بازدید سایت : ۶۷۴۴۹

◄ دعوای بیمه تکمیلی رانندگان کامیون ؛ رانندگان تانکر جلسه یکشنبه را بایکوت کردند!

تشکل های صنفی رانندگان کامیون به نمایندگی از 600 هزار راننده ماشین سنگین سراسر کشور از مراجع قانونی می خواهند جلوی - به ادعای آنها - سودجویی و رانتخواری در موضوع بیمه تکمیلی رانندگان کامیون گرفته شود.

دعوای بیمه تکمیلی رانندگان کامیون ؛ رانندگان تانکر جلسه یکشنبه را بایکوت کردند!
تین نیوز |

تشکل های صنفی رانندگان کامیون به نمایندگی از 600 هزار راننده ماشین سنگین سراسر کشور از مراجع قانونی می خواهند جلوی - به ادعای آنها - سودجویی و رانتخواری در موضوع بیمه تکمیلی رانندگان کامیون گرفته شود.

به گزارش تین نیوز، موضوع بیمه تکمیلی رانندگان کامیون از یک مناقشه در حال تبدیل شدن به جنگی تمام عیار است. جنگی که یک سر آن رانندگان و تشکل های صنفی آنها قرار دارد و سر دیگر آن تشکلی دیگر که به ادعای کانون ها و انجمن صنفی رانندگان، در این ماجرا یک ذینفع نامطلوب است.

گزارش مهم روز را بخوانید

◄ فروش کامیون 26 تن چینی به صورت نقد و اقساط 60 میلیونی + جزئیات

در نامه ای که امید سلامت رئیس هیئت مدیره کانون سراسری انجمن‌های صنفی رانندگان ناوگان حمل و نقل فراورده‌ها کشور به شهرکی، معاون سازمان راهداری، نوشته نیز این موضوع به وضوح منعکس شده است. در این نامه آمده است:

این انجمن با عنایت به نارضایتی رانندگان کامیون و کامیونداران طی سال‌های اخیر از نحوه انعقاد قرارداد بیمه درمان تکمیلی توسط کانون انجمن‌های صنفی موسسات و شرکت‌های حمل و نقل کشور و شیوه اجرای آن، به کرات در جلسات کمیته راهبری این کانون اعتراض خود را اعلام کرده است.

 با توجه به پایان قرارداد بیمه تکمیلی رانندگان کامیون و برگزاری جلسات در این خصوص منتج به نامه شماره ۸۷۱ ۱۴.۷۴ مورخ ۲۵ مرداد مبنی بر اینکه ظرف مدت ۱۰ روز کانون های رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل مشترکاً به عنوان صاحبان امضای مجاز قرارداد، نسبت به تعیین میزان سقف پوشش‌ها تعهدات شرکت و نیز توجه جدی به حقوق ذینفعان با شرکت بیمه منتخب اقدام نمایند. این دستورالعمل نقطه امیدی در جهت حفظ منافع رانندگان و کامیونداران سراسر کشور بوده و باعث آرامش خاطر آنان شد.

 متاسفانه رئیس هیئت مدیره کانون انجمن‌های صنفی موسسات و شرکت‌های حمل و نقل کشور در اقدامی غیرقانونی و بر خلاف موارد تکلیف شده در نامه فوق الذکر بدون رعایت ضوابط اقدام به استعلام از بیمه‌های پاسارگاد، ایران، کارآفرین، سرمد، آتیه سازان حافظ، دانا و آسیا کرده است.

 با توجه به اهمیت و حساسیت حمل و نقل در کشور به لحاظ اینکه کانون انجمن‌های صنفی رانندگان حمل کالای کشور با جدیت پیگیر مطالبات به حق زیر مجموعه خود از جمله بیمه تکمیلی رانندگان کامیون بوده و به صراحت در نامه صدرالاشاره آن کانون می‌بایست از صفر تا صد آن قرارداد نقش قابل ملاحظه‌ای را ایفا کند عدم توجه و اعتنای کانون شرکت‌ها به این مهم نشان از دهن کجی به دستورالعمل‌های سازمان راهداری که با درایت و در نظر گرفتن تمام سیاست‌ها و مصلحت حمل و نقل کشور صادر می‌گردد، بوده و موجب عدم رعایت قوانین و مقررات و پایمال شدن حقوق رانندگان و کامیونداران می‌شود.

لذا این کانون به دلایل فوق به جهت حمایت از جامعه هدف اعلام می‌دارد جلسه روز یکشنبه 5 شهریورماه 1402 مربوط به بازگشایی پاکات - مربوط به بیمه تکمیلی رانندگان کامیون - در ساختمان کانون انجمن‌های صنفی موسسات و شرکت‌های حمل و نقل کشور را فاقد وجاهت قانونی دانسته و هرگونه تصمیماتی که در آن نشست گرفته مردود تلقی می‌گردد. خواهشمند است دستور فرمایید فرایند بیمه تکمیل درمان رانندگان با ضابطه و شفاف سازی در جهت حفظ منافع و حقوق ذینفعان صورت پذیرد.

انتهای پیام

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • یوسف پاسخ

    ضعیفتر از ما راننده ها تو این مملکت پیدا نکردن که هم حقش را بخورن هم دائما اذیتش بکنن ، اما ما راننده‌ها دیگه نمیذاریم وضع به این منوال باشه ، حقمون را خواهیم گرفت

  • مهدی پاسخ

    ایول باید با قدرت حق این زحمتکشان جاده رو از جماعت رانتی و فاسد گرفت

  • مصطفی پاسخ

    من راننده ماشین سنگین هستم هشت روز در بیمارستان قلب تهران بستری بودن صبح روز عمل قلب بیمارستان گفت برو سی میلیون بریز حساب گفتم مگر من بیمه تکمیلی دارم گفت قد شود من هم که سی میلیون نداشتم با امضاء خودم خودم را مرخص کردم چون پول نداشتم سه تا از رگ قلبم بسته شوده که نیاز به عمل داشتم حالا تکلیف من یا امسال من چی میشه

  • ناشناس پاسخ

    رانندگان خودشون انجمن دارن خودشون باید تکلیفشون رو روشن کنن نه کانون حمایت از باربری ها باربری کم دزدی میکنه از راننده که حالاکانونشون هم بخواد برای ما تعیین تکلیف کنه

  • راننده پاسخ

    خشت اول چون نهد معمار کج تا سریا میرود دیوار کج

  • مجاهد پاسخ

    سختی کار را پیگیری کنید بقیه هم واجب ه ولی نه به اندازه تصویب سختی کار
    راننده ای که بعد از 50 سال نهایتا 55 سالگی پشت فرمان کامیون درب و داغان و جاده های ناایمن و هزار مشکلات دیگه بشینه ی بمب ه که هر لحظه احتمال حادثه ناگوار داره باید به چه زبانی به مسولان بیسواد و نجومی بگیر مجلس و دولت گفت

  • ناشناس پاسخ

    باید‌ی‌ پا‌بزاری‌انطرف‌ سازمان‌‌حمل‌ونقل‌یه‌پا هم‌ بزاری‌ انطرف‌راهداری‌و انجمن‌وتر‌زد‌وسطشون‌که‌ همه‌ مسول‌ وریس‌وهمشون‌که‌که‌ای‌بشن