| کد خبر: 250785 |

عباس‌پور با اشاره به ابلاغ قانون اصلاح ماده (۱۰) قانون ساماندهی صنعت خودرو:

مجلس به بلاتکلیفی ۲ ساله کامیون‌ داران پایان داد

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه با وجود اینکه دو سال از واردات ۱۵ هزار دستگاه کامیون و کشنده می گذرد اما این خودروها هنوز شماره گذاری نشده اند، گفت: با قانون جدید مجلس سازوکار شماره گذاری این کامیون ها تعیین شد.

تین نیوز

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه با وجود اینکه دو سال از واردات ۱۵ هزار دستگاه کامیون و کشنده می گذرد اما این خودروها هنوز شماره گذاری نشده اند، گفت: با قانون جدید مجلس سازوکار شماره گذاری این کامیون ها تعیین شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از خانه ملت، روح اله عباس پور  با اشاره به ابلاغ قانون اصلاح ماده (۱۰) قانون ساماندهی صنعت خودرو درباره اصلاح سازوکار فرآیند اسقاط خودرو، گفت: پیش از این، حدود 17 هزار دستگاه کامیون وارد کشور شده بود و بخش زیادی از آن ها  شماره گذاری نشده  و بلاتکلیف مانده بودند زیرا از یک سو هزینه اسقاط برای کامیون ها حدود 1.5 میلیارد تومان می شود و از سوی دیگر  گواهی اسقاط به میزان کافی موجود نیست.

نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی افزود: پس از حدود 2 سال بلاتکلیفی، مشکل این افراد به واسطه قانون اسقاط خودرو رفع می شود و بستر شماره گذاری کامیون های مذکور فراهم شد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: با شماره گذاری این کامیون ها، ناوگان حمل و نقل کشور نوسازی می شود و از میزان آلودگی و مشکلات زیست محیطی کاسته خواهد شد.  

وی به دیگر مزیت قانون اصلاح سازوکار اسقاط خودرو اشاره کرد و  ادامه داد: براساس ماده 10 قانون ساماندهی صنعت خودرو، به ازای شماره گذاری هر 4 خودروی تولیدی، یک خودرو باید اسقاط شود و از آنجاکه خودروسازان وعده افزایش تیراژ تولید خودرو را داده اند، این نگرانی وجود داشت که در صورت نبود گواهی اسقاط به میزان کافی، شماره گذاری خودرو با مشکل روبه رو شود.

وی تصریح کرد: خوشبختانه با قانون مجلس این مانع برطرف می شود زیرا براساس این قانون برای رفع مشکل شماره گذاری خودروهای تولید داخل، در صورت نبود گواهی اسقاط به میزان کافی، می توان با پرداخت 1.5 درصد از قیمت خودروی تولیدی، خودرو را شماره گذاری کرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.