بازدید سایت : ۸۶۲۵۴

◄ حذف رانندگان کامیون غیرمجاز کلید خورد/ رانندگان احراز هویت می شوند

به زودی سامانه اطلاع رسانی پیامکی و راستی آزمایی پیامکی صدور بارنامه اجرایی گردد.

حذف رانندگان کامیون غیرمجاز کلید خورد/ رانندگان احراز هویت می شوند
تین نیوز |

 سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اعلام کرده است که به زودی با اجرای طرح جدید این سازمان قبل از صدور بارنامه هویت رانندگان کامیون از طریق سیستم پیامکی احراز می شود.

به گزارش تین نیوز، در نامه مهرداد حمدالهی مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان خطاب به مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ها، در توضیح این اقدام، آمده است: مقرر است به زودی سامانه اطلاع رسانی پیامکی و راستی آزمایی پیامکی صدور بارنامه اجرایی گردد.

خبر پربازدید امروز را بخوانید:

آغاز راستی آزمایی رانندگان کامیون واقعی و صوری/افزایش امنیت حمل و نقل جاده ای

بر اساس اطلاعات مندرج در این نامه، قبل از صدور بارنامه احراز هویت راننده بر اساس سبستم پیامکی انجام می گیرد.

 

نامه تغییر شرایط صدور بارنامه

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کاوه عربانی پاسخ

    پس دیگه چرا وقت مارانندگان و برای گرفتن و تمدید کارت هوشمند میگیرین اگه قراره بااین روش جدیدپیامکی بارنامه صادرکنین!!!؟؟؟ توروخدا لااقل یاکارت هوشمندوحذف کنیدیا باگرفتنه کارت هوشمند هم بشه باکامیون رانندگی کردو هم بااتوبوس نه اینکه مدیران عزیزو کارنابلد این ۲کارت و ازهم جداکردن!!!

    • حسین

      هوشمند تمدید میخواد چون میخان پول مفت بگیرن و گرنه کارت سلامت کافی بود یا حد اقل هر دوسال یا چهار سال تمدید میشد.
      یک پیشنهاد هم هرجا نظر باشه میگم اینه که اکر بخواهند کمسیون اضافه باربریها را جلوگیری کنند به راحتی میتونن،به این شکل که بجای اینکه راننده حق کمسیون را به باربری پرداخت کنه و بعد باربری حق راهداری را سالانه پرداخت کنه ،برعکس بشه و راننده کمسیونها را بحساب راهداری یا یک حساب دولتی بریزه و باربری حق کمسیونش ماهانه یا سالانه از راهداری دریافت کنه
      اماااااااااااا این کار نمیکنند چون دست خیلیها توی جیب ماست و پول مفت میخورن

    • گرینگو

      حسین جون معلومه که توباغ نیستی !! میگی چرا؟؟دولت تمام پول خودش را ظرف مدت ۴ روز از باربری اونهم بشکل سیستمی و با خط کش ومتر خودش منظورم تن کرایه خودش دریافت میکنه واگر شرکتی پرداخت نکنه نمیتونه بارنامه صادر کنه !! حالا راننده وباربری بزنن تو سروکله هم وبهم گیر بدن وسرآخر باز مراجعه میکنن سازمان اونوقت باز دولت حساب هر کدومشون را میرسه وجریمه میکنه !! این پروسه برای سر کیسه کردن راننده وباریری هست !! الان تمام کارخونه ها برای بار دادن به باربری ها پول طلب میکنن اونوقت باربری از کجا پرداخت میکنه؟؟بله از جیب راننده بدبخت و نهایتا صاحب کالا !!درهرجایی که قانون ومقررات خراب باشه سر آخر همه ضرر خواهند کرد چون دست همه میره توجیب همدیگه !! برای همینه که همه همدیگررا متهم می کنن ولی از خودشون غافل هستند!!! پدیده دلال تو بار و کرایه به همه ضرر میزنه وتا بی نظمی هست آش همین آش وکاسه همین کاسه

    • گرینگو

      اینها همه برای این هست که راننده را د ر صورت تخلف گیر بندازن!! قبلا راننده می تونست اظهار کنه باربری از او سو استفاده کرده وبراش بارنامه زده !! با این روش دیگه نمیتونه کتمان کنه چون کد پیامکی را خود راننده باید بده باربری تا بارنامه صادر کنه با این کار دولت دست راننده بسته میشه و تو بارنامه صوری گرفتن حسابی تو هچل می افته نه سوخت براش شارژ میشه چون دوربین پلاک ماشین را نگرفته وهم راننده دادگاهی میشه چون تخلف کرده !! همه این ساز وآواز وجشن و سرور ،، جشن ختنه سوران رانندگان هست نه چیز دیگه

  • حمید پاسخ

    همین جور شغل راننده سنگین فاتحش خوانده شده عوض کمک دارن راننده هارو خانه نشین میکنن کی میخواد این ماشین ها رو راه ببره خدا میدونه

  • ناشناس پاسخ

    برنامه دوسال بین گواهینامه ها را چرا حذف نمیکنید نیرو کار جوان و درست میخواد ناوگان

    • محمد

      داداش جدی نگیر اینا عین من کنار منقل بودن حالا یه حرفی زدن سخت نگیر دیگه

  • Vahid پاسخ

    آقایون مسولین محترم بجای اینکه بشینن دغدغه های رانندگان رسیدگی کنن فقط بفکر سنگ اندازی جلوی پای این قشر زحمتکش و بی حمایت هستند بجای این کارهای بیهوده به فکر رفاه حال رانندگان و خانوادهاشون باشین به فکر این جادهای داغون باشین به فکر صفهای کیلومتری گازوئیل و مرزها باشین

  • مسعود پاسخ

    الان چرا اشتباها من رو غیر راننده زده بودن و یارانه بیمه رو قطع کرده بودن با احراز هویت بیمه من رو مشمول یارانه نمیکنن اینها همش فریبه

  • ناشناس پاسخ

    ی راننده چندین داره یک مرتبه هوشمندش قطع میکنید مدارک سلامت درست اقا چند ده سال بیمه دادم ۲برج دیر شد بیمه دگه قبض نداد اقا بازنشستی نمی خوام بعدش پرداختیمم مال خودتون چرا جلو کارم گرفتین باید چند برابر کرایه کنم والله اگر نفرین کنم دود مان تا گم میشه خواهشمندم تجدید نظر کنید

  • ناشناس پاسخ

    کاش به جای فشار بر راننده ها یکم نظارت بر دفاتر باربری داشته باشن و جلو کمیسونهای سرسام آور رو بگیرن مخصوصا بار بری های پایانه باری مشهد ساری شیراز جیرفت بندر یزد تهران گرگان

  • ناشناس پاسخ

    سلام مشکل بومی گری راهم حل کنید راننده ماشینش تبریز از سیرجان بار میگیره این مشکلم حل کن آقا مهرداد

    • ناشناس

      من خودم رانندم 15ساله کار میکنم مرندی هستم از توابع تبریز بقران راننده های تبریز پایانه تبریز رو انحصار کردن خود تبریزیها من تو پانزده سال یه بار نتونستم پایانه بار تبریز بار بگیرم حالا چه برسه به هم وطن های استانهای دیگه بتونن همیشه از بیرون دلالها بار میگیریم یا باربری شهرمون

  • حمید پاسخ

    کاری نداره میشه یه سیم کارت به نام خودت باشه ثبت کنی بدی دست همون کسی که تا الان برات بارنامه می‌زده خلاص

    • محمد

      دقیقا گل گفتی

  • امیرحسین زرنوشه فراهانی پاسخ


    سلام جلو این باربری ها که بجا کمسیون کرایه نصف ویا بیشتر می‌گردند بگیرید همش راننده رو تحت فشار زور به باربری نمیرسه

  • حمید نیستانی پاسخ

    با سلام . احتراما رانندگان غیر مجاز شامل ما قشرِ شوفر ( بدون کامیون ) هم میشه ! جسارتا شما میخوایین به صورت مکانیزم و کشورهای توصعه یافته عمل کنین
    ( ژاپن) اما راه رفتن خودتون هم یادتون میره ها .. این از من. 😐⚖

  • محسن نجفی پاسخ

    الان خیلی از دوستان هستن بیمه رانندگان واریز میکنم ولی راننده نیستن شاید با برکناری این دسته از دوستان بتونن بیمه ما رانندگان تازه بکار آمده یه درصدی دولت بده واقعا واسه من راننده خیلی سخته ماهی ۲۳۵۰هزارتومن واریز کنم

  • احمد پاسخ

    قطارپیشرفت رئیسی جدیدا رانندگان را بیکار میکند

  • ناشناس پاسخ

    خدا کنه جدی بگیرین وطرف راننده نیست با هوشمند کس دیگه بارنامه میگیره ماشین گرجی با هوشمند ماشین دیگه بارنامه میگیره انشاله که سرو سامان بگیره .

  • مجتبی پاسخ

    فکری به حال رانندها بکنید که کرایه رو با شرکتهای باربری نصف میکنن لاعقل طرحی بزارید حق شون رو بگیرن نه اینکه کرایه رو نصف کنن اعتراض هم کنی دفع بعد بهت بار نمیدن

  • بنده خدا پاسخ

    سلام شب بخیر.
    این قشر مظلوم زحمتکش را که در پی نان حلالی از حمالی که حلال ترین روزی را دارد واز سرمایه جانی مالی بزرگی که به کار گرفته است .که متاسفانه درتصمیم گیری ها برای این شغل مقدس حلال
    هیچگونه دخالتی ندارد و همیشه افرار دیگر با عنوان مدیر ورئس ومهندس ودکتر که هیچگونه اطلاع و تخصصی از این شغل ندارندویا شاید برای خالی نبودن عریضه فردی هم که فقط دارای یک گواهینامه میباشد واو هم هیچگونه اطلاعی ‌ازامور این شغل ندارد دخالت داشته باشد.
    به عنوان مثال اگر یک فرد اهنگر ویا معلم ویا پزشک اگر درطول زندگی یک یا چند بار به شغل خود ادامه ندهد وبه
    هر دلیل از کار خودکناره گیری نماید دیگر اجازه ندارد به شغل خود ادامه دهد.وناچارباید یازباله کردی ویا گدایی نماید. ویا اگر با توجه به خطرات بزرگی که همیشه در کمین این شغل میباشد انشاالله به ۶۹ سالگی رسید وصاحب تجارب بالایی گردید دیگر حق ادامه کاار راندارد.درنهایت دردو مشکل این شغل شریف دراین کشور زیاد میباشد.
    تورا که نوشت نیست
    نیشت چرا. هر کس که به راننده میرسد یا اشکال وایراد میگیرد یا مثل انباردار یا دربان یا کارگر جرثقیل یاکارگر بارگیر و تخلیه ترخیصکار و...... همگی به اندازه شرکت درجشن عروسی انعام وپول چایی میخواهند.
    برای سلامتی تمام رانندگان زحمتکش حلال خور دیگر خدمتگزاران کشور اسلامی عزیزمان بالاخص رهبر عزیز.
    اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجه الشریف.

  • فخرالدین پاسخ

    هرقانونی وضع شود باز هم باربریها دور میزنن از زمانیکه من وارد عرصه حمل ونقل شدم غریب به بیست سال است که سازمان راهداری نتونسته مشکل کمیسیون اضافی که باربریها میگیرن رو حل کنه

  • محمدرضاخوشکام پاسخ

    باسلام
    من همکارانی را می‌بینم که از بندر عباس میشینند پشت فرمان تا تهران پیاده نمیشن ومتاسفانه نزدیک مقصد که میرسن حادثه ساز مشود لطفا کامیون‌داران مثل اتوبوس دوراننده اجباری کنید.حادثه کمتر خواهد شد باتشکر

  • ناشناس پاسخ

    برای راهای بالای ۳۰۰ کیلومتر ۲ راننده در نظر بگیرید همانند اتوبوسها

    • سلام

      واسه یه راننده کار نیست حالا بیا دو تا راننده تو یه ماشین. مخ تو. تاب بر داشته داداش بر پیش صافکار

  • وحید پاسخ

    سلام وعرض وادب .اگر میخواهید مشکل رانندگان راحل کنید برای کمسیون اضافی باید همین کاغذ باربری راحذف کنید. مثلاً.. اگه صاحب کالا بخواهد بارش اعلام کند. اعلام میکند به باربری طرف قرار دادش بله باربری مظف هست اعلام کنه مجازی با مشخصات بار راننده در صف انتظار بار انتخاب می‌کنه ..کمسیون قانونی از طریق درگاه بانکی واریز به حساب باربری میشود راننده بارنامش صادر میشود .راننده میرود برای مبدا بارگیری. بدون سنگ اندازی باربری. اگه کنسل شد بار مثلاً باید باربری خسارت راننده را بدهد .خیلی راه داره. دست دلالان بار بری کوتاه کنند...

  • ناشناس پاسخ

    همش به فکر بد بخت کردن راننده هستین به جای این فکرا که کم به کرایه و کمسیون بکنید یه تذکر به ۱۴۱بدهید که هیچ گونه جوابگوی مشکلات راننده نیستن

  • ناشناس پاسخ

    باید چند رانند ببرند داخل پایانه که حرف بزنند مگر مدیران رانند هستن یا چیزی از جاده بارنامه کارت هوشمند می دانند باید یا بار ببری در مجلس باشد یا رانند اینها خبر از کار زحمت بار هیچی نمی دانند هر روزی یک حرف می زنند

  • ناشناس پاسخ

    تمام زحمت هر کشوری تو دوش راننده است .همه باهم اتحاد داشته باشیم .آقایون کیلویی چندن فقط میخوان راننده را بدوشن منفت خورا ...سلامتی هرچی مشتی زحمتکشه زنده باد همه راننده ها...آقامخلصیم

  • ناشناس پاسخ

    سلام وقت همه بخیر اقایون الان کسی که مدرک داره وراننده هست صاحب ماشین نمیزاره روماشینش یکی را پیدامیکنه که مدرک نداره وبایک حقوق خیلی خیلی کم براش کارکنه وبا مدرک یکی دیگه اگر اینهارا حسف کنن خوبه

  • ناشناس پاسخ

    راننده کمپرس و میکسر یه منشی میخوان میخوان واسه بارهای که میبرن

  • هیبت پاسخ

    کاری دیگه بلدنیستن راننده ای که 30سال زحمت وناراحتی جاده های خراب وبرفگیر وصف طولانی باسکول های 5روزه برای باروکشیدند حالا به جاییکه فکری به حالشون متن حالا که ماشینااتمات شده جاده هاتقریبا خوب

  • ناشناس پاسخ

    باید گواهینامه پایه یک رو 20 ساله متن
    که نیرو جوان توانایی کارکردن داشته باشد

  • محسن پاسخ

    شما بهتره بجای این فکرها و تصمیمات به فکر درست کردن جاده های کشور باشید همش شده چاله هچکدام از مدیران و مسولین ما فکر راننده های زحمتکش نیستن فقط بلدن خوب مالیات بگیرن

  • حسین پاسخ

    دیگه راننده ای وجود نداره دیگه کسی دنبال این جور شغل‌ها نمیره الان اکثر شرکت ها دنبال راننده هستن ولی راننده ای وجود نداره .تمام شد‌ .....

  • ساسان پاسخ

    چه عالی ... فشار و بیشتر و بیشتر کنید و هیچ توجهی هم به خواسته های بحق رانندگان نکنید سختی کار که پر ، سنوات پر ، عیدی و پاداش و حق فلان و فلان و هم پر ، فاتحه شغل رانندگی هم پر ...

  • ناشناس پاسخ

    بدبختی راننده از جایی شروع شد که مسعولین اصلا در کف جاده و کامیون هیچ سر رشته ندارنند همین الانشم بارنامه میگیری پیان میاد کاش واسه بیمه تکمیلی این کارا میکردی یا حداقل یه فکری اساسی برا کمسیون میکردی .ولا این افغانیا نه مسعول نه این همه کار چاق کن ولی بهترین ماشینا سوارمیشندفکر کنم یه ۵سال ما در این ناوگان مسعول نداشته باشیم سنگ بندازند خود راننده ها مشکلاتشونا هل وفصل کنند و خودشون ناوگانا نوسازی کنند

  • سامان پاسخ

    مگر به همین منوال چرخ ناوگان باربری نمی‌چرخد .یا فقط قانون بی جا و بی ارزش برای این قشر تولید میکنید .چرا سختی کار در بیمه را اعمال نمیکنید ..

  • Soltan پاسخ

    شما رابخدا به این قشربدبخت وزحمتکش این مملکت خراب شده که همه بارش رودوش رانندهاست رحم کنید ودرست فکرودرست عمل کنید کیسه ندوزیدخداوکیلی آخه تاکی جیباشماپرشدنی نیست بپکیدالهی خدایا تونگذر

  • ناشناس پاسخ

    راننده بدبخت ده روز در جاده هست وقتی میر ود خانه درد نداری معیشت بگشه یا فیلم ها ی دولت بی سواد که وزرای که بدش میخوان هر روز فلیم سر رانندگان بدبخت میارن و راننده وخانواده هاشان را از دولتی که آمد با شعار که با معشیت مردم شوخی ندارم

  • ناشناس پاسخ

    فقط لعنت بر شما مسولین اختلاسگر وفاسد

  • ناشناس پاسخ

    اگه خدایی هست به دادما رانندگان برسد
    من درک ‌نا آزما بیکارشدم بعدکارم شد کمپرسی باروزی 300تومن
    چجوری ماهی دوتا با نامه بگیرم 4میلیون خدایا سرتون نگذره یه بیمارستانی نمیتونم خاننم مریض ببرم هوشمندم وغیرفعال کردید خدا از تون نگذره

  • حمید پاسخ

    سلام‌ اولن‌اونی‌که‌ریس‌هرکس‌داره‌تصمیم‌رانندگان‌رومیگیره‌‌نظرم‌اینه‌حتمابایدرانندگی‌پنج‌سال‌‌جاهای‌مختلف‌ایران‌راداشته‌باشه‌شب‌روز‌وقت‌بی‌وقت‌کارکرده‌باشه‌بعدبزارن‌ریس‌مارانندگاه‌بجای‌مارانندها‌ح ف‌بزنه‌ه تصمیمی‌بگیره‌ماپشتش‌هستیم‌اول‌بایدپنج‌سال‌جاهای‌بدخوب‌توایران‌رورفته‌باشه‌‌تابدونه‌چجوری‌رانندگاه‌کارمیکنن‌کسی‌رانندگی‌کامیون‌نکرده‌نبایدریس‌متباشه‌این‌مارانندگاه‌میگیم‌اگه‌بدگفتم‌حق‌باشماست

  • ناشناس پاسخ

    هرمسعولی‌داره‌تصمیم‌رانندگان‌رامبگیره‌بایدپنج‌سال‌هم‌هوشمندفعال‌داشته
    باشه‌هم‌جاهای‌مختلف‌باربرده
    باشه‌تابدونه‌راننده
    چی‌اعذاب‌داره
    میکشه



    داره‌پیک

  • alireza پاسخ

    من چند روز پیش یک بار زدم برا بافق
    از اصفهان کرایه بهم ۸ ملیون داد صافی
    ۲۳۸۰۰۰۰هزار تومانکمسیون گرفت
    همان بار چند روز بعد بهم گفت ۷ملیون کمسیون ۳۳۸۰۰۰۰هزارتومان
    چقدر بار بری ها دزدکثیف شدند

  • بهزاد پاسخ

    یه تعداد کمی شاید کارت هوشمند داشته باشن ولی تفننی رانندگی میکنن یا اصلا رانندگی نمیکنن که هیچ ربطی به کسی نداره.حتما عشقشو داشته که پایه یک گرفته. وگرنه همین تمدید سالیانه هوشمند و سلامت و ۲۴تا بارنامه در سال و کمترین بازنشستگی خودش بزرگترین ضرر هست. وگرنه راحت میشه بیمه آزاد ۱۴ درصد پرداخت کرد که ماهی ۸۵۰ تمن میشه

  • بهرام پاسخ

    همین الانشم راننده کمیاب شده. دیگه مثل چند سال پیش کسی رغبت نمیکنه وارد این کار بشه حالا هی چوب لا چرخ راننده ها بکنید ببینم ضررش میشه با مردم یا دولت و راهداری

  • حق وردی پاسخ

    سلام به همه دوستان.
    رانندها تا زمانی که باهم متحد نشوند نه جاده ای نه روند کار باربریها و نه هیچ مشکلی از رانندها حل نخواهد شد .شک نکنیدفقط خودمون به خودمون میتونیم کمک کنیم

  • جعفر پاسخ

    سلام همکاران عزیزسازمان حمل ونقل وپایانه هاهرشب که می خوابندفرداش یک خواب برای راننده می بینندوچون ماهیچ مرجع رسیدگی کننده ای نداریم حق ماضایع می شودهمش فیلمه هرکسی هرتوری می خواهدراننده بدبخت رابه چاپدیک کارت سلامت قبلان هزینش چقدربودحالاچقدرشده خدامی دونه نه ازانجمن رانندگان ونه ازدولت بی تدبیرهیچکس به فکرراننده نیست اون ازواردات مافیاآنقدرکامیون کشنده واردکردندکه مثل زباله ریخته توبازارولی هنوزاینترناش داره کارمی کنه فقط مامی توانیم بگویم لعنت خداوندبراین بی کفایتی مسعولان چون خوشان به پول می فروشند

  • سردار پاسخ

    فقط دنبال پولن ماشین راهداری بیاد بغل پلیس راه بارنامه کنترل کنه ودر صورت مغایرت ...دیگه خودتون میدونین قانون هرچقدر بیشتر منفعت بیشت

  • ناشناس پاسخ

    باباجمع کنیدشب می خوابی صبح بیدار میشی هیچ سرجاش نیس اگه عرضه داراندماشینهای جنگ جهانی که هنوزدرجاده هامی چرخه جمع کنید یه عده بیسوادشده همه کاره هرروزیه تصمیم غلط

  • حسن پاسخ

    به قطار کمتر بار بدن تا بار گیر چهارتا راننده بدبخت بیا

  • مهدی بخشی پاسخ

    سلام .هیچ فرقی ندارد .اگر شخصی برا بارنامه گرفتن لخواهد برای راننده دوم هم می‌تواند بارنامه می‌توان گرفت و پیامک برای راننده دوم که اصلا نه واسه حمل بار تاثیری دارد و به شغل دیگری مشغول هست هم میتوان بارنامه گرفت

  • علی پاسخ

    سلام احراز هویت یعنی وقتی بارنامه صادرشد پیامک به راننده داده شود که براساس کرایه که میگیرد کمیسیون باربری x تومان می‌شود ودرغیراینصورت به این شماره اعتراض کنید اگر این چنین است بدردرانندگان میخورد وگرنه مثل سابق خواهد بود بااین حال باربریها بازهم مبلغی جدای از پیامک به شماره کارت دیگری کارت به کارت میکنند تاباربدهند واگرنتوانند کرایه راتابتوانندپایین میاورند صحیح این است که کرایه هم براساس تناژ وکیلومتردربارنامه صادرشودکه باربری فقط زحمت پرینت گرفتن را بکشد.

  • جمزبان پاسخ

    خوبه،هرقانونیکه تصویب میشه اول درموردراننده تست میشه،توان کمکاری وکملطفی آقایان را راننده میده،چرخ اقتصادی دنیا روپاشنه حمل ونقل،امکانات رفاهی حداقل،کارحداکثر،حمایت صفر،ارزش واعتبارشغلی زیرصفر،روزوشب جان کندن وجیب دیگران پرکردن،همه قوانین آزمایشی هم روی ما بدبختا عملیاتی میشه یابعدازبفلاکت کشیدن ما کن لایکن میشه،ممنون ازحمایتهای مادی ومعنوی وتسهیلات عالی که در اختیار قشرواقعا مظلوم ایران عزیز....