| کد خبر: 263833 |

خرید کامیونت دست دوم سالم و 3 نکته مهم درباره آن

خرید کامیونت دست دوم می تواند گزینه مناسبی برای افرادی که سرمایه لازم را برای خرید کامیونت نو ندارند، باشد اما آنها باید به برخی نکات مهم توجه کنند.

تین نیوز

خرید کامیونت دست دوم می تواند گزینه مناسبی برای افرادی که سرمایه لازم را برای خرید کامیونت نو ندارند، باشد اما آنها باید به برخی نکات مهم توجه کنند.

افزایش قیمت خودرو در کشور ما شرایط را برای خرید کامیونت سخت کرده است با این حال می توان کامیونت دست دوم سالم را در بازار کامیون با قیمت های نسبتا مناسب خریداری کرد.

دیزلیران در مطلبی به نکات مهم درباره خرید کامیونت پرداخته و نوشته است: زمانی که شما می خواهید یک کامیونت دست دوم را بخرید باید به نکاتی توجه کنید تا سرتان کلاه نرود. در مرحله اول تمام جوانب یک کامیونت از لحاظ فنی بررسی کنید همچنین مدارک کامیونت مثل مدارک بیمه و سند را چک کنید.

1. از کارشناسان معتبر استفاده کنید

بررسی سلامت فنی کامیونت از نکاتی می باشد که همواره در هنگام خرید کامیونت دست دوم باید بدان توجه کنید. برای خرید کامیونت دست دوم حتما باید کارشناس خودرو داشته باشید. که دیزلیران برای اینکه شما عزیزان دارای چالش کمتری در خرید شوید. کارشناس خودرو معتبر با مدرک بین المللی را در مجموعه خود دارد. در هنگام خرید از مجموعه دیزلیران کافیست فقط درخواست کارشناس خودرو داشته باشید.

2. کیلومترشمار را بررسی کنید

یکی از عواملی که در خرید کامیونت الوند دست دوم تاثیر دارد کیلومتر شمار آن است. هر چه کیلومتر شمار اعداد بیشتری انداخته باشد نشان از استهلاک بیشتر کامیونت می دهد بنابراین در قیمت گذاری تاثیر مستقیم دارد.

در هنگام خرید الوند دست دوم حتما ماشین را روشن کنید موتور و دود را بررسی کنید. چرا که رنگ های مختلف که در دود مشاهده می شود نشان از خرابی ها دارد. برای مثال دود سیاه عملکرد بد و خرابی کامیونت را می رساند. دود آبی نشان از سوخته شدن سوپاپ ها، فرسودگی و شکستگی رینگ و دود سفید نشانی است که به ما می گوید گرم کن کامیونت ممکن است خراب باشد.

3. به نکات کوچک دقت کنید

حتی از بررسی کردن موارد کوچک و دور از چشم هم خود داری نکنید برای مثال به سیستم تهویه توجه کنید و آن را روشن کنید در صورتی که بوی رطوبت و ضد یخ را احساس کردید نشان از نشتی مایعات است. بنابراین تمام موارد را بررسی کنید. بهترین راه استفاده از کارشناس خودرو مجوز دار است که در انتهای بازرسی مدرکی نیز به شما اعطا می کند.

انتهای پیام

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.