بازدید سایت : ۸۶۲۵۴

◄ اتوبان اصفهان شیراز رسما به دست انداز تاخیری افتاد!

در حالی که مسئولان مختلف دولتی و دست اندرکاران احداث اتوبان اصفهان شیراز بارها قول افتتاح این آزادراه را در هفته پایان شهریور داده بودند، این قول رسما توسط یک مقام مسئول دولتی زیر سوال رفت.

اتوبان اصفهان شیراز رسما به دست انداز تاخیری افتاد!
تین نیوز |

در حالی که مسئولان مختلف دولتی و دست اندرکاران احداث اتوبان اصفهان شیراز بارها قول افتتاح این آزادراه را در هفته پایان شهریور داده بودند، این قول رسما توسط یک مقام مسئول دولتی زیر سوال رفت.

به گزارش تین نیوز، سرانجام هفته پایانی شهریورماه از راه رسید و در آستانه ورود به پاییز طبق وعده مسئولان باید یکی از ابرپروژه های کشور به خط پایان برسد و افتتاح شود.

 آخرین هفت روز پایان تابستان زمان تحقق وعده های مقام های مسئول در وزارت راه و شهرسازی، شرکت ساخت و توسعه آزادراه های کشور، نمایندگان استان فارس در مجلس و مدیران مختلفی است که در پروژه اتوبان اصفهان شیراز مسئولیتی به عهده داشتند و یا پیگیر روند احداث این طرح بودند.

مطلب پربازدید امروز را بخوانید:

◄ سکته فروش کامیون ساز قدیمی در مردادماه 1402 + جزئیات

 

توسعه زیرساخت های فرودگاه امام؛ آب در هاون کوبیدن!

قرار بود آزادراه اصفهان شیراز در هفته پایانی شهریورماه و همزمان با سفر دوم رئیس جمهوری و هیات دولت به استان فارس به مرحله بهره برداری برسد اما بر اساس گزارش های دریافتی این قرار به هم خورده است!

از مدتی پیش نیز زمزمه هایی درباره به تاخیر افتادن افتتاح این پروژه عظیم ملی شنیده می شد اما ایمانیه، استاندار فارس، به عنوان عالی ترین مقام اجرایی این استان، رسما به این شایعات رنگ حقیقت زد و اعلام کرد: طبق برنامه‌ ریزی های به عمل آمده در مهرماه 1402 میزبان رئیس جمهوری و هیات دولت خواهیم بود.

وی زمان دقیقی برای دومین سفر رئیسی به استان فارس اعلام نکرد تا زمان عبور از اولین دست انداز تاخیر افتتاح اتوبان اصفهان شیراز، چندان مشخص نباشد.

افتتاح اتوبان اصفهان شیراز  پشت 2 درصد گیر افتاده است!

به نظر می رسد برخی تحولات غیر مرتبط به پروژه آزادراه شیراز اصفهان زمینه ساز تاخیر در افتتاح این اتوبان باشد اما از این نکته نیز نمی توان عبور کرد که مسئولان مختلف بارها از پیشرفت 97 تا 98 درصدی این طرح سخن گفتند اما گویا همان 2 درصد باقیمانده از این پروژه  به تجهیزات ایمنی این آزادراه گره زده شده بود؛ تجهیزاتی که مشخص نیست سرانجام پول لازم برای خرید و نصب آنها تامین شده است یا خیر؟

این درحالیست که بر اساس گفته های استاندار فارس، در سفر دوم رئیسی به این استان علاوه بر افتتاح اتوبان اصفهان شیراز کلنگ اجرای یک پروژه  عظیم دیگر یعنی آزاد راه شیراز بوشهر هم به زمین زده شود.

مشتاقان سفر به استان فارس این سوال را مطرح می کنند که انتظار برای افتتاح آزادراهی که رسیدن به شهر شیراز را نسبت به جاده فعلی ۱۳۴ کیلومتر کوتاه تر و زمان سفر را حداقل دو ساعت کاهش می‌دهد تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟

شایان ذکر است؛ با توجه به اهمیت آزادراه اصفهان شیراز از مسئولان وزارت راه و شهرسازی انتظار می رود در مورد تاریخ دقیق افتتاح این پروژه اطلاع رسانی شفافی انجام دهند.

انتهای پیام

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس پاسخ

    تنها چیزی که برای مسپولین مهم نیستُ تعهد به زمانبندی این پروژه هاست.

  • سعید پاسخ

    از آنجایی که مردم در انتظار تاخیر از توان بالایی برخوردار هستند،اینگونه تاخیرها به حساب نمی آید

  • ناشناس پاسخ

    هر وقت محدوده گویم درست شد آزاد راه هم افتتاح میکنن.
    ترافیک وحشتناک آخر هفته ها گویای همه چیز هست .بعید هست که تا آخر سال محدوده خیابان گویم رو درست کنند

  • سلام پاسخ

    آزادراه شیراز به اصفهان چون کل آزادراه در استان فارس قراردارد

    • ایرانی وطن پرست

      دوست عزیز همه ایرانی هستیم.

  • ناشناس پاسخ

    جیبشون هنوزپرنشده عقب انداختندکه دزدی کنند

  • ناشناس پاسخ

    سلام،تو رو خدا به این مسئولین اصفهان و کشور بگیدنمیخواد به اتوبان اصفهان شیراز برسید،برید همین مسیر بهارستان شهرضا رو درست کنید که خیلی خرابه و چاله چوله و کنده کاری زیاد داره و باعث تصادفات زیاد میشه درست کنن،نمیخواد اتوبان رو درست کنن،همین اتوبان هم ایراداتی داره همین اتوبان اول راه به سمت شیراز،مسیر برگشت به سمت اصفهان وقتی میخوای بیای جاده اصلی خطرات بسیاری داره و ماشینهایی که از سمت اباده میان به اول اتوبان برخورد میکنن همزمان دو ماشین به هم میرسن و این باعث تصادفات ناگواری میشن و اگه این نقص بر طرف نشه سالانه کشته های زیادی خواهیم داشت در این قسمت ،پس آقای مسئولین اول برید جاده بهارستان تا شهرضا رو درست کنید بعد ورود و خروج اتوبان رو مسدود کنید که واقعا کارشناسی نشده برای این کار

    • دادگرنیا محمدباقر

      این ازاد راه اصلا ربطی به اصفهان نداره از شیراز شروع می شه تا ایزدخواست فارس اصلا وارد استان اصفهان نمی شه ، فقط اسمش رو می گن اصفهان به شیراز

  • ﻣﺠﺘﺒﻲ پاسخ

    اﺯاﺩ ﺭاﻩ ﺷﻴﺮاﺯ اﺻﻔﻬﺎﻥ ﭼﺮا ﻓﻘﻄ ﺑﺎﻳﺪ اﺳﺘﺎﻥ ﻓﺎﺭﺱ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﻣﺸﻜﻼﺕ اﻓﺘﺘﺎﺡ اﻥ ﺑﺎﺷﺪ اﺻﻼ اﻧﮕﺎﺭ ﺑﺮاﻱ ﻣﺴﻌﻮﻻﻥ اﺻﻔﻬﺎﻥ ﻣﻬﻢ ﻧﻴﺴﺖ اﺻﻼ ﺣﺮﻓﻲ ﻧﻴﺴﺖ اﺯ اﺻﻔﻬﺎﻧﻲ ﻫﺎ

    • نی

      چون کل آزاد راه در محدوده فارس هستش کاری به مسولان اصفهان نداره، وگرنه تا الان ده سال بود داشتن بهره برداری می کردن، الان هم بخاطر یه افتتاحیه پوپولیستی دارن گند میزنن تو آزادراه، خدا بدونه که چقدر کشته قراره بده، خیلی از جاها عرض جاده آنقدر باریک کردن که دوتا ماشین نمیتونن کنار هم برن،

    • ناشناس

      چون حتی یک مترش هم در اصفهان نیس

  • سام پاسخ

    اصلا جای تعجب نداره غیر از این بود باید متعجب می‌شدیم. از مسعولین کمال تشکر رو داریم.

  • عبدل عبدولید پاسخ

    خوسبحال کسانی که نظرشان گفتند

  • حسین پاسخ

    متاسفانه جاده اصفهان به شیراز رااداره را اصفهان عقب نشینی نکرده و بعظا کناره های منطقه مرق را هم که سالهاست بخاکی تبدیل کرده کاملا بی توجه است ومشاهده می کنیم دراین قسمت جان بی گناهان گرفته می شود وتعدادی بیشمار جان خود ا از دست می دهند به خصوص از قسمت هوا شناسی به بالا هیچ اثاری از افتتاح از طرف اصفهان مشاهده نمیشود

  • آتا پاسخ

    تنها چیزی که برای دولت ارزش ندارد وقت و هزینه از جیب مردم هست

  • موسوی پاسخ

    بالاخره این قضیه آب رحمت آباد کی حل میشود

    • ناشناس

      شششنبه!!

  • حمید پاسخ

    مردان با شرف قول درست می‌دهند چند سال انتظار خدا عمری باقی باشد این ها حرف حق نمی زنند

  • ناشناس پاسخ

    قطعه ۷ آزاد راه یعنی از تنگ خیاره تا جاده سپیدان وداخل گویم که در مجموع بیست آزاد راه هست هنوز تمام نشده روی چه معیاری می‌گویید فقط دودرصد مانده لطفا با افتتاح آن شش قطعه برای مردم دردسر درست نکتید

  • ناشناس پاسخ

    این که چیز تازه ای نیست در ایران دروغ و وعده های مختلف داده می شود ولی در عمل هیچ اتفاقی نمی افتد

  • ناشناس پاسخ

    بزرگراه اصفهان شیراز کجاست فقط از ایزدخواست به شیرازه از ایزدخواست تا اصفهان صدسی کیلومتر همان جاده قدیمیه

  • ناشناس پاسخ

    فقط از شیراز تا ایزدخواسته اصفهان تا ایزدخواست صدوسی کیلومتره همان جاده قدیمیه

  • مهدی پاسخ

    وقتی مطالعات قبل هر پروژه بر اساس معیارهای علمی و واقعی صورت نگیره و ملاحظات سیاسی و بلند پروازی های نامعقول و هیجانی در عمران و آبادی کشور مسلط بشه نتیجه بهتر از این نداره سد گتوند خوزستان هم قبلاً با همین مصیبت انجام شد که عبرت خوبی بود اما...



  • حسین ادهمی پاسخ

    قیر مجانی واسفالت مجانی پول پیمانکار از جیب مردم.فقط یک نفر مقصر است انهم مقبره .کورش.7 مهر نزدیک است.هههههه

  • محمود پاسخ

    امروز من ازش اومدم اصفهان.
    از بیضا تا سر جاده گویم هنوز آماده نشده.
    خیلی دیگه کار داره

  • محمود پاسخ

    من که خودم پارسال افتتاحش کردم.
    شما ها هم برید. مشکلی نداره

  • علی اصغر حاجیلو پاسخ

    راه اهن اصفهان شیراز هم چنین سرنوشتی داشت
    چند بار توسط دولت احمدی‌نژاد افتتاح شد و بعد بسته شد مجددا در دوران روحانی با سلام وصلوات ازنو راه اندازی شد
    حالا هم پروژه راه اصفهان شیراز بهمان سرنوشت دچار شده

  • ناشناس پاسخ

    جالبه حتی یک متر ازین آزاد راه در اصفهان نیست، اما اسمش اصفهان شیرازه.

  • ناشناس پاسخ

    هر آزاد راهی که میسازند هزینه ساخت آنرا ظرف یک هفته با اخذ عوارض سنگین از اتوموبیل ها به دست می آورند .پنداری فقط این حضرات هستند که برای شهروندان خود جاده میسازند ؟! مدارس هم که باید رایگان باشد تا مبلغ کلان از مردم نگیرند ثبت نام نمیکنند ؟!

    • ناشناس

      همین جوری ننویس! یک حساب سر انگشتی بکن ببین به چی میرسی!!؟؟

  • ناشناس پاسخ

    یادمون نمیره وزاره راه قول شرف داد که آخر شهریور افتتاح میشه. قول شرف را از مسیولین یاد بگیریم!!!!!

  • محمد پاسخ

    دوست عزیز که فرمودید چرا شیراز باید پیگیر موضوع باشد و اصفهان نیست بخاطر اینکه کل اعتبارات این پروژه در اختیار استان فارس و اجرایی آن نیز بر عهده فارس می‌باشد
    مراتب جهت اطلاع

  • امیرعلی پاسخ

    این آزاد راه به بهای نابودی هزاران درخت بلوط ساخته شد و هدف نهایی آن هم مشخص هست با بهینه سازی مسیر فعلی به همین صرفه جویی می توان دست یافت

  • حمید پاسخ

    دولت بی سواد

  • حمید پاسخ

    وعد ودروغ ایران رو نابود کرد

  • ناشناس پاسخ

    تا اواخر دوره قاجار، جاده‌ای بین کرج – چالوس وجود نداشته و تنها یک مسیر خاکی و مالرو، راه دسترسی به روستاهای این منطقه را تشکیل می‌داده اما به گونه‌ای نبود که ارتباط دهنده شمال و جنوب کشور باشد. این جاده در دوران پادشاهی رضاشاه در اردیبهشت ۱۳۱۰ آغاز و در سال ۱۳۱۲ مورد بهره‌برداری قرار گرفت. مراسم افتتاح روز جمعه دهم آذر ۱۳۱۲ با حضور رضاشاه برگزار و جاده چالوس افتتاح و به نام «راه مخصوص» نامیده شد. طول این جاده ۱۶۸ کیلومتر و عرض آن ۸ متر و در برخی قسمت‌ها به ده الی دوازده متر هم می‌رسید.[۵]

  • منصور طغیانی پاسخ

    خدارحمت کنه کدخدای قبلی را که اگر نبود ایرانی هنوز شناسنامه نداشت چه رسد به اتوبان کلنگ اول را میزنند در ده دولت افتتاح میکنند سرآخر همه دولت‌ها بنام خود سکه میزنند ولی هنوز نصف راه را نرفته اند پسر آخر من آنم که رستم بود پهلوان