| کد خبر: 263802 |

افتتاح 211 کیلومتر آزادراه بدون دوربین کافی و با نظارت ناقص پلیس

◄ اتوبان اصفهان شیراز در خطر تبدیل شدن به جولانگاه راهزن ها!

اتوبان اصفهان شیراز فاقد دوربین های امنیتی کافی و مراکز ایست و بازرسی پلیس راهور و نیروی انتظامی به تعداد لازم است و خطر سرقت و راهزنی خصوصا در ساعات نیمه شب رانندگان را تهدید می کند.

تین نیوز

اتوبان اصفهان شیراز فاقد دوربین های امنیتی کافی و مراکز ایست و بازرسی پلیس راهور و نیروی انتظامی به تعداد لازم است و خطر سرقت و راهزنی خصوصا در ساعات نیمه شب رانندگان را تهدید می کند.

هنوز مدت زیادی از افتتاح آزادراه اصفهان شیراز نگذشته که شیرینی گشایش این محور مواصلاتی به کام برخی رانندگان کامیون تلخ شده است. پیش از افتتاح این آزادراه نیز برخی کارشناسان درباره ضرورت توجه به موارد امنیتی هشدارهایی داده بودند.

خبرهای مهم روز را بخوانید:

اتوبان اصفهان شیراز و 3 راهکار حفظ امنیت در برابر دزدهای این جاده 

 

تصور می رفت بیشترین مشکلی که افتتاح عجولانه این اتوبان ایجاد کند ناآماده بودن تابلوها و سایر تجهیزات ایمنی جاده ای باشد اما اکنون بر اساس گزارش رانندگانی که از این محور تردد کرده اند، معضل دیگری بروز کرده است.

توضیح این که برخی کاربران اتوبان اصفهان شیراز به ویژه رانندگان کامیون در تماس با تین نیوز از نبود امنیت لازم در این اتوبان گله و شکایت دارند. یکی از رانندگانی که اخیرا از این آزادراه عبور کرده از نبود دوربین های جاده ای به تعداد کافی در این محور سخن گفته و سرعت بالای بعضی خودروها را خطرآفرین توصیف کرده است.

سرقت کامیون در اتوبان اصفهان شیراز

یک راننده کامیون دیگر از سرقت خودرو و بار خود چند روز بعد از افتتاح آزادراه اصفهان به شیراز خبر داده و به خبرنگار تین نیوز گفت: تصور ما این بود که وقتی رئیس جمهوری که در دستگاه قضا از خود قاطعیت نشان داده یک اتوبان را شخصا افتتاح می کند موارد امنیتی آن را هم به مسئولان متذکر می شود اما ظاهرا این طور نبوده است.

رضا افسری افزود: متاسفانه این اتوبان از نظر امنیتی شرایط خوبی ندارد. 24 مهرماه ساعت حدود 1 نیمه شب در اتوبان اصفهان شیراز ، حوالی پل سمیرم ، در حوزه استحفاظی خسرو و شیرین در حال رانندگی بودم که یک پژو پارس سفید جلوی خودروی من پیچید و با نشان دادن تابلوی ایست خواست توقف کنم. چند لحظه ای نگذشته بود که سرنشینان پژو پارس با اسلحه تهدید کردند اگر توقف نکنم به لاستیک جلو کامیون شلیک خواهند کرد. سارقان به محض توقف به من حمله کردند و با شوکر برقی به من شوک دادند و کامیون و بارش را به سرقت بردند.

وی توضیح داد: بار کامیون 120 راس گوسفند بود و چوپان گوسفندها هم همراه بار بود که وی نیز مورد ضرب و شتم سارقان قرار گرفت و به همراه من ساعاتی در خودرو سارقان با چشم و دست های بسته اسیر بود و نهایتا ساعت 4 و نیم صبح با دست بسته و پای برهنه در بیابان رها شدیم.

این راننده کامیون در ادامه تصریح کرد: سوال من از مسئولان امر این است که چگونه اتوبانی که 211 کیلومتر طول آن است را بدون پاسگاه و ایست بازرسی و دوربین امنیتی افتتاح کرده اند که دزدها و راهزن ها از نظارت ناقص پلیس سوء استفاده کرده و امنیت را از رانندگان کامیون سلب کنند.

وی با استمداد از پلیس آگاهی برای دستگیری سارقان اتوبان اصفهان شیراز، بیان کرد: کامیون به فاصله چند روز بعد از سرقت پیدا شده ولی بار کامیون کماکان مفقود است.

انتهای پیام

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 77 15

    جند تا دست قطع بشه درست میشه

    • ناشناس 92 1

      اونموقع بیشتر مسئولینمون باید بدون دست وپا مثل یه کُلمَن بازنشست بشن🤣

    • حاج علی 55 1

      تازه اگه بدون دست و پا بازنشسته بشن میشینن کتاب خاطرات جانبازی و جبهه و جنگ رو مینویسن!😂😂😂

  • ناشناس 24 176

    آزادراه به این عظمت و به این طول ساخته شده و خورد خورد , بقیه کارهاش مثل احداث پایگاه های دائمی و اصلی اورژانس , آتش نشانی , نیروی انتظامی و راهور و ... نصب دوربین ها و ... آن نیز انجام خواهد شد به این فرمول می گن "فرمول جهادی" یعنی زیرساختی را بسازیم که موقت هم که شده به کار مردم بیاد با 99 درصد تکمیل افتتاح بشود بعد کم کم آن 1 درصد را هم تکمیل کنیم زیرساخت به این عظمت و به این قیمت گران را برای 6 ماه دور از سرویس نگه نداریم که مثلا تو این 6 ماه به 100 درصد تکمیل برسه کشور ما کسری و عقب افتادگی تاریخی زیادی دارد دنبال فرمول های عادی باشیم مردم خیلی دیرتر به زیرساخت ها و خدمات مورد نظر می رسند , دستشون هم درد نکنه همچین زیرساخت درجه یک و مهم و جهانی را ساختند .

    • Rahman 94 8

      زیر ساخت مهم درجه یک و جهانی!
      توی مسیر خطر راهزنی هست،بنزین ت تمام بشه پمپ بنزین نیست،پلیس راهور و دوربین نظارتی نداره ممکنه بشه پیست مسابقه
      نه به شیراز رسیده و جاده درست ورودی داره و نه وارد استان اصفهان شده
      خود نمایندگان شیراز هم مخالف افتتاح به این شکل بودند اما زورشون نرسید و شد مثل پروژه های ناقص دیگه که قبلا افتتاح شده( راه آهن شیراز اصفهان )

    • م ر ن 76 6

      حرف شما آقای ناشناس درست ولی امنیت بایددراولویت باشد ودرهمان زمان افتحاح این بزرگراه باید یه فکر درست ودرمان برای امنیت تمام مسافران این راه چه کامیون یاشخصی یا...میکردندتاوقتیکه پاسگاه ودوربینها وبقیه چیزهای مهم درست بشه اگرخدایی نکرده دزدهای نامرد اموال خودشمارومیبردندالان چه حالی داشتیدعزیز دل

    • کمال 66 9

      چندتا مهندس دیگه مثل شما داشته باشیم کامل کشور پیشرفت میکنه

    • ناشناس 91 6

      بایددیداگه کامیون وگوسفنهامال توبودبازهم همین نظرراداشتی

    • یک ایرانی 85 6

      ناشناس این چه توجیهی هست آدم حسابی هم زمان با ساخت اتوبان می‌توانند ایستگاه پلیس دوربین تابلو خصوصا و خیلی کارهای جزئی را هم تامین کنند این چه استدلال آبکی که میگی جاده بسازند ۶ ماه هم طول بکشد وسائل ایمنی آن را انجام بدهند آیا حساب کردی در این ۶ ماه چقدر تلفات جانی و مالی به علت نبود امنیت جاده و نبود امکانات کنترل سرعت و نبود پلیس می‌دهد یه کم فکر کن و بعد طومار بنویس

    • علی اسلامی 85 12

      سلام البته کاملا روشن است که جدی نفرمودید و مزاح‌ فرمودید خوب در جمهوری اسلامی با این دولت سرتا پا دروغ و بی مسولیت وبی کفایت غیر از این بعید نیست‌ بعد سیزده سال یک اتوبان بدون هیچ افتتاح کردند که دهن مردم را ببندند البته خوب تقصر خودمون هست وبه قول معروف از ماست که برماست وقتی تو مناظرات انتخاباتی هم دیگرا لو میدند و ما میریم با شور وشوق به روحانی رای میدیم بهتر از این نمیشه‌ این طرخ ها خیلی زودتر از اینها باید تکمیل شده باشه ما مثلا مسلمونیم‌ ولی کار کردنمون مسلمونی نیست میریم به امثال احمدی نژاد روحانی و ریسی رای میدیم و تیشه‌به ریشه ی خودمون میزنیم‌ و با وجود موج‌افغانی ها و متولدینشون که امثال نوزادان افغانی در تهران طبق آمار خود دولت۷۵ درصد بوده خیلی زودتر نسل ایرانی منقرض میشه و فردا ایران میشه افغانستان همینحا از مردم عزیز میخوام نه بهشون کمک کنید نه بهشون کار بدید چرا من جوان۴۰ساله باید بیکار باشم و افغانیها سر کار البته اونها هم آدم هستند وحق زندگی دارند ولی نه اینجوری که مملکت مارا اشغال کردند با این دولت بی سواد وبی فکر و بی مسولیت ما

    • احسان 52 18


      تسلیت میگم بابت فکر عقب افتادتون

    • هان 73 4

      فرمول جهادی شما میگه جان و مال و ناموس مردم ۱٪ میشه و افتتاح پروژه به هر قیمت ۹۹٪؟ آدم ناحسابی حرف حساب بزن یا نمیدونی هیچ نگو . فقط بفکر این هستند که به نام آنها افتتاح بشه . این اتوبان در چند دولت بوده و باور کن روحانی ۶م میتونست افتتاح کنه و نکرد. نباید تا راه اندازی امنیت راه اندازی میشد . از چه زمانی امنیت ۱٪ شده؟ بدون امنیت چه فایده ای داره اگر جاده ۲۰ خطه باشه؟

    • فرهاد رستمی 76 7

      مملکت با شل مغزهایی مث تو شده این

    • ناشناس 54 5

      اصلا جاده درست میشه که تردد راحت تر و ایمن تر باشه! وگرنه وسط دشت و منطقه صاف هم میشه رانندگی کرد!!!

    • مهدی 30 3

      کدوم طرح با کارشناسی افتتاح شده که این افتتاح بشه اگر اختلاس نبود همین هم راه نمی افتاد نود درصد پروژه هم امنیت هست دانشمند

    • پسر کوهستان 36 4

      فرمول جهادی نشنیدیم که اینم شنیدیم .. اره خورد خورد جهادی مثلا تا ۵۰ سال دیگه درست میشه . مردم چقد عجولن .عجله نکنید جهادی درست میشه . خخخخخخ

    • محمد 25 3

      عمو حالت خوبه

    • ارش 38 3

      شما احتمالا خودت راه زن هستی

    • امین 40 4

      فرمول جهادی یعنی روی همه چیز باید ماله بکشی

    • بیخیال 48 5

      اصلا از کجا معلوم . شاید این جاده رو بدون دوربین و پاسگاه زدن که اشتغالزایی کنند برای راهزنان و دزدان زحمتکش ! مگه اونها شکم و زن و بچه و خرج و مخارج ندارن. اینم تو این گرونی و بالا رفتن ثانیه ای قیمت اجناس و کالاها. شما خودتون رو بزارید جای اونا تا بهتر شرایط را درک کنید. بنده خداها نه بیمه دارن نه بازنشستگی نه اتحادیه و صنفی و نه سختی کار و هیچ چیزه دیگه. تازه در خطر قطعی دست و پا و کتک خوردن و کشته شدن و غیره هم هستن. از دولت محترم باید تشکر هم کرد بابت این همه خدمت که حتی بفکر معشیت دزدان و راهزنان هم هست . ناشکر نباشید عزیزان . شما خرد خرد دزدی میکنید اونا یجا میان ازتون میبرن . در کل همه دزدیم فقط سبک و تکنیک و تاکتیکمون باهم فرق داره .😂😂😂

    • ناشناس 18 3

      اگر در این مسیر دچار مشکل بشی و بازهم اینگونه حرف بزنی درسته
      هرچند کسی که ماشین نداره محاله مطالب و مشکلات مطرح شده در این گزارش رو درک کنه

    • ناشناس 10 2

      شما به این میگید زیر ساخت جهانی

    • ناشناس 16 2

      عمو تو خود راهزنی با این تفکر
      چقدر بهت میماسه

    • کارگر ساده 11 1

      سلام.به این عظمت تو چند سال ساختن؟تو به این میگی جهانی؟چقد درخت بلوط تو مسیر از بین رفت؟تو به این میگی جهانی
      حالا خواهیم دید این مسیر چقد دوام میاره چند سال دیگه میشه انگار جاده مال رو

    • ایرانی 8 1

      واقعا چقدر دنیا پیشرفت کرده تمام دزدان دیگه تحصیلات عالیه دارن شما نگاه کنید چه متن قشنگی نوشته!!!
      من مسیرم نیست ولی به خاطر این اقا که به خاطر نون در آوردن اینقدر به مغزش فشار آورده میرم اونجا یه دوری میزنم ولی خدا وکیلی نکشیمونا اقای فرمول جهانی😁🤣

    • ناشناس 4 2

      کارهای جهادی اگر به این معنا است ،امنیت مردم را به خطر انداختن ،اموال مردم را تو اتوبان به سرقت بردن کی جواب گو است بهتر است کار را خوب ودرست انجام بدید کلمه جهادی راهم خراب نکنید
      و

    • ناشناس 2 1

      البته اگه امثال تو معنی جهانی روبفهمید

    • ناشناس 2 1

      ننه!این همه نفهمی و پیچوندن .
      بابا ما خودمون هفت خطیم شارلان شناسیم!بچه ی ناف کرجم نمی تونه گولمون بزنه.نی نی!پوشکتو خیس نکنی ...گول که می زنی مغز معیوب!

    • ناشناس 0 1

      اینایی که اومدن پاسخ دادن اکثرا مغز از بین رفته های اینستا هستند که چیزی از مغزشون هم باقی مونده باشه اون را هم ماهواره گرفته همین هایی که کارشون ناله کردن و غر زدنه و همه چیز را سیاه می بینند همین هایی که هر کار کوچکی در اروپا انجام شود کیفور شده تعریف می کنند و هر کار بزرگی هم در این مملکت انجام شود بازم محکوم می کنند !!
      بله این کریدور یک کریدور جهانی و بخشی از کریدور شمال جنوب است و با استاندارد بسیار بالا ساخته شده خوب شما که شغلتون ناله کردنه و راهشو پیدا می کنید چون پروژه در ایران ساخته شده و نه اروپا .
      و بعد در این آزادراه , هم تابلو وجود دارد هم پلیس راهور و انتظامی حضور دارد هم نیروهای هلال احمر و اورژانس جاده ایی و ... فقط به شکل "موقت" , محل ثابت ندارند تا ساختمان هاشون ساخته بشه که در حال انجامه شماهایی که از این آزادراه رد شدین این ها را دیدین اما خوب باید بگید نیست که بتونید بعدش ناله کنید یکسری تون هم که دنبال بقیه می رید تا خوراک ناله کردن تان جور باشد .
      بله پروژه به این بزرگی را برای 6 ماه یا 1 سال راکد نگه نمی دارند که 1 درصد باقیماندش تکمیل بشه که اون کار را هم بکنند باز "جماعت ناله کن" سر می رسن و اونوقت می گن عه چرا دیر ساختید ! چرا دیر افتتاح کردین ! جماعتی که دست تا کتف تو عسل بره و تو حلقومشون فرو بره باز چیزی برای ناله کردن و غر زدن پیدا می کنند .
      با 1 لیتر بنزین می شود تا 18 17 کیلومتر رانندگی کرد بگیم اصلا با 1 لیتر بنزین , 10 کیلومتر رانندگی کنید یک پراید هم داشته باشید اول مسیر 30 تا بنزین بزنید با این 30 تا می شود 300 کیلومتر رانندگی کرد چه جوری تو آزادراه 212 کیلومتری , بنزین کم آوردین ؟ بله ساخت مجتمع های آزادراهی با پمپ بنزین , فروشگاه , متل و ... الزامیست که این ها در حال ساخت هستند اما باید یک چیزی دربیارید که بشه باهاش ناله کرد یا خیر ؟ خب اول مسیر باکتونو پر کنید حرکت کنید حتی جایگاه بنزین هم وجود داشته باشد انسان عاقل بدون باک پر نمی زنه تو جاده .
      اگر هم فکر می کنید امنیت ندارد خب از مسیر قدیم برید فعلا خیلی از مردم می توانند بهره ببرند شما صبر کنید تا کیلومتر به کیلومتر جاده , گروه گروه پلیس بگذارن و رگباری دوربین نصب کردند بعدا از این مسیر بهره ببرید !
      البته که قصدتون فهمیدن نیست و دنبال ناله کردن هستید اما باید بدانید تو کشورهای پهناور و بزرگ مثل کانادا , آمریکا , روسیه , چین , برزیل و ... هم بروید با ناامنی کم و زیاد جاده های دور از شهر مواجه می شوید هیچ حکومتی حتی حکومت های پیشرفته و صنعتی و پولدار نمی توانند امنیت کامل برای جاده های طویل در کشور پهناورشان فراهم کنند چون چنین چیزی مثلا در آمریکا نیاز به نیروی پلیس بزرگراه حداقل 3 میلیون نفری , هزاران دوربین و صدها پهباد و هلیکوپتر و ... دارد البته این چیزا اونور ایرادی ندارد تو ایران باید بگیم و محکوم کنیم و ناله سر بدیم و غر بزنیم !!!!!!!!!!

    • ناشناس 0 1

      یک مشت نادان و نفهم ریختن اینجا و فقط نق می زنند .

    • شهروند 1 0

      در جریانی که از سال 1387 یا 1389 موقع تصدی بهبهانی وزیر راه کلنگ ساختش رو به زمین زدند

    • ماریا 0 0

      تاییدیه شما هم دقیقا در سطح همان کارکرد ناقص و معیوب مسئولین کشور ماست... اولا چرا باید اینهمه مشکلات داشته باشیم و عقب افتادگی و کارهای نیمه‌تمام یا کلا فراموش شده؟!؟
      دوما کی گفته کار جهادی یعنی انجام کار بصورت نیمه‌تمام، که ملت تاوان نیمه تمام بودنش را بدن؟!؟
      مگه فقریم یا نفت و معادن نداریم؟!؟ تحریم‌ها هم که دائم میگید بی‌اثر هستند؟!؟ چرا کار نیمه تمام؟!؟ شما خودت احتمالا مسئول راهداری همین موقعیت هستی! 😂

  • مرتضی 34 3

    بجای اینکه فورا اومدن افتضاش کردن اول باید ایمنی جاده رو افتضاح میکردن دلتون بحال عزیزای مردم باهزارتا بدهکاری بسوزه.که جون و مالشون تو خطر نباشه.هنوز پیمانکارای مافیای دزد بی ذات طلبهای مردم و ندادن چطور رئیسی اومده افتضاحش کرده.ننگ ننگ ننگ ننگ و هزاران ننگ بر شماها مافیای دزد باد

    • ناشناس 24 4

      توقعاتی داری کاکو آخه واسه کدومشون مهمه اگه مهم بود که درجه اول این خودروهای بی کیفیت که درواقع ارابه های مرگ هستند و قاتل جون مردم عزیزن رو از چرخه تولید خارج میکردن بعدش هم دست این دزدان و اختلاصگران رو قطع میکردن ولی متأسفانه...

    • احسان 6 3

      همش که شد افتضاح.. به نهضت سوادآموزی مراجعه شود🤣🤣

    • ناشناس 1 1

      نهضت سوادآموزی دیگه وجود نداره ولی من کتابشو هنوز دارم دیگه لازم ندارم

  • علی پهلوان 9 26

    نبود عوارضی در آزادراهای ایران به این شکل خواهد بود و خیلی از این بدتر هم میشه بهترین راهکار فقط نصب عوارضی

    • ناشناس 11 0

      تو از اون کله گنده هایی که میره مجوز میگیره عوارضی میزنه کلی پول به جیب میزنه وگرنه مردم عادی این حرف رو نمیزنن

  • ناشناس 71 8

    سلام به جای سنگ غزه رازدن به سینه به دادمردم ایران برسن همه گرسنه وبدبخت وفقیر هستنددزدی بیدادکرده

  • ایرانی 42 7

    باز میگن چرا چهره فلانی را تطهیر میکنی ولی در روزگاری نه چندان دور در سرزمینی پاک دزد غلط میکرد روز یا شب پیداش بشه.

  • ناشناس 8 1

    جوری میگن بلا فاصله چند روز بعد از سرقت شدن باید با رانندش پیدا میکردین بعد میگفتین بلا فاصله

  • راننده نیسان 30 3

    کجای دنیا 230کیلومتر آزادراه ن پمپداره ون مجتمه رفای؟ شب که میای راهزنه که پشت نیوجرسیها پنهان شدن دنبال فرصتن

    • ناشناس 24 2

      حالا مجتمع رفاهی اولویت دوم! اما پمپ بنزین چی و پلیس راه اولویت اول است!! اساسا پلیس ضابط قانونی است!!

  • ناشناس 16 6

    واقعان از نظر امنیتی خوب نیست ۸۰درصد سارقان چون میبینن دوربین نداره وایست بازرسی هم نداره واقعان سواستفاده میکنن ولی ازمعسولین عزیز خواهیم که انشالا مشکل را به زودی حل کنند

  • ناشناس 26 2

    واقعان یک دامدار ۱۲۰راس گوسفند کل دارایی زندگی اش بوده دزدان بی قیرت در مکان به سرقت برده اند

  • آریوبرزن 7 2

    سلام.تشکراز این گزارشتون...آیا مسئولین پیگیری و تصمیم کارشناسی تخصصی وبه موقع دارند؟باخانواده یارانندگان مسافربری سبک وسنگین.

  • بهنام 30 2

    وقتی رئیس جمهور مملکتی افتتاح یک پروژه نیمه کاره برایش از جان و مال مردم مهمتر باشه، بیشتر از همین هم نیست

    • ناشناس 2 0

      شاهچراغ بزنه به کل وجودش.بی مغز فتنه با اون جمیله ش.بانو اول جمیله نامه بزن به بانوی اول مهربان وفادار همسر مکرون

  • ناشناس 29 0

    من از این جاده آمدم

    شب های وحشتناکی داره

    بخصوص برای خانواده ها

  • هان 21 0

    شخصا تجربه این جاده رو داشتم و البته روز
    . از تجربه ام گفتم و به رانندگان گفتم از این محور نروید مگر روز باشه و سوخت کامل باشه و خودرو بی نقص باشه و البته آب کافی و مواد خوراکی با خود داشته باشید چون هیچ چیزی توی این مسیر نیست که بخرید . راستی کامیون ممنوع شده این محور و چطور این اتفاق در حالی که کامیون ممنوع شده افتاده نمیدونم . ولی شب که اصلا در این مسیر تردد نکنید . روز هم با توجه به مسائل بالا جوری بروید که شب در این مسیر نباشید .

    • ناشناس 19 2

      وقتی پلیسی اونجا نیست چگونه ممنوع شده؟؟؟ جاده ای که پلیس نداره یعنی هیچ قانونی اونجا اعمال نمیشه و هرکی هرکی است!!

    • هان 3 0

      اول ایزدخواست که میرسی به سه راهی تابلو زده . درسته پلیس نیست ولی تابلو در اول مسیر زده شده . خیلی از ماها زیاد به تابلو ها توجه نمی‌کنیم. گاهی وسط شهر ماشین های سنگین میبینی که مطمئنی اونجا کامیون ممنوعه ولی خب راننده قطعا مجبور شده تن به جریمه بده و وارد بشه یا ما خودروهای سبک ممکنه خیلی وقتها تن به جریمه بدیم و وارد محدوده طرح ترافیک بشیم یا طرح زوج و فرد .

      اما اینکه این مسیر امن نیست قطعیه و بدلیل طولانی بودن مسیر چندتا پلیس راه نمیتونه امنیت اینجاد کنه . از مسیر قبلی سفر کنیم بهتر امنت تر هست .

      به قول معروف دور از شتر بخواب ، خواب آشفته نبین

  • ملک 23 3

    فقط میخان بگن ما افتتاح کردیم

    • ناشناس 6 4

      حالا پلیس باشه هم هرکه هر که هست!پلیسای بوق بی عرضه

  • ناشناس 17 1

    واقعا باعث تاسفه ...

    • علی نیک اصل 4 0

      خدا بزنه او کسی که جاده نه افتتاح که

  • ناشناس 15 0

    س آقای محترم حالا خورد خورد جواب او راننده و چوپان بدبختم باید داد ضرر او زیانشان را کی میدد والا عقل حکم میکند هر کاری میخواهی بکنی اول از صفر تا صدشا برسی کن بعد انجامش بده مگر میشود جاده را درست کرد بعد به مورور زمان امنیتشا برقرار کرد

  • ناشناس 10 10

    عبور کامیون از این آزادراه فعلا ممنوعه. اون کامیونی که بارش رو دزدیدن خودش بزرگترین متخلفه!

    • ناشناس 9 0

      کی کنترل میکنه که کامیون نره! پلیسی که وجود خارجی ندارد؟؟؟

    • ناشناس 7 1

      به پلیس بگو جریمه اش کنه!!

    • ناشناس 9 0

      شاید تردد خلاف باشه ولی قطعا سزایش برباد رفتن سرمایه زندگیشون نبوده

  • ناشناس 20 1

    خبباید رییس جمهور خسارت زمان معطلی و بیکاری راننده و همچنین پول بار را به صاحیش بدهد اگر قانون بخواهد اجرا شود. این همه پول مالیات و عوارض می گیرند امنیت برقرار باشد وظیفه حکومت اسلامی است خسارت وارده را به بهترین نحو پرداخت کردهو از زیان دیده ها دلجویی کند.

  • ناشناس 2 20

    وقتی داشتی باهاش صحبت می کردی ازش می پرسیدی چرا از جایی که کامیون ممنوع بوده عبور کرده. قانون شکنی عواقب داره آقای افسرس

  • ناشناس 16 3

    کار سختی نیست.گشت پلیس راه و نیروی انتظامی.مثل روزی که رییس جمهور اونجا بود برای افتتاح.

  • مهدی 21 3

    یا قیر هست،قیف نیست، یا قیف هست قیر نیست، یا دوتاش هست کارگر نیست. همیشه همینه

  • مسعود 4 32

    یعنی فقط عین مگس دنبال زخم میگردیم، نمیشه که از هر کاری فقط بدی هاشو ببینیم، این مسائل هم حل بشه با یه عده دنبال یه مشکل دیگه میگردن

  • ناشناس 17 3

    ۱۳ سال کم بوده فرصت نداشتند موارد ایمنی رو انجام بدند یکم صبور باشید شاید تا ۱۳ سال دیگه انجام شد

    • ناشناس 5 0

      به امیدخدا سیصد سال دیگه حل میشه به امید خدا برای نوه نتیجه نبیره و ندیده مون آماده نشه واسه ..حل میشه

    • ناشناس 10 4

      ۴۰ سال دیگه هم اینا همینن. پلیساشونم دزد سر گردنه ن. مسئولانش هم حرام لقمه توی این ۴۰ سال و خائن به دین الهی.
      فقط ستاره هاشون رو ببین خودشون رو بشناس. بازیگران عزیز لوند بی حیا لاقیدشون و...

  • سعیدصالحی 5 0

    خسته نباشید عزایزان مال مردم پیدا کنید

  • مجتبی 8 2

    ساخت این جاده بیش از ده سال طول کشیده و متاسفانه راجع به اون یک فکر اساسی نشده اولا ورودی این جاده از سمت جاده سپیدان که قبل از افتتاح این جاده هم شلوغ بود و شما یک مسیر 30 کیلومتری را بالای یک ساعت باید تردد میکردی اشتباه بود که الان با توجه به جاده اصفهان این زمان گاها به نزدیک یک ساعت و نیم میرسه
    دوما هیچ امکاناتی در این جاده نیست و اگه یه بدبختی ماشینش خراب بشه تو این جاده یا تصادف کنه ساعت ها معطل میشه
    سوما پمپ بنزین و خدمات بین راهی وجود نداره
    چهارم امنتیش تقریبا صفر هست
    در نتیجه این موارد اگه شما از جاده قدیم اصفهان بری قطعا سفر مطمئن‌ تری خواهی داشت و حتی شاید زودتر به مقصد برسی

  • خائن نیوز 1 18

    خودتون هم جِر بدین اتوبان شیراز اصفهان هست... و به نام اتوبان شاهچراغ

    • ناشناس 15 0

      احسن به این پاسخ منطقی و متین و مستدل!! اسمش هرچی باشه، با اسم چیزی حل نمیشه و کسی هم به اسمش کاری ندارد! شاید بخاطر امثال توست که به کچل میگن زلفلی!!

    • ناشناس 1 0

      حالا ا تو بان به اسم هر که میخواد باشه صحبت سر امنیت آن است ،آقا احمد بن موسی به این امر راضی است که اسم او باشد ومردم امنیت نداشته باشند؟

  • احمد 3 14

    خود راننده کامیون امار داده به سارقان

    • ناشناس 9 1

      حرف حساب دیگه ای نداشتی!؟

    • ناشناس 7 0

      نکنه اینکاره ای

  • پویا 5 4

    حالا مگه جاده ها و آزاد راهای که ایست بازرسی و پلیس راه و دوربین امنیتی داره دزدی نمیشه از مردم و رانندگان بنده حتی جلوی خود پلیس راه یکی از آزاد پر تردد کشور ازم دزدی شد عام جون خودت بشین سر جات ،

  • علیرضا 3 3

    نباید میرفتی اون مسیر را چون نوشته شده ورود کامیون در آزادراه ممنوع است .ضمنا پلیس راه باید مانع از تردد کامیون بشه ولی بنده با چشم خودم دیدم پلیس راه ایستاده بود ولی یکی یکی بعد از نگهداشتن کامیونها اجازه تردد میداد.این یعنی چی؟...

    • ناشناس 6 1

      یعنی زیر میزی

    • ناشناس 2 0

      من خودم شیرازیم اتفاقا نزدیک اتوبان هم زندگی میکنم چند روز بیشتر نیست که کامیون ممنوع شده از اول ممنوع نبود

  • ناشناس 4 10

    حالا ده ساعت روز امنیت دارد.؟ روز استفاده کنید،چرا اینقدر ناشکری.؟ زمان جنگ خاموش است

  • لیلا 4 4

    به نظر من امنیت هر جاده ای رو خود مسافران وکامیونها باید تامین کنند شرکتی که ماشین سنگین میسازه ونزدیک ششملیارد میگیره نه کاری داره این ماشین تو چه جاده‌ای باید حرکت کنه امنیت میخواد وهزار چیز دیگه ماشین سواری همین طور فقط دولت باید پول خرج کنه تا اون بیشتر بتونه ماشین تولید کنه پاسگاههای بین راه هم فکر خودشون الان ایست و بازرسی شهید امامی شهرضا امنیت رو برقرار کرده نه خیر تازه میدونید چقدر ماشین وقتشون هدر می‌ره نیروی کار و،،،،،

  • یاسر 0 0

    سلام خدمت شما دوست گرامی ببخشید اتوبان و آزاد راه‌ افتتاح شد ولیکن بدون هیچگونه تابلو وعلامت الآن جدیدترین خبرها آمده که این آزاد راه‌ کامیون ممنون شد مسیر جاده شیراز شیراز به اصفهان خوبه ولی متاسفانه در لاین برگشت که از اصفهان به شیراز هست بدون هیچ راه فرار برای کامیون و کامیونت ندارد شیب تند تند و تیز بدون راه فرار

  • حسین‌علی‌ 4 0

    سلام‌به‌همه ای دوستان عزیز.... من‌ از مسولان‌بزرگوارمی‌خوام‌ببینم تو منطقه‌ای که اقتصاد یک کشور تولیدمیشه چرا باید برای رانندگان مسافریسخت بگیرند...چند سالی هست تو منطقه عسلویه کار میکنیم تو اون هوای ناسالم از اب وغذا گرفته تا خیلی چیزهای دیگه ولی با این همه حال بازم شاکی نیستیم.....ولی من سوالم اینه که ایا دولت خبر دارند که ورودی عسلویه ماشینهای مسافری باید برای ورود پول زور باید بده در ورودی عسلویه تیمی مستقرشده واز خودروهای مسافری روزی۳۵ هزار میگیرند نمیدونم مگر چند کیلومتر هست یا اتوبان با امکانات فول هست که این مبلق میگیرند خواهشند به‌گوش مسئولین برسانید که ما رانندگان چه مشکلاتی در این منطقه داریم.....ممنون

  • ناشناس 5 1

    بابت گفتارم عذر میخوام
    ولی وقتی یه ساختمون هم که میخوان بسازن اول بفکر نگهبانش هستند وسپس یه سرویس بهداشتی واسه نگهبان و کارکنانش
    ولی این بزرگراه نه نگهبان(پلیس) داره و نه سرویس های خدماتی
    حرف آخرم اینه که مسئولین عزیز حتی اندازه یک ساختمان ساز هم به این پروژه بزرگ فکر نکردند که واقعأ جای تأسف داره

    • ناشناس 0 0

      جانش!عزیزش!از کله ها پوک تهی از مغز و شعور توقع فهم و اندیشه داری؟!

  • رضا 6 0

    در تمام طول مسیر یه پمپ بنزین وجود نداره
    چند شب پیش از این مسیر رفتیم بنزین تمام شد
    وضعیت خیلی بد و استرس زایی بود

  • ناشناس 5 0

    پمپ بنزین و روشنایی نداره

  • امیر 3 0

    چند روز پیش رفتم مسافرت تا شمال رفت و برگشتم از این جاده بود و نیمه های شب شد واقعا خوفناکه الان که نظرها میخونم میفهمم چه کار اشتباهی کردم ضمن اینکه یه ماشین پارس سفید منو تا مسیری همراهی کرد خداروشکر نتونست بهم برسه با ۲۰۵ کیلومتر سرعت ، اینو گفتم که بهیچ وجه این جاده رو نرین بدرد شب اصلا نمیخوره

  • همشهری 2 0

    فرمانده ناحیه فارس احسنت عجب

  • ن ر 3 0

    ماتاریخ ۷ابان دراین اتوبان ساعت ۱شب ماشین خراب شدحتی گوشی انتن نمیداددیگه به بحث دوربین وامبولانس وماشین امدادبه کنار خیلی ترسناک سرعت ماشین هاهم همه سرعت های بالا فقط خداخواست دوباره ماشین به راه شدوگرنه هیچ امکاناتی تومسیرنیست متاسفانه

  • مجید محاوی 2 1

    ملت گرسنه هستن و بدبخت جلوی مدیران راهزن و بانکهای راهزن را بگیرید

  • ناشناس 4 0

    آیا دزدفقط تو اتوبانه
    جای دیگه‌نیس ...

    تا دلت بخواد دزد ریخته

  • محمدحسین عباسی 2 0

    والا اتوبان غدیرهم همینطوره

  • ناشناس 2 1

    به یک پمپ گاز و بنزین نیاز داره و اصلا آنتن نمیده .چرا رسیدگی نمیکنن؟

  • شهروند 7 2

    از این دولت رمال وبی کفایت کاری ساخته نیست

  • گمنام 4 3

    چراغ و اینا داره اصلا ههههه.من نمی دونم این ملت چه گناهی کردن گیر همچین مسئولین بی کفایتی افتادن بخدا

  • ناشناس 7 0

    رانندگان اسلحه باخوشون باشه هرکی اومد بزنن

  • ناشناس 1 0

    باشه ناراحت نباش عادیه اینکارها

  • ناشناس 1 0

    الکی‌ حرف‌ نزنید‌ فعلا‌ این‌ اتوبان‌ با نصب ‌2 پلاکارت‌ بزرگ‌ کامیون‌ ممنوع‌ اعلام‌ کردند. از اول‌ افتتاح‌ نصب‌شده چطوری‌ از‌ کامیونها‌ دزدی‌ شده‌
    من‌ خودم راننده‌ کامیونم‌ بچه‌ یزدخواست

    • ناشناس 1 0

      وااای ننه. بچه ایی

  • مهدی 4 0

    ماهی را هروقت از آب بگیرن تازه است مسئولین محترم میتوانند چند تا کانکس موقت پلیس راهنمایی و نیروی انتظامی بگذارند تا به قول دوستات کارهای زیرساختی انجام بشه که ایست بازرسی و پلیس راه و دوربین نصب کنن

  • ناشناس 3 0

    اینها اتوبان نیست اتو خان هست عوارضی میزند الان میخواهند ببینند تا چقدر مردم میتوانند پول عوارضی بدهند با پاسگاه میاد پمپ بنزین خودش بیانگران نباشید

  • احسان 2 0

    گوسفندا پیدا شدن. اینا🐑🐑🐑🐑🐏🐏

    • ناشناس 0 0

      ممنون.اینم شیرینی ش🥧🥧🥧🥧🥧
      کیک فنجونی شیرینی سرای شهرمون سوسک و مارمولکم هم داخلشه.

  • ناشناس 1 3

    دارن فحش پلیس میدن چطور شده که حالا اینجا نبودنش احساس شده .....

  • ناشناس 5 0

    تو این سیزده سال نمیتونستین پمپ بنزین درست کنین یا دوربین بزارین برای امنیت مردم فقط میخاین ی چیزی درست کنین تحویل مردم بدین بعد بگین دولت این کارو هم انجام داد

  • مهدی 7 1

    سرقت در جاده در تمام استانها حتی استان تهران که استان استراتژیک می باشد وجود دارد. متاسفانه دستگاه قضایی و انتظامی به دلیل برخی ضعف ها و حتی هجمه های سیاسی دچار نوعی انفعال و سکون شده اند. ضمنا در همین کشور عده ای جهت جلب نظر مردم و با ژست روشنفکری از افراد مجرم و جانی حمایت می کنند و می گویند در کشور حقوق بشر رعایت نمی شود. حکم سارق و قاچاقچیان مسلح و متجاوزین به عنف فقط اعدام در ملاعام باید باشد تا قدرت قضایی به جامعه نشان داده شود.

  • محمدرضا 0 0

    دوست عزیز ،ازهردوطرف اتوبان چند تا بنر بزرگ زده، اتوبان کامیون ممنوع هست

    چجوری دوستان تابلوها رو قبل از ورود نمیبینند

    • منتظر 1 0

      منگول!حالا کامیون نه شخصی بپیچن ناموس مردمو ببرن و ماشینشون اونوقت زبون داری حالا گیرت به یک کامیون هست.اون کامیونم نبود دزدا یکی دیگه رو تلکه می کردن راهزن.
      شمام لفظ قلم افاضات نفرما

  • نعمتی 1 1

    سلام، باری مثل گوسفند، همیشه دزد داشته چه پلیس، دوربین، پاسگاه... باشد یا نباشد. فرافکنی نکنیم بنده خودم کامیون دارم و از این مسیر عبور کرده ام، هرچند هنوز «کامیون ممنوع» است ولی ما راننده ها عجول تر از دولتیم. بنده شاهد بودم از سال قبل عده ای درحال تردد از این بزرگراه هستند، با اینکه چند نقطه از آن خاکریز بود؛ اما رانندگان بویژه کامیونها رعایت نمی‌کردند و تردد می‌نمودند.

  • ناشناس 1 1

    اتوبان بی صاحب، کسی مسیرمجبور نیست ازاین راه عبور کند؟!؟

    • امیر 0 0

      کسی که بخواد دزدی کنه یعنی ناموس و خانواده براش معنی نداره...واقعا جای تاسف داره

  • Karen 0 0

    کلاهبرداری دیگری از دولت انقلابی

  • ناشناس 1 0

    چند روز پیش من از همین مسیر آمدم. دو ساعت از نظر زمانی زود تر رسیدم .ولی بجاش دوساعت آخر جاده وداخل گویم داخل ترافیک بودم .اینجا ایرانه

  • ناشناس 0 0

    پول نفت بین مردم تقسیم کنن مثل قطر،کویت،بحرین،عربستان دیگه دزدی پیدا نمیشه ،همش بخاطر فقره این دزدی ها،

    • ملیکا 1 2

      آمار فقیر نشینان اونجا خبر داری و حرف میزنی؟

  • دو 0 0

    من‌ قبلن‌ چند‌ سال‌ پیش‌ هم‌ شنیده‌ بودم‌ درجاده‌ های جنوبی‌ منتهی‌ به‌ اصفهان‌ شیراز‌ یامخصوصن‌ لرستان‌ یک‌ همچین‌ اتفاقاتی‌ درحال‌ رخ‌ دادن‌‌ است‌ تمام‌ این‌ سارقها‌ دزدیها‌ باهجوم‌ به‌ اصفهان‌ وشیراز‌ وتردد‌ دراین‌ جاده‌ ها‌ خیلی‌ راحت‌ دارن‌ دزدی‌ میکنن‌ وهیچکسم‌ نیست‌ جلوی‌این جماعت‌ رابگیرد‌ برای‌ من‌ سوال‌ چطوری جلوی‌ این جماعت‌ گرفته‌ نمیشه الانم‌ یه‌ چندسالی توبازارتهران‌ مولوی‌ امدن‌ مثل‌ ایستگاه‌ سعادت‌ ازمولوی‌ تا‌ اعدام‌ کارشان‌ قاچاق‌ موادمخدر‌ فروش‌ موادمخدر‌ وهیچکسم‌ نیست‌ جلوی‌ این جماعت‌ بگیر‌ ولی‌ اگریک‌ شخص‌ معمولی‌ شخروندمعمولی‌ حواسش نباشه یه‌ درگیری‌ بشه‌ بابت حقش‌ سریع ازکلانتری‌ نیرو میادیک‌ ادم‌ معمولی رو‌ میبرن‌ ولی‌ این‌ جماعت‌ کسی‌ کاری‌ نداره‌ . به‌ هرحال‌بایدیک‌ فکری‌ کرد‌ برای‌ این‌ موضوع‌ مهم‌ اون‌ راننده‌ بدبخت‌ زحمت‌ بکشه‌ بارببره‌ توجاده‌ بعداین‌ جماعت‌ بازرنگی‌ یاغیگری‌ گردن‌ کلفتی‌ هرغلطی‌ دلشون‌ میخادانجام‌ بدن‌ قانون‌ بایدبرای‌ همه‌ مردم‌ باشه‌ نه‌ فقط‌ برای‌ برای‌ یک‌ قشرمحروم‌ مظلوم‌ کارگرزحمت‌ کش‌ بعدیکسری‌ هم‌ این‌ وسط‌ هرجامیرن‌ گندبزنن‌ دزدی‌ غارت‌ چهارراه‌ گلوبندک پانزده‌ خرداد‌ تهران‌ پیمانکارش‌ چندنفربودن‌ قشنگ‌ یادم‌ من‌ میخاستم‌ کاراموبریزم‌ برای‌ بساط‌ فروش‌ پیمانکارش‌ امدگفت‌ حق‌ نداری‌ بساط‌ کنی‌ همه‌ جادزدداره‌ همه‌ اقوام‌ .میوه‌ گندیده‌ کال‌ رابایدمجازات‌ کرد‌ مجازات‌ سنگین‌ دست‌ پا‌ قطع‌ بشه‌ البته‌ به‌ شرطی‌ که‌ خودقانون‌ هم‌ داخلش‌ مریض‌ نباشه‌

  • ناشناس 1 0

    مسئولان عوض اینکه حرفهای گنده گنده بزنند به اینجور مشکلات رسیدگی کنند

  • ناشناس 0 0

    چه در این چه همه جای این مسول امنیت جان و مالت تنها خودتی خودت باید بدونی از کدوم راه بری شب یا روز بری باک ماشینت پر هس یا نه ...اتوبان ساختن شاهکار نکردن که عوارضی شو خواهند گرفت آسفالتش هم نصف بیشتر اتوبان موج دارد استاندارد یه اتوبان تازه افتتاح شده رو ندارد.

  • واقعیت محض 0 0

    من امروزیکشنبه ازاصفهان ازهمین بزرگراه به سمت شیرازاومدم اون اولش که ازسمت ایزدخواست به طرف شیراز باماشین می ایی انقدراسفالت افتضاحی داره که انقدرماشین بامسافران می لرزندتمام اعضا بدن بی قرارند ضمنا دونقطه بزرگراه هم پلیس بود که یکیشون بادوربین سرعت کنترل میکرد وجلوی پلیس خودم باچشمان خودم دیدم که سه ماشین ردشدند وپلاکشون راباچسب قهوهای که مخصوص کارتون بود مخدوش کرده بودند وازاولی ودومی ردشدند وهیچ عکس العملی ازپلیس ندیدم معلوم بود شوتی بودندیاخلافکار وباوضعیت بسیارخطرناک باهم ویراژ میدادندباخانواده هم بودیم .

    • Mehdi 0 1

      واویلا

  • قشقایی 1 1

    آزادراهی که مرتع عشایر را غصبی بگیرند و عاقبتش میشه جولانگاه دزدان

  • ناشناس 2 0

    یه دونه سطل زباله نذاشتن ،اونوقت دنبال امنیت هستید!!!؟ حالا این ابر پروژه بوده🤣🤣

  • علی محمد 0 0

    سلام.2رروز بعد از افتتاح جناب آیت اله ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌پلیس را سده 10تا ماشین سنگین گرفت یکیشم من بودم هر ماشین 100هزار جریمه کرد که چرا از این راه اومدین .مملکت که نیست گله بی چوپان هست

  • علی 0 0

    اتفاقا بیشتر تردد کنید تا امنیت برقرار بشه

  • بهروزی 1 2

    چرا خبر خیالی و دروغ منتشر میکنید.
    البته کار خبرنگار و رسانه های زرد با دروغ می چرخه.

    • ناشناس 0 0

      زرد که تو و دولت هست!قهوه ایی

  • گیگیلی. 0 0

    😀😀 از ملست که برماست..مگاماتات

  • ناشناس 0 0

    بنظرم اقای رییس جمهور بایداجازه بهره برداری از این راه رامنوط به تکمیل موارد امنیتی ورفاهی میکردن که امیدوارم تجربه ای باشد برای انکه مسولین پروژه های ناقص را افتتاح نکنند

  • کاظم 0 0

    قبل از افتتاح عرض کردم اتوبان بدون سروته فقط هدف تبلیغات ضد تبلیغ اینان چون تخصص ندارندکارهای بزرگ عمرانی رابجای شیرین نمودن کام عکس عمل میکنند

  • M M 1 1

    نیروهای خودوم راهنمایی و رانندگی حضور دارن البته اول و آخر بزرگراه شب روز و روزای تعطیل نداره خودم چند بار دیدمشون فقط برا جریمه کردن خودرو های سنگین و اتوبوس ها

    • Mehdi 0 0

      که مبادا یه وقت آسفالتش خراب بشه همین اول کاری

  • زارع 1 0

    درود باید ی فکر به حال برف اون مسیر کن توی زمستان خیلی اوضاع زمستانش خراب از سر راه خسروشیرین تا دوراهی دژکرد

  • حسبن 1 0

    یادم به سریال روزی روزگاری افتاد.

  • ناشناس 1 0

    فقط اخبارسراسری بگویید اتوبان شیراز اصفهان افتتاح گردید درضمن اتوبان فاقدامنیت برای رانندگان است

  • صالحی 0 0

    عزیزم این پروژه بالای ۴ سال هست که در دست ساخت است

  • روح الله 0 1

    بابا اینا دروغه زیادی دلخوش این خبر نشین

  • ناشناس 1 0

    ما هفته ای یبار با ماشین شخصی میریم ازین جاده، حوالی افتتاح خداشاهده توی تونلا 10تایکی داشتن چراغ میزدن که فقط بگن روشنش کردیم، اخه چرااین همه عجله فقط برااینکه توی اون هفته کارو باتمام برسونن ب قیمت جوون مردم؟! کاش توی همه کاراشون اینقد مصمم بودن و کله میکردن، واقعا باید بحق و حقوق اون راننده و صاحب مال و چوپان رسیدگی شه، جدای از ضرر مالی بارروانی که همیشه ازین جاده روشون مونده چجور باید برداشته شه؟! اینقد تاریکه که ادم مردمک چشماش باندازه کل چشمش گشاد میشه،کامیون ممنون کردن جلوی شخصیارو نمیتونن بگیرن زن و بچه و افراد بیمار تو ماشین چی میشن شاید خودراننده مشکل قلبی داشته باشه و فوت کنه از ترس یه خانواده بی سرپرست شه، ب چه قیمتی که تو اون هفته خراب شده شما افتتاح کردین؟! رییییییییییییدیییییییین

  • لیلی 0 0

    سلام و خدا قوت به تمام افرادی که طی این ده سال در این بزرگراه به هر نحوی زحمت کشیدند
    درسته چند تا از کارهای ضروری هنوز انجام نشده ولی خیلی عالی کار کردند و مسیر از شهررصا تا شیراز دو ساعت و نیم طول میکشه و از لحاظ علامت های کنار جاده و مسیر و خطوط وسط خیلی خوب کار شده بود ان شاالله بزودی قسمت آخر که به بیضا و گویم منتهی میشه را هم افتتاح کنند و مشکل بار ترافیکی را حل کنند

  • یک ایرانی 1 0

    هم وطنان عزیز در این مملکت اگر مسافرت یا قصد رانندگی دارید خواهشن شب در جاده ها حرکت نکنید اگر دزد به شما بزند وشما شانس بیاورید ودستگیر کنید حق ندارید دست روش بلند کنید اخه این چه قانونیه

  • رضا 0 0

    اره من خودم اهل همون منطقه هستم واقعا امنیت نداره

  • بهبود 0 0

    ازرانندگان خاهش میکنم بجز ماشین پلیس هرماشین شخصی جلوی شمارو خواست بگیرد ازروش رد بشید چون بمونی اونا ازروت ردمیشن

  • مهرانا 2 0

    یکم صبر کنید
    اگر موضع نگیریم شاید به یه جایی برسیم
    بهم توهین نکنیم و مودبانه درخواست کنیم
    ارزش مردم ایران به بهترین امکانات هست
    اصلا نیازی به ۶ ماه صبر کردن هم نیست لطفا کار رو به دست اشخاص کاردان و پخته بدهید
    خدایی اگه کار دست من بود درجه یک تحویل می دادم و برای همیشه مردم دعام می کردند
    کار باید برای خدا باشه نه اینکه بخواهیم خدای ناکرده قپی بیایم که زود تحویل دادیم و ....
    کادوی سر عقد ندادین که بخوایم بگیم دستتون درد نکنه کار کردید و پولش رو مالیات دهنده ها و درامد دولت داده پس باید درجه یک باشید به روز و مدرن باشید و نیروی کارآمد استخدام کنید و تامین امنیت کنید

  • ناشناس 3 0

    خداروشکر یک سرقت شده بنظرمن اگر مسولین سریع جاده رو ببندن بهتره تو هرکاری میگن اول ایمنی بعد استارت کار حالا پیش امده تاقبل جنایتهای دیگه نشده ایمنی روبرای شهروندان ایجاد بکنن فردا اگرکسی بخواد ردبشه باید عوارض بده حلال باشه این پولی که گرفته میشه اگر اگر اتوبان باشه نه به اسم اتوبان رالی مسابقه باشه

  • آزاد 0 1

    نظرها راخوندم هرکسی سازخودش رامیزنه ومیگه من درست میگم بعضی ها همه چیز رابه هم ربط میدند.ای شخص محترم اتوبان چه ربطی به غزه داره .این اتوبان بودجه داشته برای خودش میشه گفت چرا هزینه اتوبان رابردندچهارمحال بختیاری برای سیل خرج کردند اصلا جور در میاد باهم.اتوبان برای خودش بودجه داشته سال به سال گرفتند

    • ناشناس 0 1

      تو واقعآ آزادی!
      همه ش ربطش درسته!شما مغزت نمی کشه

  • ناشناس 2 0

    اتوبان نیست که شده جولانگاه قاچاق برا همین امشب یکیش نزدیک بود بره تو ماشین من

  • محمود بلیغیان 0 0

    البته هر جاده و بزرگراهی در هر کشوری نیاز به علائم راهنمايی و رانندگی و علائم هشدار دهنده شب رنگ بصورت تابلوهای‌ بزرگ قابل دید کافی‌در روز و شب و خط کشی های بادوام و برجستگی های کنار جاده بصورت ردیف هشدار خروج از جاده و همچنین چراغ های روشنائی وسط جاده ها و در پشت گارد ریل ها برای دید لازم در هنگام شب ها و نکته بسیار مهم دیگر، نصب دوربین های نظارتی کافی بخصوص در نقاط حادثه خیز و ناامن جاده ای و کنترل کامل پلیس راه و گشت منظم این نیروهای زحمتکش و جان بر کف و فداکار پلیس نیروی انتظامی و پلیس راهور دارد ، ضمناً نصب تلفن های اضطراری ایمن و ضد سرقت مانند آنچه در گذشته در کنار جاده اصفهان به تهران بود، برای بزرگراه جدید و اتوبان جدید اصفهان - شیراز که بتازگی افتتاح شده است، برای حفظ امنیت این جاده مهم مواصلاتی بسیار مهم و ضروری است.

  • ناشناس 5 0

    کار هرتکی همین میشه راه زن هم باید پیدا بشه هنوز مونده که چه اتفاقاتی تو این جاده بیفته

  • ناشناس 0 0

    نه نیروی انتظامی قدرت خوبی داره
    نه قوه قضاییه اقتداری که راهزن و دزد بخواد بترسه

  • ناشناس 1 0

    فعلا سودتو افتتاح کردنه جان مردم چه ارزشی داره دولت مردان ما سرشون سلامت اینم از افتخاراتشونه

  • سارا 0 0

    واقعا 😂

  • سارا 1 0

    خوب چرا شروع به رفع ایراد های این ازاد راه نمی کنن

  • ملیکا 0 4

    سلام ما که ازشیراز به اصفهان چند بار سفر داشتیم خیلی ازشون ممنون هستیم چون راهمون رو خیلی کمترکرده در ضمن ورود کامیون و اتوبوس ممنوع هس

  • ناشناس 1 0

    رییس راهزنان هم حرفی زد

  • Mehdi 1 0

    بهترین راه تخته کردن ورودی های اتوبان است وگرنه جنایتهای پی درپی، شاهدتردد مادر و دختر تنها با ماشینشون تو این جولانگاه دزدان بودم

  • مسعود 1 0

    توکشور اگر بخواهند دست قطع کنند خیلی ها از مسؤولین گرفته تا پایین تر باید دستشون قطع بشه،
    تواین کشور اول منار می دوزدن بعد دنبال چاه میگردن
    آقای رئیس جمهور هنوز دوسال دیگر وقت داشتی این اتوبان به نام شما افتتاح میشد،
    هرچند اقتصادکشور را به افتضاح کشوندی

  • ناشناس 0 2

    من ک شک ام به راننده کامیون میره. بیشتر مواقع خود راننده کامیونها هستند

  • غریب عبدالحسن 0 1

    من ک شک ام ب خود راننده کامیون میره

  • S 0 0

    بنده خدا کف شهرهامون امنیت نیست چه بسی جاده هامون حالاگیریم که دوربین نصب شودچه کمکی میشه بنظرشما..بایدسفره هاپرشودشکم هاهم سیرباشدتااصل داستان منحل شود

  • اکبر 1 0

    ساکت باش راننده خودخواه .اگه مال تو رو بردن بجاش امنیت داری .زیاده خواه نباش که بجاش میری مستقیم تو بهشت

  • Strip 1 0

    من میدونم گوسفندا کجاست ... تو شکم محمد و اصغر و سعید و سودابه و لیلا و زهره و علی و سجاد و... اگه پشت گوشتو دیدی بارت پیدا میشه

    • ناشناس 0 0

      شکم خودتم صدای گوسفند می ده ها!

  • رحیم 0 0

    میشه بفرمایید که چرا اسم این اتوبان اصفهان - شیراز هست در صورتی که یک سانتی متر از این جاده حتی توی استان اصفهان نیست !؟ بنابراین بهتره بگید اتوبان شمال به غرب استان فارس

  • ناشناس 0 0

    من تو این جاده رفتم دقیقا فردای روزی که افتتاح کردن اصلا ورودی که به این جاده وصل میشه بدون هیچ تابلو و علایمی و اینکه بدون هیچ امنیت جاده ای و خدمات رفاهی فقط ظاهراً عجله داشتن این جاده رو افتتاح کنن که بگن کاری بزرگترین رو انجام دادیم واقعا این جاده رو زدن عالی بود کوتاه ترین مسیر بدون خستگی به مقصد می‌رسی ولی بهتر بدون با تمام کمال انجام میشد که مشکلی پیش نیاد تردد تو هوای تاریک از اون جاده بسیار خطرناک هستش و تنها بدیش اینه که تو راه برگشت وقتی می‌رسی به بیضا اون جاده باریک اینقدر کوچیک واسه این جاده که جوابگو نیست ترافیک ماشین سنگین و سبک کاش بهتر انجامش میدادن.

  • ناشناس 0 0

    سلام ،این قدر تلاش و زحمات کشیده شده برای این بزرگراه،حالا با یک سرقت همه چیز رو زیر سؤال می برید؟؟؟انصافتان کجاست؟؟؟چقدر خود تحقیر هستید.

  • الکس 0 0

    خب این بزرگراه را ببندن تا مردم جاده شیراز اصفهان تردد کنند از اول مشخص بود که طرح اشتباهی هست

  • ناشناس 0 0

    بسه بابا هی میایم نظر میدیم ،
    یه بارشده نظر ندیم بعد همه چیز ب هم وصل نکنیم آخرش ب فحش نرسونیمش
    یه کلام بگیم امنیتش باید درست بشه
    دیگه آسمون ریسمون نداره

  • حامد 0 0

    عامو ی مجتمع رفاهی نداره ، والو تو سرما اتفاقی برات بیوفته نه آنتن گوشی هست نه چیزی،گرگ نخورتومن صلوات

  • حبیب فرزین 0 0

    باز هم خدا پدر را دولت احمدی‌نژاد را بیامورزد قطار بدون ایستگاه اصلی را افتتاح کرد ولی در بین راه ایستگاه داشت وراهزننان نمی توان ستند قطار رابدزدندن ومردم اگر در ایستگاه موقت در۲۰ کیلومتری صدرا سوار می شدندن ولی امنیت داشت ند حالا بزرگ را بادوباند افتتاح شده تفاوتش بااتوبان چه هست

  • مشاور 0 2

    شک ندارم کار معاندین و دشمنان نظام است تا توجه مردم و خوشحالی مردم از این بابت را تلخ کنند و بعد با این ترفند ها بشه خوراک رسانه های ضد انقلاب که مثلا این همه هزینه آزاد راه و فلان و بهمان مثلا امنیت نداره یا هیچ فایده نداره!!! حتما تیم های امنیتی باید ورود کنند /b>

  • محمد 0 0

    فکر کنم خودت هم پشیمانی الان با نظری که دادی من اگه ندونم چه نظری باید بدم پس میخونم نه اینکه نظری بدم که آخرش بشه خلاف نظره جامعه.

  • ناشناس 0 0

    خدا دچار نادانی نکنه

  • شهروند 0 0

    انشالله هدایه شماراننده محترم وصاحب باررحم کند،غصه نخوراگردزدرا دستگیرکنند،زودترازشماازاد میشود

  • ناشناس 0 0

    راهزنها هم حق دارند از همین حق بیمه ایی که ذکر شده و حتمن به همین بهانه به کامیونداران میخواد تحمیل بشه خب سهمشون رو بدید
    امنیت برقراره البته اگه قانع بشن راهزنهای لعنتی

  • Sssss 0 0

    من روز 2ساعتونیمامدم هیچ مزاحمی هم کنآر جاده نبود . ای خوب بود

  • رضا 0 0

    راهزنی که دیگه تعجبی نداره!اینقدر پول‌های بیشتر از ۱۲۰تا گوسفند در صندوق‌های مالی دزدیده شده است که ۱۲۰عدد گوسفند پول خورده آنان هم نمیشه!.

  • Navid 1 0

    با سلام ما خواهان دستگیری مجرمان هستیم که لااقل درس عبرتی برای دیگر دزدان باشد چرا راننده ای که صبح تا شب با هزار سختی در جاده است شاهد چنین اتفاقی باشد

  • شهرام رییسی 0 0

    درود
    من دژکردی واهل همین محدوده ی جغرافیایی که جاده درآن درست شده است،هستم
    ،متاسفانه این مسیرازقدیم هم که شکل یک راه محلی داشت ،کمی ناامن بود،
    والبته دولت میتواند علاوه بر ایجادپاسگاه،راهداری وگشتهای جاده ای پلیس،ازواگذاری امتیاز زمین کشاورزی،دامداری،شهرکهای صنعتی، رستوران ،تفریح گاه، بوم گردی ،مسجدومغازه وبازارچه های صنایع دستی ومحصولات دامی وکشاورزی وصنایع غذایی مسافرخانه ومتل های بین راهی برای این مردم ، وبا کمک همین مردم حاشیه ی مسیرکه غالباازعشایر پرتلاش قشقایی ودامدار هستند، شغل وامنیت ایجادکند.

  • ناشناس 0 0

    اگه مسئولین این کار رو درست انجام داده بودند جای تعجب بود، کار خراب و نیمه‌تمام که یه چیز عادیه توی مملکت ما !!!

  • ناشناس 0 0

    سلام اصلا اول جاده خسرو شیرین انتن نداره من ماشینم خراب شد هیچ کس نبود و نمیتونستم به کی هم خبر بدم پیگیر باشید ممنون

  • راستگو 0 0

    بنظرم کامیون حقش بوده ازش دزدی بشه چون ورود کامیون به این آزادراه ممنوع و غیرقانونی هست. همین ماشین سنگینا هستن که آسفالت رو داغون میکنن و باعث تصادفات وحشتناک میشن. وقتی قانون رو رعایت نکرده پس حقش بوده