| کد خبر: 265856 |

نایب رئیس کانون انجمن های صنفی رانندگان و دارندگان ناوگان مسافر کشور:

◄ حمل بار با اتوبوس دخالتی در بخش کالا نیست/ نفس ناوگان جاده ای به شماره افتاد

در شرایطی که نفس ناوگان حمل و نقل مسافری بین شهری ( اتوبوس جاده ای ) به شماره افتاده است، حمل بار تنفس مصنوعی برای آن تلقی می شود که اگر آن را از ناوگان بگیرند مرگ آن حتمی است.

تین نیوز

نایب رئیس کانون انجمن های صنفی رانندگان و دارندگان ناوگان مسافر کشور گفت: در شرایطی که نفس ناوگان حمل و نقل مسافری بین شهری ( اتوبوس جاده ای ) به شماره افتاده است، حمل بار  تنفس مصنوعی برای آن تلقی می شود که اگر آن را از ناوگان بگیرند مرگ آن حتمی است.

به گزارش تین نیوز، مختار داوودی در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: حمل بار با اتوبوس دخالتی در بخش کالا نیست، چون بارهای که با اتوبوس حمل می شود بارهای اظطراری و فوریتی است که باید سریع به دست صاحبان کالا برسد.

بیشتر بخوانید:

◄ اعلام شرایط و محدودیت جدید حمل بار اتوبوس های بین شهری

وی عنوان کرد: به جز تهران و چند کلان شهر ، در دیگر شهرهای کشور حمل باری به اسم خرده بار انجام نمی شود و حتی مراکز انتقال خون محموله خون را با اتوبوس می فرستند، یاخودرویی که برای یک قطعه لنگ استبه طور اجباری با اتوبوس و به صورت اورژانسی حمل می شود و یکسری هم بارهای تکمیلی است که با وانت یا کامیون به صرفه نیست مثل چند رول کاغد دیواری یا چند متر کاشی.

مختار داودی تاکید کرد: یکی ازمشکلات پرسنل ناوگان اتوبوس بین شهری،  مشخص نبودن ارزش و مسئولیت توشه همراه مسافر است.

رئیس انجمن صنفی رانندگان و دارندگان ناوگان مسافر استان کرمانشاه گفت: بخشنامه سازمان راهداری در این مورد شفاف نیست، در این بخشنامه آمده است که برای هر مسافر توشه به وزن ۲۰کیلو رایگان است ولی مشخص نکرده  به چه ارزشی ؟ 

به گفته این فعال صنفی، متاسفانه اغلب مشاهده می شود در زمان مفقود یا حادثه برخی مسافران مدعی این هستند که ارزش بارشان ۵۰۰ میلیون شامل کامپیوتر، طلا، گوشی و غیره بوده است.

داودی تاکید کرد: درصورتی که باید برای حمل رایگان مسئولیت و ارزش آن مشخص باشد و ازسقف دو میلیون تومان به بالا مسافر موظف شود یا بیمه کند یا در خود اظهاری بهای مسئولیت آن را پرداخت نماید.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • علی اکبر عادلی 0 0


    نایب رئیس محترم کانون انجمن های صنفی رانندگان و دارندگان ناوگان مسافر کشور
    اتوبوس برای جابه جایی مسافر و حداکثر توشه ۱۸ تا ۲۰ کیلوگرم طراحی می شود. معمولا وزن ناخالص اتوبوس دو محور با توشه مسافر ۱۶ تا ۱۶/۵ ‌‌تن است . طراحی ترمز ، اندازه لاستیک ها ، سامانه فنربندی یا تعلیق ، قابلیت فرمان و بار محوری جلو و عقب بر اساس وزن ناخالص کل محاسبه شده است . اتوبوس از زاهدان و کرمان با بارتجاری حداقل ۴ تن به سمت شهرهای دیگر حرکت می کند . بارگیری بار اضافی غیر آنچه کارخانه سازنده توصیه کرده است اقدام بسیار خطرناکی برای اتوبوس است . اولین خطر بارگیری بار تجاری در اتوبوس بالا رفتن مرکز ثقل است که باعث عدم تعادل و بی ثباتی اتوبوس می شود‌. مرکز ثقل اتوبوس با توجه به وزن سرنشینان و توشه آنها تعیین شده است.اگر باری که با اتوبوس حمل می شود بدون روی هم قرار گرفتن مرکز ثقل اتوبوس و بار باشد . بارمحوری یعنی وزن محور جلو و عقب اتوبوس از حالت استاندارد خارج می شود و ترمز و لاستیک و سامانه فنربندی و حتی فرمان تحت فشار بوده و کارایی اولیه را نخواهند داشت.