| کد خبر: 263307 |

◄ کامیون ولوو FH16 چرا محبوب رانندگان کامیون است؟

فقط آن دسته از رانندگان کامیون که رُل خوش دست کامیون ولوو FH16 را چرخانده و دنده های آن را در جاده های کشور عوض کرده اند می توانند دلیل محبوبیت این غول زیبای پرقدرت را بیان کنند.

تین نیوز

فقط آن دسته از رانندگان کامیون که رُل خوش دست کامیون ولوو FH16 را چرخانده و دنده های آن را در جاده های کشور عوض کرده اند می توانند دلیل محبوبیت این غول زیبای پرقدرت را بیان کنند.

رانندگان کامیون در بین کامیون ها و کشنده های موجود در کشور علاقه فراوانی نسبت به ولوو FH16 دارند که این علاقه را باید در ویژگی های فنی و تجهیزات این خودروی سنگین محبوب جستجو کرد.

خبر مهم و پربازدید امروز را بخوانید:

 

◄ حق بیمه رانندگان کامیون زیر ذره بین؛ 2 میلیون و 150 هزار تومان برای کدام خدمات؟

 

◄ حق توقف رانندگان کامیون 20 سال پایمال شده است!

سایت باکامیون در گزارشی به ویژگی های این کامیون که علت محبوبیت آن به شمار می آید پرداخته  و نوشته است؛  از سال ۱۳۸۲ ولوو اف اچ نسل یک توسط سایپا دیزل در ایران مونتاژ می ‌شد.  ولوو اف اچ نسل یک از سال ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۰ تولید شد و در سال ۱۹۹۴ کامیون برتر سال اروپا نیز شد

موتور های شانزده لیتری ولوو از همان سال ها بر روی کشنده های اف اچ مورد استفاده قرار گرفت و در آن سال ها ولوو ها با نام اف اچ۱۶ و اف اچ ۱۳ و اف اچ۱۲ بعنوان نسل بندی نام گذاری می شدند.

اما پس از نسل سوم به دیگر اعداد به معنی نسل کامیون اف اچ نبودند و تنها به معنای میزان حجم موتور بیان می ‌شدند.

در سال ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۰ ولوو اف اچ۱۶ ها در قوی ترین نسخه تنها ۶۱۰ اسب بخاری بودند و تنها برای کامیون های کشنده فوق سنگین مناسب حمل بار های فوق سنگین مورد استفاده قرار می‌ گرفتند.

کشنده جدید شگفت انگیز volvo FH16 یک کامیون برای مسافت های طولانی با قدرت بالاتر و راحتی، ایمنی، قابلیت رانندگی و دوام بیشتر نسبت به همه کامیون هایی  است که تا به حال جاده ها به خود دیده اند. موتور جدید D16E/D16C، با گشتاور و توان فوق العاده، FH16 را به استاد بخش حمل ونقل سنگین بدل ساخته است.

بعضی از ویژگی های مهم فنی این کامیون عبارتند از: 

* موتور دیزلی ۱۶.۱ لیتری

* ۵۴۰، ۵۸۰ یا ۶۶۰ اسب بخار

* ۵۵۰ یا ۶۱۰ اسب بخار

* با گشتاور به ترتیب ۲۵۰۰، ۲۶۰۰، ۲۸۰۰ یا ۳۱۰۰ نیوتن متر

* اتاق ثابت یا کشنده

وزن کل:

تا ۱۰۰ تن

کابین دارای جای خواب

کابین دارای جای خواب، محل راحتی برای اقامت شبانه یک یا دو نفر است و فضای زیادی برای نگهداری وسایل دارد.

انتهای پیام

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • علی جامعی ترک 3 4

    سلام
    چون یک زمان که fh نبود راننده ها از f12 خوش شون میامد f12 نبود از N12 یه زمان N12 نبود N10 در نهایت درسته که معایب قبلی ها بر طرف میشه و مدل بالاتر با امکانات بیشتر میاد ولی در نهایت باید راننده ، سکاندار خوبی باشه

  • سعید 5 0

    بله راننده باید سکان دار خوبی باشه،کسی که دوچرخه هم سوارمیشه باید خوب رانندگی کنه،اما اینجور که داره پیش میره و چیزی که ما دیدیم،روزبه روز سیستم ها کامپیوتری مثل سیستم رادار خط خوان،سیستم ترمز اضطراری سیستم هشدار خواب آلودگی به کمک راننده اومده و کلی سیستم دیگه که زمین تاآسمان سیستم حمل ونقل باربری بخصوص کشنده رو نسبت به نسل های قبلی تغییر داده و یه جورایی نقش راننده باراحتی بیشتر مشابه یک ناظرشده تاراننده،قدیم راننده کمی خواب به چشمش میاومد سرپیچ میرفت به فنا چقدر راننده ماشین سنگین بودن که در جاده بخاطرخستگی یا ترمز بریدن و غیره کشته شدن و خانواده هاشون هم داغدار شد هم نه پشتوانه بیمه ای به شکل امروزه داشتن و نه هیچ چیزدیگه،تکنولژی خیلی خوبه اما به شرطی که بعدا بلای جون خود راننده نشه چون اعتمادبیش ازحدبه این سیستم ها کافیه یه اختلال درسیستم کامپیوتری ایجاد بشه،و از طرفی اینجور پیش بره تاچندسال دیگه راننده میگیره توی تختخواب استراحت میکنه و حضورش فقط برای خاطرجمعی و دزدیده نشدن ماشین میشه و ماشین ها عملا خودران میشه،و یه فرق دیگه ماشین های حالایی و نسل قبلی اینه که قبلا ماشین مدل عهدبوق هم ارزش داشت راننده حرمت داشت اما راننده که دو سال نیست راننده شده با اف هاش ۵۰۰همچون جوری از مایلر سبقت میگیره فکرنمیکنه این سیستم های ایمنی رو ماشینهای دیگه ندارن و باید یه جاهایی مراعات کنه،و اینکه قبلا طرف بارانندگی برای مردم یه مقدارجمع میکرد میرفت یه خاوری یه تکی یه کشنده ماکی چیزی خلاصه مقداری هم بنگاه قسط بندی میکرد بر میداشت اما حالا مگه اینکه گنج پیداکرده باشی یا بچه مایه دار باشی بتونی از این مدل اروپایی مدل بالاها بگیری حتی چینی های به دردنخورش هم کلی قیمتشون بااون هوو یا دانگ فنگ های نسل قبلی فرق داره،اینجور پیش بره ماشین مدل پایینها نمیتونن کارکنن یابایدبزنن توکار قسط و کشنده جدید و همه عمرقسط بدن یا کم کم ماشین داری تموم میشه و حمل و نقل شرکتی میشه و یه نسل جدید رانندگی میشه حقوق قانون کار یه شغل کم درآمد،خصوصن حالا که هر کس تونسته کشنده وارد کرده بدون اینکه فرسوده اسقاط کنه و بار کم شده،اونوقت گازوییل و لاستیک و روغن ده برابر گرونتر بشه. راننده ها یا دارن قسط میدن یا راننده شرکت هستن و سیاست اینکه ماشین بی حساب کتاب دادن دست ملت همین بود.آقایون راننده ها چه باربر چه اتوبوس،چه مدل بالایی چه مدل پایینی،انشالله چرخ ماشینتون بسلامتی بچرخه و خدابرکت بده.

  • ناشناس 0 0

    دیگه هیچ کدامش به درد نمیخوره
    همش آوارگی داره تو بیابون
    لااقل تو ایران این طوره
    راننده تو ایران ارج ومنزلتی نداره
    اون از جاده ها وخطراتش
    اون از بیمه خدا تومن
    اون از بازنشستگی حقوق کمش بعد از ۳۰ سال کارکردن تازه اگه به سی سال کار کردن برسی😥

  • محمد 1 0

    سلام وقت بخیر خداقوت به شماعزیزانی که همه دغدغه تان مشکل رانندگان هست بخصوص ما رانندگانی که سابقه کار بالا وتجربه درخشان درحمل ونقل به خدا نمیتونیم با شوفری نمیتونیم صاحب ماشین بشیم بیائید به صورت وام ماشینی دراختیارمان بذارید تا بتونیم ماهم پیش زن وبچمونم حرفی برای گفتن داشته باشیم خداوند یارویاورتان باشد