| کد خبر: 261693 |

◄ شرایط جاده سیرجان زمان حمل کالا را برای رانندگان کامیون افزایش می دهد

قبلا رانندگی و استراحت از بندرعباس تا تهران، 24 ساعت طول می کشید اما الان 36 ساعت.

تین نیوز

راننده و عضو جمعیت طرفداران ایمنی راه ها گفت:  واکاوی حوادث جاده ای مربوط به کامیون ها نشان می دهد عجله و شتاب، سرعت زیاد، عدم توانایی در کنترل کامیون و سپردن کامیون به راننده غیر حرفه ای و کم سن و سال و فرزند به خصوص در کاربری های کمپرسی، مهمترین دلایل حوادث هستند.

به گزارش تین نیوز، محمد اتحادی در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: طبق تحقیقاتی که در سال های گذشته توسط بنده انجام شده است رانندگان کامیون با مشکلات زیادی در جاده ها و حین رانندگی مواجه هستند.

وی افزود: از جمله این که راننده تریلر کفی عنوان کرد که قبلا رانندگی و استراحت از بندرعباس تا تهران،  24 ساعت طول می کشید اما الان 36 ساعت و دلیل این افزایش زمان هم آن است که به هیچ عنوان از غروب آفتاب تا صبح در محور بندرعباس سیرجان نمی توان رانندگی کرد؟

اتحادی تاکید کرد: یکی دیگر از راندنگان نیز گفت که در سراشیبی جاده ها فقط در آینه ها باید پشت سر را نگاه کنم که ناوگان سراسر سرعت رو با تریلر بنده تصادف نکند چرا که این گونه از رانندگان،  در جاده به همدیگر رحم نمی کنند، در صف های سوخت گیری پمپ ها به دیگر رانندگان کامیون بی احترامی کرده و در صف های ایست و بازرسی ها قانون گریز هستند و فقط می خواهند بار بزنند و تخلیه کنند دوباره برگردند. 

اتحادی ادامه داد: همکار راننده تانکر می گفت از اصفهان تا سیرجان را رانندگی می کنم علی رغم صف های طولانی تخلیه بار بندرعباس که باید به موقع حاضر شوم  در مواقع شب ها  در محور سیرجان بندر  رانندگی نمی کنم که دچار حادثه نشوم.

اتحادی پیش از این نیز به تین نیوز گفته بود: در کشور ما شیوه رانندگی بعضی از رانندگان جمعی نیست، فردی است یعنی من باید زودتر به مقصد برسم دیگران رقیب هستند.

این راننده عضو جمعیت ایمین راه ها افزوده بود: عجله و شتاب، نداشتن مهارت لازم، رعایت نکردن حقوق دیگران، عدم استراحت کافی و بعضا 18 ساعت رانندگی یکسره ، رانندگی با سرعت زیاد از ویژگی های بعضی از رانندگان  است.

وی عنوان کرده بود: نکته قابل  تامل این است که، چند درصد رانندگان ناوگان سنگین از آمار حوادث، تصادفات، خسارات وارده به اقتصاد کشور، یتیم شدن فرزندان جان باخته، بی سرپرست شدن خانواده ها و علل این حوادث اطلاع دارند؟

این راننده کامیون گفته بود: پیشنهاد می شود در چند استان که هنوز توزیع بار بین رانندگان حمل و نقل عمومی کالا ، در پایانه ها انجام می شود، ماهانه کلاس های آموزشی حضوری و کارگاه آموزشی برگزار کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    یا اینکه شما اشتباه کردید یا جناب اتحادی.

    از اصفهان تا بندر ۲۴ ساعت میرفتیم که با توجه به مواردی که در بالا گفته شد برای در امان ماندن از شرایط ذکر شده مدت سفر را افزایش دادیم.

    از بندرعباس تا تهران ۲۴ ساعت یک سفر کاملا فشرده محسوب میشه چه الان چه در گذشته.

    قاعدتا از بندرعباس تا تهران در یک سفر معمولی ۴۰ ساعت زمان خواهد برد که با توجه به شرایط ذکر شده مجبور به افزایش مدت سفر برای در امان ماندن از سوانح شده ایم.