| کد خبر: 261175 |

◄ سه شرط جدید برای واردات کامیون و اتوبوس دست دوم + سند

سه شرط جدید برای ثبت سفارش واردات انواع کشنده، کامیون، اتوبوس، مینی بوس و ون اعلام شد.

تین نیوز

سه شرط جدید برای ثبت سفارش واردات انواع کشنده، کامیون، اتوبوس، مینی بوس و ون اعلام شد.

به گزارش تین نیوز، بر اساس آیین نامه اجرایی واردات انواع کشنده، کامیون، اتوبوس، مینی بوس و ون مورد نیاز با عمر کمتر از پنج سال که توسط هیئت وزیران ابلاغ شده است، خودروهای وارداتی باید دارای شرایطی زیر باشند: 1- سن خودرو برمبنای سال ساخت در زمان ورود به کشور کمتر از پنج سال باشد. 2- دارا بودن حدود آلایندگی مجاز بر اساس قوانین و مقررات 3- دارا بودن استانداردهای لازم بر اساس قوانین مربوطه.

برای اطلاع از جدیدترین تحولات بازار کامیون و تریلی و اتوبوس، اینستاگرام ما را دنبال کنید. برای عضویت در اینستاگرام «تین نیوز» اینجا کلیک کنید.

قابل ذکر است هیئت وزیرات به پیشنهاد وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی، کشور، امور اقتصادی و دارایی و سازمان برنامه و بودجه و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی و بند (ص) تبصره(۷) قانون بودجه سال ۱۴۰۲ آیین نامه ثبت سفارش واردات انواع کشنده، کامیون، اتوبوس، مینی بوس و ون را تصویب کرده است.

خبر مهم و پربازدید امروز بازار کامیون را بخوانید:

رای نادرست چند نماینده صنفی چگونه به ضرر رانندگان و کامیونداران تمام شد؟

حراج کامیون با قیمت پایه 1.8 میلیاردی و 2.3 میلیاردی + جزئیات

بند (ص) تبصره 7 قانون بودجه سال 1402 چه می گوید؟

ص- به منظور توسعه حمل و نقل عمومی، تنظیم بازار، کاهش مصرف سوخت، آلودگی هوا و سوانح جاده ای به وزارت صنعت، معدن و تجارت اجازه داده می شود با تایید و تشخیص سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای (کاربری بین شهری) و وزارت کشور (از طریق سازمان ذیربط) (کاربری شهری)، نسبت به ثبت سفارش واردات انواع کشنده، کامیون، اتوبوس، مینی بوس و ون مورد نیاز وفق قوانین و مقررات موجود با عمر کمتر از پنج سال اقدام نماید.

گزارش های جذاب امروز را بخوانید:

◄ 4 تقلب رایج معاملات کامیون از زبان دختر کامیون فروش

◄ کامیون خورشیدی بی نیاز از گازوئیل کِی به جاده های ایران می آید؟ + فیلم

 

آیین نامه اجرایی این بند توسط وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی، کشور، امور اقتصادی و دارایی و سازمان برنامه و بودجه کشور با تاکید بر لزوم تامین قطعات، خدمات پس از فروش و معاینه فنی تهیه می شود و حداکثر ظرف یک ماه پس از ابلاغ این قانون به تصویب هیئت وزیران می رسد.

گزارش عملکرد این بند شامل تعداد و نوع خودروهای وارداتی و دستگاه های بهره بردار توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت هر سه ماه یک بار به کمیسیونهای برنامه و بودجه و محاسبات و صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ارائه می شود.

برای دریافت آیین نامه اجرایی واردات انواع خودروهای دست دوم اینجا کلیک کنید.

downloadFile
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 2 0

    کاش این شریط ها را برای خودروهای توایران انجام میدادید اموقت ناوگان چه بتری چه سواری می پوکید

  • علی 1 2

    واردات کامیون عملا دیگه متوقف شده.بعیده با این شرایط اسقاط نشدن کامیون فرسوده سازمان راهداری مجوز واردات رو تایید کنه.

  • مبارک 1 0

    توف به شرفتون الان این ماشین های زمان شاخ آلایندگی ندارن بی .... ها

  • ظفرعظیمی مهر 6 0

    شرط واردات باید رانندگان دارای هوشمند فعال با سابقه ی بالاتر از پنج سال مجوز یک دستگاه کامبون واداتی بدون گمرک دریافت کنند تا قیمتها شکسته شود و حمل ونقل زنده شود لازم به ذکراست راننده حق فروش تا ده سال نداشته باشد تعهد محضری عدم فروش وخودش شخصا کارکند وبارنانه بجز مالک صادر نشود.

  • ساسان 1 0

    شماها اول حق و حقوق شغلی و قانونی رانندگان و بهشون بدید بعد خواهش کنید تا در اقتصاد کشور سهم بسیار زیادی داشته باشند ،،، فعلا که همه دارن میرن خروجی ۶۰ نفر ورودی ۳ نفر

  • ناشناس 0 6

    ایران اشغال دونی دنیا نیست. این کار کثیف را تمام کنید. اجازه دهید در ایران خودرو نو ساخته شود.

    • ناشناس 2 0

      الآنم داره ساخته میشه..کسی جلوشو نگرفته...میتونی ثبت نام کنی بخری

    • ناشناس 1 0

      ارابه های مرگ دارن درست میشن،هنوز کاربری روش سوار نشده اکسل جلو کنده شد به چشم خودم دیدم که هنوز به خونه اش نرسیده بود بین سبزوار ونیشابور

  • ناشناس 0 0

    پرداخت مالیات معادل سه برابرقیمت ماشین .داشتن پارتی گردن گلفت .عبور ازهفتصدخان رستم

  • ناشناس 0 1

    اولا کسانی که میگن خودمون ماشین بسازیم انصافا کدوم ماشین ما خودمون تولید کردیم پیکان مال انگلیس هستش قالبهاش خراب شد وگرنه باز تولید میشد پراید مال کره هست بعد کلی تولید قالبهاشو به مبلغ گزاف داد به ما پژوهم همینطور رده خارج قبل میلاد فرانسه هستش سمند هم موتور پژو اتاق قالب چینی کدوم ماشین بگم تولید داخل باشه این دانگ فنگ هاروبگم یا هوو هارا که به قیمت گزاف قالب مردم بدبخت میکنن قسطش تموم نشده باید بدی ضایعاتی این لگنهارو خداییش ماک ۶۰سال پیش بهتره یا کامیونای چینی جک ،کاویان،بادسان،هوو،دانگ فنگ، خداییش کدومش خوبه حالا بعضی ها میگن بعضی جنسهاش خوبه هرکی به جنس چینی پول بده جز اتیش زدن به مالش ودردسر چیزی ایدش نمیشه

  • منصور 0 0

    وارد کنید اتفاقا کامیون داری اقد درآمد داره هر کس خانه زمین چیزی داره نفروشه ماشین بخره اشتباه میکند....زمانی از شیراز تا اصفهان یک تریلر می‌دیدی کامیون داریم خوب بود ولی الان دیگه درآمد غوغا شده