات بارنامه کاربردی وبسیار ساده فوری به تمام بارنامه های سال و روز دسترسی داشتیم نمیدانم چرا برنامه راهبران را عمدا یا سهوا یا با نفوذ باربری های قدرتمند برنامه راهبران را از کار انداختن که رانندگان دسترسی به اطلاعات بارنامه خود که حق قانونی ماست نداشته باشیم .به هرحال هرچی تلاش کردیم برنامه راهبران را بازیابی نکردند و هیچ توجه به خواست رانندگان نکردند با اینحال یک شماره هست ستاره ۴ ستاره ۷۷۷۷ ستاره ۶ مربع که آخرین بارنامه را برای راننده پیامک میکند اما برنامه راهبران یک چیز دیگه بود حیف که رانندگان متولی ندارند که حتی از یک برنامه نصب شده رو گوشی رانندگان دفاع و مطالبه کند کانون رانندگان و انجمن صنفی ها که مشکلی ندارند مشکل ما رانندگان است که بایستی با مشکل مدارا کنیم.

    • محمد کاظم 0 0

      با سلام برنامه استعلام را دانلود و نصب کنید همان کاربرد را دارد