دلالان دوباره رانندگان کامیون را جا گذاشتند
قریب به اتفاق این افراد حتی قبل از تحویل خودروی ثبت نامی، اقدام به فروش و صلح حواله ها با قیمت های چند میلیاردی و بیشتر می نمایند.
یک راننده واقعی باید با کامیون فرسوده خود با هزینه های سرسام آور و آلایندگی بیش از حد محیط زیست و حادثه آفرینی های فراوان ناشی از فرسودگی اقدام به حمل کالا و امرار معاش نماید و تاوان منفعت و سود بادآورده دلالان را تقبل نماید.
به گزارش تین نیوز، یک شهروند خبرنگار با بیان این مطلب، مشکلات ثبت نام کشنده ام پاور را برشمرد.
وی گفت: اواسط اسفندماه سال ۱۴۰۰ گروه بهمن دیزل از کشنده امپاور رونمایی کرد، کشنده ای با مشخصات فنی عالی و قیمت تمام شده بسیار مطلوب و حدود ۳ میلیارد تومان است.
این شهروند خبرنگار تین نیوز، افزود: با رصد بازار خودروهای سنگین کشور میتوان استنباط کرد کشنده مذکور با قیمت پایین تر از خودروهای کارکرده چینی نظیر فاو و سی اند سی عرضه شده که بسیار به مذاق رانندگان خوش آمد.
این شهروند خبرنگار تاکید کرد: اما متاسفانه با توجه به بازه زمانی کم معرفی و ثبت نام و ذکر این نکته که هیچ راننده و کامیوندار خود راننده ای با توجه به شرایط اقتصادی کشور و هزینه های سرسام آور استهلاک و هزینه های زندگی چنین مبلغی در حساب بانکی خود ندارد.
او ادامه داد: حتی اگر در صورت تمایل و پذیرش ریسک فروش کامیون که منبع درآمد یک راننده کامیوندار است این شخص اقدام به ثبت نام کشنده جدید بهمن دیزل نماید در عمل موفق نخواهد بود و تنها عده معدودی از افراد با توجه به توان اقتصادی خود اقدام به ثبت نام و پیش خرید کشنده می کنند.
وی معتقد است: قریب به اتفاق این افراد، با توجه به تجربه و حلاوت شیرینی که از قِبَل واردات کشنده های کارکرده اروپایی به دست آوردهاند خطرات جاده و ناملایمات رانندگی و توجیه اقتصادی کامیونداری را قبول نمی کنند و حتی قبل از تحویل خودروی ثبت نامی اقدام به فروش و صلح حواله ها در سایت های نظیر دیوار یا نمایشگاه های خودرو با قیمت های چند میلیاردی و بیشتر می نمایند کاری که شرکت بهمن دیزل با اشراف و مقید بودن به رعایت حقوق مصرف کننده و درک شرایط بازار انجام نداد.
او ادامه داد: معتقدم هیچ راننده و کامیونداری حتی با خرید و شروع به کار کشنده چینی یا حتی کامیون روز اروپایی نمی تواند در عرض چندین سال مبلغ 10 میلیارد ریال سود خالص ببرد؛ کاری که برخی دلالان خودروی سنگین در عرض 2 ماه بدون هیچ زحمت و ریسکی انجام می دهند.
این شهروند خبرنگار تین نیوز عنوان کرد: در چنین شرایطی یک راننده واقعی باید با کامیون فرسوده خود با هزینه های سرسام آور و آلایندگی بیش از حد محیط زیست و حادثه آفرینی های فراوان ناشی از فرسودگی اقدام به حمل کالا و امرار معاش نماید و تاوان منفعت و سود بادآورده دلالان را تقبل نماید.
او گفت: جا دارد مسئولان امر با استفاده از ابزارهایی نظیر درخواست و استعلام کارکرد کارت هوشمند رانندگی فعال شخص ثبت نام کننده در بخش خودروهای تجاری و کار یا عدم امکان انتقال سند کشنده تا چندین سال نظیر ثبت نام خودروهای سواری، از سوء استفاده زالوصفتان اقتصادی جلوگیری کنند تا این قشر زحمتکش و جامعه اقتصادی کشورمان بتوانند چرخ های اقتصادی کشورمان را در شرایط تحریم های ظالمانه روانتر به حرکت درآورند.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.