| کد خبر: 267225 |

کامیون و تریلی ها به سامانه سپهتن مجهز می شوند

معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی گفت: تا کنون ۲۶۱ نقطه پر تصادف توسط سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای برطرف شده است و در نشست کمیسیون ایمنی راهها مصوب شد که کامیون و تریلی ها به سامانه سپهتن مجهز شوند.

تین نیوز

معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی گفت: تا کنون ۲۶۱ نقطه پر تصادف توسط سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای برطرف شده است و در نشست کمیسیون ایمنی راهها مصوب شد که کامیون و تریلی ها به سامانه سپهتن مجهز شوند.

مطلب پربازدید امروز را بخوانید:

کامیون فرسوده را با وام 3.2 میلیاردی و سود 18 درصد بانک ملت می توان نوسازی کرد؟

 

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، کمال هادیان فر معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی  در خصوص مصوبات نشست کمیسیون ایمنی راه های کشور که صبح امروز شنبه ۳۰ دی ماه با حضور وزیر راه و شهرسازی و سایر اعضای کمیسیون برگزار شد، یکی از مسائل مهم در حوزه جابه جایی جاده ای بار و مسافر را تصادفات دانست و گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه به ازای هر ۱۰ هزار وسیله نقلیه ۳۱ درصد کاهش تصادفات پیش بینی شده و تاکنون نیز اقداماتی برای تحقق این هدف انجام شده است.

هادیانفر با بیان اینکه رشد وسایط نقلیه و ترددها در بیش از ۲۰۰ هزار کیلومتر راه و ۱۴۴۰ شهر کشور را شاهد هستیم، افزود: کمیسیون ایمنی راه های کشور پیشگیری از تصادفات، رسیدگی به موقع در تصادفات و کاهش آن را در دستور اصلی کار خود قرار داده است.

وی ادامه داد: در این نشست گزارشی از آمار تصادفات طی ۹ ماه ارائه شد و طبق این گزارش، نرخ رشد تصادفات در ماه های اخیر سال جاری نسبت به ماه های ابتدایی سال، روند نزولی را طی کرده و تمام تلاش خود را برای کاهش اثر بخش تصادفات به ویژه در دو ماه پیش رو انجام خواهیم داد تا نرخ صفر را در رشد تصادفات تجربه کنیم.

دبیر کمیسیون ایمنی راه های کشور ادامه داد: اصلاح نقاط پرحادثه  و طرح زمستانی از دیگر موضوعات این نشست بود.

هادیانفر افزود: با توجه به اینکه در فصل زمستان قرار داریم و نقاط شمال، غرب و مرکزی کشور در بسیاری مواقع با برف و باران همراهند و در معرض احتمال وقوع بهمن قرار دارند، سازمان راهداری، پلیس، دستگاه های امدادی و هلال احمر و ... گزارشی از اقدامات و برنامه های خود را در فصل زمستان ارائه دادند.

وی در ادامه به وجود ۳ هزار و ۲۰۰ نقطه پرحادثه اشاره کرد و گفت: ۸۷۷ نقطه از این نقاط، پر تصادف است و مصوب شده است سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای با استفاده از منابع مولدسازی حداقل ۴۰۰ نقطه را اصلاح و برطرف کند.

به گفته هادیان فر تا کنون ۲۶۱ نقطه پر تصادف توسط سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای اصلاح و برطرف شده و مابقی نقاط نیز باید تا پایان سال اصلاح و برطرف شود.

معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: بر اساس برنامه هفتم توسعه کاهش ۵۰ درصدی تصادفات پیش بینی شده و با توجه به مصوبات امروز از جمله برگزاری جلسه با ۱۰ استانی که بیشترین آمار تصادفات را داشتند، با حضور استانداران، وزیر راه و شهرسازی و وزیر کشور امیدواریم به نتایج خوبی دست یابیم.

وی یادآور شد: نصب دوربین در راه های کشور به صورت BOT از طریق بخش خصوصی با فراخوان سازمان راهداری و نهایی شدن سامانه سپهتن که ۳۸۶ هزار کامیون و تریلی را تحت پوشش قرار دهد، از دیگر مصوبات این جلسه بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • بی تعارف 17 4

    متأسفم برای هرج و مرجی که در سیستم حمل و نقل به وجود آوردند

    آقای مسؤل محترم و با سواد مهمترین دلیل این همه تصادفات یکی ورورد بی رویه کامیون و اتوبوس به جادها و عدم اسقاط پ دیگری دادن مدرک به رانندگان جدید الورود فقط با یک امتحان ساده.

    هنوز به این باور نرسیده اید که رانندگی یک حرفه ی مهم و حساس هست باید وارد شدن به این عرصه همراه با گذر از فیلتر‌های مختلف باشد نه اینکه یک ثبت نام و یک امتحان و شروع به کار بدون تجربه

    واقعا که با بی تدبیری جامعه ی حمل و نقل را به نابودی کشاندید

  • ناشناس 5 0

    متاسفانه با ورود هر کس تو این شغل شریف زحمت کش به هرج و مرج کشیده شد در ضمن شما برو جادتو درست کن که ماشین روی نردبان راه میره نه آسفالت با آوردن اینهمه ماشین وارداتی نبود بار وجاده ومسعول کاربلد

  • علی حسینیان 6 0

    باز کدوم آقازاده ای میخاد جیبشو پر کنه با فروش سپهتن آخه دفعه قبل نفهمیدین نصب هر دستگاه اضافی به تریلی انجام شدنی نیست و نمیفهمین بیفایده هست بابا بیا پولشو بگیر دستگاه هم مال خودت جمع کن این اراجیفو کجای اروپا سپهتن به تریلی نصب میکنن شما شاخ در اوردی شما آسفالت اتوبان تبریز زنجان رو درست کن خودش خیلیه که بخاطر آسفالت خراب و شیب زیاد تریلیهای چرت و پرت همشداز جاده قدیم میرن با سرعت کمشون حادثه درست میکنن کسی که خوابه میشه بیدار کرد ولی کسی که خودشو به خواب بزنه سخته

  • روح الله 5 0

    با سلام تو رو جان هرکس دوست داری بی خیال هنوز پول اون سپه تن که چند سال پیش از ما گرفتن تمام نشده اون هم که کار نمیکنه

  • ح ج 3 1

    کامیون وسیله نقلیه شخصیه و کسی حق نداره داخلشو دید بزنه چرا متوجه نمیشین مگه خونه خالتونه که میخوای همیشه نظارت داشته باشی

  • داریوش 2 0

    این همه چرت و پرت نوشتی آخرش معلوم نشد سپهتن چه کوفتی هست.خیلی خیلی ........هستید

  • علیبخشی 0 1

    سلام خوبه نصبش و اینکه خدایی جاده هامون خیلی وضعش خرابه ولی الان یکی دوماهه من دارم میبینم جاده ها رو دارید تعمیر میکنید خسته نباشید همینجوری ادامه بدید ممنون

  • احمد 2 0

    ببینید : اتاقک کامیون , حریم خصوصی راننده بحساب میآد و دید زدن و کنجکاوی و پایش این فضا , توسط نصب دوربین " سپهتن " در فاصله چند سانتی متری صورت راننده , نوعی تجاوز آشکار به حریم خصوصی راننده هست .
    به این ترتیب , راننده کامیون در این فضا , احساس بسیار ناخوشایندی پیدا میکنه , چیزی شبیه احساس یک متهم زندانی , که درون اتاقی حبس شده و یک دوربین هم درست در مقابل صورتش کار گذاشته اند .
    در حالیکه این قضیه , اصلا در مورد فضای عمومی اتوبوس صدق نمیکنه , در اتوبوس , ما هیچگونه فضای خصوصی نداریم و در این زمینه , حتی یک آینه در بالای سر راننده قرار داره و تمامی مسافران , چهره راننده رو مشاهده میکنند و بر عکس .
    یعنی یک فضای عمومی که همه حضور دارند و بود و نبود دوربین اهمیتی نداره .

    اما نصب سامانه سپهتن از نوع بدون دوربین در کامیون و در فضایی دور از دسترس , همانند داخل داشبورد ,, بسیار هم ارزشمنده و با رصد سرعت و مسیر بر خط ,,, میزان پیمایش ,, و انطباق مسیر با بارنامه صادر شده , و سایر جزییات ,,,,,, حتی در موارد خطر و سرقت هم میتونه , همانند یک ردیاب خودرو , بسرعت مختصات مسیر پیمایش و لوکیشن ناوگان رو به صورت لحظه ایی به پلیس ارسال کنه .
    و از این بابت فی الواقع , به داد راننده برسه .

    یعنی در به کارگیری فناوری سپهتن , نوعی بررسی و مصلحت اندیشی در واقعیت هم دیده بشه ,,,, و هدف , صرفا فروش اجباری تجهیزات دیجیتالی گران قیمت به مردم نباشه ,,,,,
    مثلا از رهگذر , رصد پیمایش ناوگان و انطباق مسیر با بارنامه ,, سوخت کافی در اختیار ناوگان قرار بگیره .
    نه اینکه همانند سایر طرحهای رها شده گذشته , از یک کار تحقیقی و میدانی مفید , پوست اندازی کرده و تبدیل به یک "بیزنس " پرسود و پول محور برای عده ایی شده باشد که بعد از مدتی , با خالی شدن انبارها ,, از کالای مربوطه ,, کل داستان هم با تمام حواشی اش به محاق فراموشی برود و تنها ارمغانش , بی اعتمادی , و بعلاوه یک دستگاه دیجیتالی گران و بی مصرف و یه خرج چند میلیونی روی دست کامیونداران گذاشته باشد .
    با سپاس

  • ناصرزالی 0 0

    عرضه ندارند یه چاله رو پرکنه وزارت راه بنظرتون میتونه نقطه های حادثه خیزرو اصلاح کنه