| کد خبر: 258461 |

◄ معضل رانندگان کامیون های ترانزیتی با شروط کارت هوشمند

رانندگان کامیون های ترانزیتی برای صدور کارت هوشمند با شروطی مواجه اند که اخذ این کارت را برای بسیاری از آنها بسیار دشوار و حتی غیرممکن کرده است.

تین نیوز

رانندگان کامیون های ترانزیتی برای صدور کارت هوشمند با شروطی مواجه اند که اخذ این کارت را برای بسیاری از آنها بسیار دشوار و حتی غیرممکن کرده است.

علت تعریف ضوابط و سامانه های هوشمند برای یک صنف نظم بخشیدن به فعالیت های آن صنف و افزایش بهره وری و کیفیت خدمات آن صنف است اما برخی رانندگان کامیون ترانزیت اظهار می کنند طرح الزامی شدن دریافت کارت هوشمند برای آنها به نوعی نقض قرض تبدیل شده و نه تنها بهره وری آنها را افزایش نداده بلکه به مانعی برای کار بسیاری از رانندگان ترانزیت تبدیل شده است.

گزارش پر بازدید روز را بخوانید؛

یکی از رانندگان کامیون در توضیح این مشکلات می گوید: رانندگی کامیون یک مهارت است که در طول زمان به پختگی می رسد و راننده ای که کارت سلامت دریافت کرده به معنی توانمندی این فرد است. از نظر ضوابط کارت هوشمند سقف سنی برای دریافت این کارت 56 سال در نظر گرفته شده در حالی که تعداد زیادی از رانندگان ترانزیت ما سنی بیشتر از 56 سال دارند و با وجود دریافت کارت سلامت نمی توانند کارت هوشمند دریافت کنند.

وی با بیان این که در کشورهای اروپایی و ترکیه سن رانندگان ترانزیت 65 و حتی 70 سال در نظر گرفته شده است می افزاید: بهتر است سقف سن دریافت کارت هوشمند در ایران نیز افزایش یابد اما برای صدور کارت سلامت دقت و حساسیت لازم وجود داشته باشد که رانندگان با سلامت جسمی و روانی مطلوب در جاده های ترانزیتی مشغول کار باشند.

 برای دریافت سریعتر اخبار و تحلیل های مهم حوزه حمل و نقل اینستاگرام تین نیوز را دنبال کنید. برای عضویت در اینستاگرام «تین نیوز» اینجا کلیک کنید.

وی شرط دارا بودن مدرک تحصیلی برای دریافت کارت هوشمند را نیز موجب از چرخه خارج شدن تعداد زیادی از رانندگان مجرب کشور برشمرد و تصریح کرد: این شرط نیز ارتباطی با مهارت ها و توانمندی های لازم برای این حرفه ندارد و مشخص نیست چرا باید برای این صنف که هیچگاه درگیر مدرک گرایی نبوده، و شایستگی های حرفه ای بر اساس توانمندی و تجربه ارزیابی شده، چنین شرطی گذاشته شود.

شایان ذکر است؛ بر اساس بررسی های انجام شده توسط خبرنگار تین ضوابط رانندگی ترانزیت در کشورهای مختلف تابعی از شرایط فعالان آن صنف است و این ضوابط توسط انجمن های صنفی مستقل از دولت به تصویب می رسد این در حالیست که در ایران ضوابط مذکور توسط مراجع دولتی همچون سازمان راهداری تدوین می شود که گاه این ضوابط موجبات انتقاد فعالان آن حرفه را فراهم می آورد.  

انتهای پیام

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • حمید 6 1

    سلام چرا برنامه اوزان اجراش نمیکنید .خسته شدیم از استحلاک .خرج بالای .چرا مسولین ساکتن به فکر کامیون دار نیستن

  • ارش 2 5

    این افراد که سن بالایی دارن اغلب افرادی هستند که در مشاغل دیگر بازنشسته شده و واردشغل ما میشن به نظر من به هیچ عنوان به این افراد نباید کارت هوشمند داد حتی اگر مالکباشند

    • Gingchong 5 1

      گرهم حرف شما درست باشه و شخصی بازنشسته از شغلی دیگر بیاد و راننده شود ،،حتما به نیاز مالی به این شغل رو آورده ،باید خرجی فرزند دانشجو ،جهیزیه دختر و نوه .....رو جور کنه ،از روی شکم سیری به شغلی که بی خوابی و مسئولیت های سنگینی داره رو نمی اورد ،اگر همه مثل شما فکر کنن پس دیگری نباید نان بخورد و بیکار باشد ،در ضمن پدر من شوفر قدیمی هست و با ۶۸ سال سن ،متاسفانه مجبور به کار کردن هست ، تکلیفش چیه حالا؟؟؟

    • محسن 4 0

      ای کاش همین قانون و مقررات را برای پایانه های باربری و دلالهای بار اجرا میکردنند ،که حق راننده را پایمال نکند و فساد بوجود امده رو از بین میبردند

  • ظفرعظیمی مهر 3 0

    درخصوص مدرک گرایی و الزام فلان مدرک برای دریافت کارت هوشمند متاسفانه عده ای بنام انجمن صنفی و کانون رانندگان هردفعه برای تیغ زدن رانندگان یک برنامه وترفند چیدن خیلی از انجمن صنفی ها دلال فروش دیپلم هستند و رانندگان را مجبور به خرید مدرک دیپلم چند میلیونی میکروند.بنظربنده یک رییس انجمن صنفی که خودش مدرک پنجم ابتدایی هم ندارد حق ندارد بنام مدرک دیپلم وسیکل رانندگان را مجبور به تهیه وخرید دیپلم کند.تنها مشکل رانندگان وحمل ونقل وجود انجمن صنفی های رانندگان است که سنگ اندازی میکنند تا خود را قانونی جا بزنند با انحلال انجمن صنفی وکانون رانندگان مشکلات رانت وفساد درحمل ونقل حل میشود.

  • امیر 0 0

    بوی پختگی از مطلبتون نمیاد.یه کم فکر کنید بعد هر چی که به ذهنتون رسید بنویسید.

  • هموطن 1 0

    آخه ما ایرانیها در همه موارد افراطی عمل میکنیم حتی فراتر از قوانین اروپایی و جهانی .

  • خسرو 2 0

    من 58 سال سن دارم امروز آزمایش عدم اعتیاد گرفتم که کارت هوشمندم را شارژ کنم بچه های ما بعضا بالای 60 سال هستند و هنوز کارتشون شارژ میشه

  • ناشناس 3 2

    سلام حتما این بنده خدا ترانزیت داره از56سال بیشترهم کارت هوشمند نمیدن از این جاشو بده به راننده جوان زورش میاد میخواد تا سرازیری قبر پشت فرمان ماشینش باشه که توقع داره مثل کشور های ارپایی تا72بهش هوشمند بدن

  • نوروز 4 0

    سلام و عرض ادب به فعالان این نیوز و رانندگان عزیز . شرکتهای حمل و نقل بین المللی برای تسویه حساب و معرفی نامه به گذرنامه جهت تعویض شرکت ۵۰۰ هزارتومان پول از راننده دریافت میکنند و اگر نه تسویه حساب نمیدهند

  • پیمان 0 1

    سلام من راننده ترانزیت با مدرک فوق لیسانس با حقوق ده میلیون بازنشسته شده ام و دریافتی ام امسال همینقدر هست که خیلی کمه و با تریلی خارجی کار میکنم رفتم کارت هوشمند بگیرم گفتن بلید بیمه رد کنم خب طبق قانون بیمه تا پنج سال دیگه سن من جا داره میتونم رد بکنم و دوباره بازنشست بشم ولی اگر بازنشست بشم ایندفعه بیمه حداقل حقوقی میگیرم و این در حالی هست که من دانشجوی دکترا هستم و درضمن اینکه هر جا میرم برای استخدام فکر میکنن جاشونو در ایران تنگ میکنم مجبور شدم بیام راننده ترانزیت بشم

  • چغندر 0 0

    قانون...قانون‌ است. مگر‌ رانندگان‌ ترانزیت‌ تخم‌ دوزرده
    تو‌ جاده‌ می‌گذارند‌ که‌ نباید‌ هوشمند‌ بگیرند‌. بنده‌ که ‌16 سال‌ شرکت‌ نفت‌ کار می‌کنم‌ و همکارانم‌اصلا هوشمند‌ احتیاج‌ نداریم‌ و لازممون‌ نیست‌ گرفتیم‌ و داریم‌. حالا‌ ترانزیرت
    کار‌ اومد‌ اعتراض‌ به‌ هوشمند‌ داره‌. هوشمند
    به‌نفع‌ راننده‌ است‌ که‌یک‌ برج‌ هم‌ بیمه‌اش‌‌هدر‌ نمی‌ره‌

  • ناشناس 0 0

    خدا ازش نگذره انکه کارت هوشکند راننده اختراع کرد روز خوش نبینه با هزار زحمت کامیون خریدم بخاطر دوزار حقوق باز نشستگی خانه نشین شدام

  • محمد 0 0

    باسلام ودرود
    سن۵۶سال نزدیک سن بازنشستگی هست که همون ۶۰ سال هست راننده بخوادباسن۵۶سال کارت هوشمندبگیره توسن چندسالگی میخوادبازنشست بشه.
    بنظرمن سن بالای ۶۰ برای رانندگی سنگین مناسب نیست واگه یه راننده ی حرفه ای بخوادباسن۵۶سالگی جدیدالورودتوصنف رانندگان حرفه ای باشندو۳۰ سال بخواندکارکنندتابازنشسته بشندبایدتوسن۸۶سالگی بازنشست بشندکه امکان ندارد چون این کار برای افرادمسن دشواری های زیادی دارد.

  • ناشناس 1 0

    نداشتن تصادف وسلامت جسمی وروحی ورانندگی بی خطررابایدملاک قرارداد

  • کرامت 0 0

    راننده پایه یک فاقدکارت هوشمند هستم کسی کمکی خواست درخدمتم